Help... verstopping

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door muisje14, 25 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Veel water drinken wil ook wel eens helpen. Hopelijk heb je baat bij de tips!

2. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    Druiven,
    vlees bakken met olijfolie,
    activia

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik kon eergisteren in eens zó moeilijk.... het moest eruit, maar ging niet pfff :( .
    Uiteindelijk toch gelukt (dochter verdrietig, want met mama ging het niet zo goed , best sneu) .
    En ik heb daarna gelijk een 1 kilo pruimen gehaald. 2 dagen nu 4 of 5 stuks op. Het verbeterd iets, maar nog niet ontzettend, dus vandaag gaan we voor de 6 stuks ;) . Het werkt hier eigenlijk altijd wel, maar ik heb deze zwangerschap ook al diverse malen flinke 'ontplofte' darmen gehad, dat ik nu iets voorzichtig ben, omdat ik niet wil dat het daar weer naar doorslaat. Maar pfff...

4. Kuipersl

Kuipersl Actief lid

24 aug 2007
    421
    0
    16
    Ik had het ook bij mijn vorige zwangerschap...dramatisch gewoon!!! Ik kreeg op een bepaald moment het advies om "Colon Clean" te bestellen bij de apotheek. Dat zijn ook vezels, maar weer net anders dan de standaard... en dat was mijn wondermiddel!!
    Ik ben nu weer zwanger en heb gelijk weer een bus besteld. Het is poeder wat je oplost in water of vruchtensap oid. Niet echt lekker, maar je zit er wel weer relaxed van op het toilet!
    Je kan het eventueel ook ff opzoeken via google! Succes!!!

5. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    @Liz, roosvicee laxo daar heb ik echt litersssss van gedronken niks! Uiteindelijk drink ik nu gewoon elke dag 1 glas pruimensap, lekker en gezond, en kan gemakkelijk naar de wc!

6. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    thanx mm7 dan ga ik morgen aan de pruimensap! :D

7. Lolake

Lolake Actief lid

24 mei 2007
    203
    0
    0
    Hé,
    Tijdens mijn eerste zwangerschap en nu weer had en heb ik hier veel last van. Deze tips kreeg ik van mijn gyn en helpen best:
    kiwi eten 's morgens
    sinaasappel
    speculoos
    Hopelijk ben je hier iets mee.
    Groetjes

8. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    speculoos? die van de speculoospasta? apart!! haha

9. danielle2911

danielle2911 Bekend lid

6 dec 2007
    511
    0
    16
    leerkracht basisonderwijs
    Ik gebruik Roosvice Laxo, eet heel donker brood en heb sinds een week movicol (via de huisarts) dat zijn van die zakjes poeder die je op moet lossen in een glas water. Werkt goed hoor. Ik had er ook echt last van en heb toen de assistente van de huisarts gebeld. Kon zo een doosje ophalen bij de apotheek. Echt aan te raden, want je zo vervelend voelen is ook niets. Succes!

10. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    ja ik weet dat die zakjes goed helpen heb ze ooit gebruikt en na een week was ik ervan af! maar dat was toen ik niet zwanger was..
    Maar mijn vk is meer van de homeopatische middelen.. dus probeert het maar eerst op de natuurlijke manier..

11. Haasje83

Haasje83 Bekend lid

30 mrt 2009
    654
    0
    0
    Amsterdam

Het is gelukkig geen laxeermiddel!
    Je hebt bij de kruidvat potjes met vezels en een potje die heet "darmreiniger", bestaat ook uit vezels (waarschijnlijk ander etiketje erop, kunnen ze er meer centjes voor vragen;))

12. Haasje83

Haasje83 Bekend lid

30 mrt 2009
    654
    0
    0
    Amsterdam
    oja, een oefening van de yoga hielp hier ook heel erg goed!
    Het is een oefening waarmee je eigenlijk de persweeen "oefent"

We moesten van de yoga juf iedere ochtend rustig 10 minuten op de wc gaat zitten. Ook als we geen aandrang hadden.
    Goed rechtop zitten en diep inademen, visueel via de ruggegraat naar de anus ademen en heel licht persen/druk erop zetten (op de anus). Bij het uitademen alles weer ontspannen...

Eventueel een boekje erbij en gaan met die banaan:D

13. danielle2911

danielle2911 Bekend lid

6 dec 2007
    511
    0
    16
    leerkracht basisonderwijs
    hahahaha echt grappig! Ik zie mezelf al zitten met de ochtendkrant, een puzzelboekje of de prive hahaha, wel een goeie tip! ;) Ik heb ook gehoord dat je er vooral de tijd voor moet nemen, het liefst met je rug wat naar achter (leunend tegen de muur/stortbak) zodat de weg wat vrijer is.

14. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    werkt dat ook als je nog kort zwanger bent? hahaha zie mezelf ook al zitten hihihi..

15. pippa

pippa Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.600
    0
    0
    Hoi,

hier nog 1 die al heel snel niet meer normaal naar de toilet kan ;).
    Mijn vorige zwangerschap kreeg ik van de dietiste (waar ik naar toe moest voor een bloedsuiker dagcurve) de tip om 's morgens op de nuchtere maag een glas lauw water te drinken en een kiwi te eten.
    Heeft een tijdje prima gewerkt!

Groetjes, Pippa

16. KarlijnS

KarlijnS Lid

21 jul 2010
    90
    0
    0
    Medewerker Service Desk
    Hoorn
    Mijn huisarts had me tijdens de zwangerschap ook movicol voorgeschreven omdat je hevige darmkrampen kan krijgen van lactulose. Mijn vk was hier achteraf zwaar op tegen. Schijnt wat minder goed te zijn om in te nemen tijdens zwangerschap. Werkte wel goed en gelukkig geen complicaties. Heb wel aardig wat aambeien aan die opstopping over gehouden...

17. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Soms moet je kiezen uit 2 kwade.
    Ik kreeg weeen van mijn volle darmen op 26 weken, terwijl je van lactulose ook weeen kunt krijgen.
    Mijn gyn vond dat ik echt lactulose moest nemen (mijn HA weigerde, vond t onverantwoord toen ik 24 weken was).
    Maar ik heb vanaf 20 weken last gehad van verstopping, was zo erg, dat t er niet eens uit kwam en zelf niet doorspoelde, zo'n bal was het steeds, heel vervelend allemaal.

18. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Ja ok, maar dan is het voorgeschreven door een arts.

Maar ik bedoelde zomaar laxeermiddelen uit de winkel meenemen en uitproberen.

19. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ja klopt maar dat kun je ook vrij kopen.
    Als ik weer zwanger ben, haal ik bij voorbaat al lactulose want mijn darmen worden zo slecht, echt niet fijn.
    Het is soms zo jammer dat de arts nee zegt, terwijl je het zelf niet uithoud.
    Ik ben er wel voor om eerst alles op een natuurlijke manier te proberen overigens!
    De apotheek gaf mij Bisacodyl, maar ik werd eng van de bijsluiter haha

Deel Deze Pagina