pfff schaam me dr voor maar ben zooo dankbaar dat moet ik ff kwijt

Discussie in 'De lounge' gestart door zogezegend, 5 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

hoi

ik heb deze maand een verkeerde inschatting met mn inkomen gemaakt, daardoor zit ik nu tot de 15e zonder boodschappengeld..

ik vind het zo naar om te lenen, maar heb toch maar met lood in mn schoenen, en een diep schaamte gevoel een vriendin een mailtje gestuurd met een hulpvraag...ik wilde haar niet bellen om haar niet voor het blok te zetten

nu krijg ik net een mailtje terug dat ze me heel graag helpt, en het begrijpt..pffff zo'n last van mn schouders, en zo'n warm gevoel...

ben dr echt heeeeeel erg dankbaar, hebben jullie dat ook wel eens gehad?

2. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ja 2 jaar terug toen ons tussen persoon vergeten was de belasting papieren ( net een huis gekocht ivm rente teruggaaf elke maand ) We 3 mnd lang volle hypotheek moesten betalen. Toen had ik na 3 mnd en alle rekeningen betaald te hebben ook geen boodschappen geld meer. Gelukkig een hele lieve schoonmoeder die ons toen wat wilde lenen

3. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Ja, een wildvreemde heeft me een keer zomaar 200 geleend in zo'n situatie!! Aan de andere kant is 20 euro lenen van mn ouders al bijna onbespreekbaar terwijl ze geld genoeg hebben.

Zelf leen ik ook als het moet mn laatste euro's uit omdat ik weet hoe kl*te het kan zijn zonder geld.

4. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    hebben wij ook wel eens gehad, wekregen een hele hoge aanslag van de gemeente belastingen door een foutje, dus hadden geen boodschappen geld meer, gelukkig bood een vriendin aan om grote boodschappen voor ons te doen.. en ons nog wat extra te lenen zodat we door konden. Was heeeel fijn..

Maar idd met lood in je schoenen vraag je het.. ik ken het gevoel

5. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    wat fijn dat je lieve vriendin je wil helpen, ik heb ook weleens in een situatie gezeten dat ik niet om hulp durfde te vragen, ik had toen letterlijk geen geld om brood te halen (woonde toen nog alleen op kamers geen kind ofzo ;) net uit een heftige relatie gekomen)
    en toen leerde ik iemand kennen die me bij hem uitnodigde om te eten en boodschappen met me ging halen, goede vriendschap geworden (helaas inmiddels verwaterd) maar dat vond ik ook zo hartverwarmend dat hij me gewoon wilde helpen, toen ik eenmaal werk had gevonden bracht hij me er zelfs elke dag heen, superlief :)
    dus ja ik ken het wel alleen heb er toen zelf niet om gevraagd, maar toch hartverwarmend als er mensen zijn die je helpen...

6. zogezegend

ik help altijd met alle liefde een ander waar ik kan...maar vind mezelf een verschrikking als ik hulp moet vragen...

7. zogezegend

ik herken me precies in jullie ervaring...dat gevoel is niet in geld uit te drukken;)

8. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Niks om je voor te schamen hoor, dat kan iedereen wel een keertje gebeuren.
    Goed dat je het gevraagd hebt en superlief van je vriendin dat ze wil helpen natuurlijk.

Deel Deze Pagina