Vragen brief UWV en Arbo

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Beertje09, 25 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Hallo,

Ik ben sinds 1 september 2008 100% ziek gemeld bij mij werkgever, deze stuurde mij door naar de arboarts ivm klachten die gerelateerd zijn aan mijn zwangerschap. De arbo stelde mij voor om mij 100% ziek te melden, maar dat ik wel nog 6 uur per week ging werken, ipv 32 uur per week. Ik heb zelf ook aangegeven nog wat te willen doen, omdat ik niet de hele dag thuis wil zitten.

Nu krijg ik een brief van UWV waarin staat dat de werkgever mij ziek heeft gemeld per 1/9 en dat ik ze moet bellen en mij moet melden?

Hoe kan dit allemaal? Ik heb een vast contract, en alles gaat toch al via de Arbo en de werkgever, UWV speelt in dit geval toch geen rol neem ik aan?

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

2. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

UWV betaalt je uitkering dus ze willen je graag zelf even spreken ;)

3. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Maar de werkgever regelt bij ons de uitkering met UWV, dus werkgever krijgt geld van UWV, en werkgever betaald mij.

4. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Ja dat klopt, maar ze betalen het wel. Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken hoor. Gewoon even bellen ;)

5. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Volgens mij gewoon eveen een check van het uwv. Ze hebben mij ook gebeld omdat ik in zieektewet zet i.v.m. zwangerschap. Stelde verder niks voor hoor.

6. Ik heb het inderdaad ook gehad, na mijn mk.
    De werkgever moest allemaal gegevens doorgeven en die werden toen even gecheckt.
    Niks om je zorgen over te maken hoor!

7. kaat11

kaat11 Niet meer actief

Heb ik ook gehad hoor, niets om je zorgen over te maken. Het is niet zo dat je ineens wel weer moet gaan werken, ze willen alleen checken of wat je werkgever door heeft gegeven ook echt klopt.

gr,
    Kaat

8. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Heel lief van jullie allemaal. Dit stelt mij toch weer een beetje gerust, zulke dingen kan ik er nu niet bij hebben ivm met zwangerschap, ik zit niet op het UWV te wachten haha.

Maar nog 1 vraag, sturen ze je ook brieven ook al regelt je werkgever de uitkering met ze, dus dat zij de wg betalen en die betaald mij weer dan?

9. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ja, dan sturen ze je ook de brieven. Ik kreeg ook rechtstreeks brieven van UWV over de aanvang en einde van mijn zwangerschapsverlof en de werkgever kreeg de kopie. De betaling ging gewoon via mijn werkgever.

Deel Deze Pagina