Ff een vraagje voor de mensen met ervaring.... Ik ben dus op zoek naar een oplossing voor het vervoer van 2 kinderen van ongeveer 16 maanden en een pasgeboren baby. Heb nu een easywalker duo voor de twins, maarja als nr.3 erbij komt dan hebben we dus een probleem met het vervoeren. Woon 1 hoog, zonder lift en alleen een trap. Dus draagzak is geen optie als ik ook nog regelmatig 2 stuks van 16 maanden om en om moet tillen, vooral niet omdat ik 15 oktober ben uitgerekend en vindt het dan echt te eng om zo op stap te gaan in de winter. Wie o wie heeft de oplossing ? Losse kinderwagen kopen voor de baby ? Of welke mogelijkheden er nog meer ?
Ik snap het probleem niet zo. Waarom geen draagzak? Dan kan je gewoon je huidige wagen houden. Met 16 maanden kunnen de meeste kinderen wel zelf de trap op en af dus die hoef je dan waarschijnlijk niet meer te tillen. Hoe doe je het nu dan als je 2 kids beneden in de wagen moet doen? 2 tegelijk op je arm? Of eerst de ene beneden vastknopen en dan de andere? In het laatste geval zou ik ze desnoods beneden in de wagen zetten en vervolgens je baby in de draagzak doen. Het is maar voor kort. Ze zijn al snel een stuk zelfstandiger.
En wat is er eng aan in de winter We hebben nou niet echt winters dat het weken aan 1 stuk glad is of zo. Het is denk ik niet anders. Of een wagen kopen waar nog een 3e kindje in kan maar die zijn zeer prijzig en die moet je ook maar kwijt kunnen in je huis.
Je kan een stang lassen op de wagen waar je een fietsstoeltje op bevestigd. Denk dat als je googelt op vervoer drie jonge kinderen je wel een afbeelding vinst
Persoonlijk zou ik wel kiezen voor een draagzak of doek voor de jongste: die zit goed vast op buik of rug en dan kun je de andere twee tillen in de wagen. Of een van de tweeling dragen in draagzak en de baby in wandelwagenbak en een van de twee ernaast?
Met 16 maanden zelf de trap op en af? Mijn zoontje deed zijn eerste stapjes met 15 maanden en kon echt niet meteen traplopen...
Nou zoontje is hier 21 maanden en loopt sinds 13 maanden maar heeft echt nog goede begeleiding nodig op de trap hoor!! Hij zakt regelmatig n paar treden terug. Laat staan dat je er twee moet helpen. Ook ik zou echt voor n ergonomische draagdoek/zak gaan. Baby'tjes dragen is heeeerlijk mijn jongste woonde t eerste half jaar in de Bondolino gewoond. Ik zou ook geen andere optie weten.
Zo gek is dat niet hoor. Die van mij liep al voor haar eerste verjaardag, net als haar neefje. En ja, die konden zelf de trap op en af. Erg makkelijk met een bovenwoning
Ivm bekkeninstabiliteit. En de gallerij is niet overdekt, dus die kan glad zijn en het trapgat ook. Mijn tweeling is prematuur geboren en lopen wat achter in ontwikkeling, ze zijn nu 10 maanden en dochter kan net omrollen van rug naar buik. Dus denk dat het nog wel een tijd duurt voordat hun gaan lopen. En ben zeker niet van plan om tegen die tijd een van de twins in een draagzak te doen, die wegen dan zo rond de 12 kilo. Wie weet even kijken welke draagzakken er zijn, die ik nu had gebruikt vindt ik echt 3x flut. Kids zaten geen van beiden fatsoenlijk in die zak, zakten steeds weg en zag er niet comfortabel uit.
Ik zou kijken voor een goede,ergonomische drager of doek. Deze zijn zo fijn voor zowel het kind als jezelf. Dan zou je alsnog alle kanten op moeten kunnen,zelfs met een tweeling! Als je op facebook kijkt zit een groep die over dragen gaat. Draagpraat heet de groep.
Misschien past er een meerijdplankje van easywalker of zo een meerijdplankje met een zitje achter je kinderwagen. Dan zou je de tweeling om en om daarop kunnen zetten. Een draagdoek lijkt mezelf de makkelijkste optie, want dan hoef je het minste aan te passen.
Inderdaad dan kijken naar een ergonomische. Ik heb ook BI en ik voel het nauwelijks als ik de kleine in de draagzak draag. Ik heb een beco butterfly. De oudste heb ik met 13 kg nog gedragen. Ging prima en je voelt het nauwelijks. Heb ook een baby bjorn grhad en dat was echt een waardeloos ding en deed me echt pijn na een kwartier. Metde beco kan ik uren lopen zonder dat ik wat voel.