Help! Vervroegde eisprong punctie te laat, toch morgen (20-03) terugplaatsing?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Danielle 1984, 19 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danielle 1984

26 okt 2012
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb afgelopen zondag de punctie gehad van onze tweede ICSI. Bij het maken van de echo vlakvoor de punctie bleek dat het aantal follikels van 14 naar 8 was geslonken :$ De arts gaf aan dat er mogelijk al eitjes gesprongen waren. Ik en mijn man schrokken hier erg van! We hebben o.a. gevraagd of de resterende eitjes dan niet overrijp waren, de arts zei dat de punctie gewoon ging starten met de 8 follikels. Helaas bleken er maar 3 eicellen te zijn gevonden en daarnaast veel bloed :(

Nu 2 dagen later heb ik onwijs veel napijn, veel meer dan de eerste punctie. De gynaecoloog heeft mij daarom vandaag gezien voor een echo en concludeerde dat er ondanks synarel een vervroegde eisprong :$ is geweest (daarom zo weinig eicellen, bloed opgezogen ipv vocht met als gevolg veel (na)pijn).
    Daarbij gaf hij ook aan dat:
    - De kans groot is dat er geen goed embryo ontstaat omdat de eicellen mogelijk overrijp zijn en dit ICSI bemoeilijkt.
    - Het embryo niet in een dag 3 baarmoeder terecht komt en dat dit een slechte invloed heeft op de slagingskansen.
    Verder lees ik nu onderzoeken op internet dat er bij overrijpe bevruchte eicellen een verhoogd risico bestaat op ernstige afwijkingen van een kind.

De volgende vragen duizelen mij nu :(:(:(
    1) Indien er een toch een goed embryo is ontstaan (ik word morgenochtend gebeld), moet ik deze dan wel laten terugplaatsen gezien de conditie van mijn baarmoeder?? De arts adviseert niet in te vriezen omdat je dan met de ontdooingskans zit.
    2) Zijn er mensen die ervaring hebben met een te laat ingeplande punctie, en te meer: een arts die op het moment van punctie bij sterk vermoeden van vervroegde overgang niet voorlegt of de punctie überhaupt wel door kan gaan??

Nu ik de gevolgen weet van overrijpe eicellen en een baarmoeder die al verder is in het proces, had ik de punctie natuurlijk nooit door laten gaan!! De kans is erg groot dat ik een vergoede poging ben :x, zijn er mensen die ervaring hebben met door het ziekenhuis gemaakte fouten en een klacht indienen??

Ik hoop dat er mensen zijn die even met mij mee willen denken!!

2. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    ha Danielle,
    Wat rot dat het zo gelopen is. Echt vervelend.Ben je nog gebeld met de uitslag? Ik ken iemand die bij de punctie ook al een gesprongen ei had. Toen heeft de gyn. gezegd dat het beter was om nde ounctie niet te doen omdat de kansen kleiner zijn en een punctie wel als een poging telt voor de verz.
    Ik denk dat je wel minimaal het recht op een goed verhaal hebt bij de dr. Sterker nog eigenlijk is een poging je door de neus geboord door toedoen van de arts. Hij wist toch wel beter of had moeten weten.
    Succes!

Deel Deze Pagina