hallo meiden, iemand verstand hiervan? de verwarming hier slaat niet aan... op de thermostaat in de kamer staat wel dat ie aan is maar het is 18.5 graag en word niet warmer ook de verwarming is koud..
Op de cv ketel zelf, of op een meter die ergens op een verwarming zit. Bij ons zit die meter op de verwarming in de badkamer, maar we kunnen het ook op de cv ketel zelf zien.
Heb je wel warm water? Zet je gewenste temperatuur in de woonkamer eens op 25 (ofzo) kijk eens of hij dan aanslaat. Mogelijk staat hij ingesteld op 19 graden en vindt de ketel het bij 18.5 graden nog niet 'nodig' om aan te gaan. Anders idd waterdruk checken. Dit kan vaak op de thermostaat (als je een digitale, communicerende thermostaat hebt) en anders op de ketel zelf, of bij je expansievat (dat rode ding) zit vaak een meter! Ook kan het zijn dat dit expansievat stuk is!
ik heb op reset gedrukt bij de cv ketel en hoorde hem aanslaan, thermostaat nu op 21 graden gezet dus ben benieuwd.
Ik weet niet wat voor thermostaat je hebt, maar als je een geprogrammeerde hebt (dus dat hij elke dag om 15.30uur begint en automatisch om 21.00uur stopt) heb je kans dat je je programma nu misschien kwijt bent. Even kijken dus of hij jouw programma nog gewoon volgt. Maar wel goed dat je gerest hebt hoor. Zo'n apparaat kan ook gewoon een storing hebben! Succes hopelijk krijg je het lekker warm nu.
dan zouden je radiatoren nu toch wel een beetje warm / heet moeten worden. Hier duurt dat echt niet lang hoor. is het de eerste keer na de zomer dat hij nu weer aangaat? had je wel warm water? Zou ik nu even niet checken trouwens omdat dan de warmtewisselaar weer omgaat naar 'warm water' en daarna weer terug moet naar 'verwarmen'. en anders kun je even een paar minuten de stekker van de ketel uit het stopcontact halen.
nee het is nog niet warm, verwarming ook nog niet helaas ga even de stekker eruit halen. we hebben de verwarming eigenlijk niet veel aan, nu ook nog niet aan gehad omdat we een houtkachel hebben die is normaal aan, maar omdat ik vandaag later thuis was heeft dat geen zin meer want dat duurt lang voor het warm is. warm water hebben we wel, vanmiddag nog afgewassen haha.
Wij hadden het pas ook. Had manlief laatst de batterijen vervangen van de thermostaat en vervolgens niet goed vast geklikt, daardoor deed hij het dus niet. Misschien ook even controleren?
Als het een her ketel van vaillant is van ruim 10 jaar oud heb je best kans dat het driewegklepje vast zit. Dit is een zwakke plek van die ketels. Dit klepje regelt dat als de kachel aan staat en je pakt warm water dat de kachel dan uit gaat. Nu heeft dat klepje de hele zomer in de warm water stand gestaan en staat het nu vast in die stand. Er zal dan een monteur bij moeten komen om het klepje te vervangen.
Hier van de week hetzelfde en de monteur heeft een kapotte weet ik veel vervangen hahaha, in ieder geval was er iets kapot!
Bij ons heeft de ketel de hele zomer op "zomerstand" gestaan, dan kun je aan je thermostaat draaien wat je wilt, maar worden de verwarmingen niet warm. Weet niet of jullie ketel ook zo'n stand heeft en hij daar per ongeluk nog op staat?
Nieuwe baterijen in de thermostaat?? Ik had dit vorig jaar. Zelfs de monteur gebeld die me telefonisch heeft geholpen door te zeggen om de baterijen te vervangen. Wij hadden wel warm water toen.