.. Dat lees ik hier zo vaak als reactie op verdrietige of heftige verhalen. Is dat echt zo of is dat gewoon een uitspraak? Ik heb echt wel gevoel bij bepaalde verhalen die ik hier lees, maar zijn er echt vrouwen die serieus moeten huilen bij verhalen van mensen die ze eigenlijk persoonlijk niet kennen? Of ben ik zo gevoelloos? Oprechte vraag.
ja ik wel van sommige verhalen kan ik ook wakker liggen maar heb jij dat dan ook niet bij verdrietige verhalen uit boeken? is toch een beetje hetzelfde?
Grappig dat je het vraagt, je zal zeker niet gevoelloos zijn hoor, maar de ene persoon huilt nou eenmaal sneller dan de andere. Als ik zoiets erbij schrijf dan meen ik het ook, sinds mijn zwangerschap en bevalling ben ik nog emotioneler geworden dan normaal. Van een boek kan ik ook huilen of van een film of serie, dus waarom dan niet als je soms de zeer aangrijpende verhalen hier leest?
Eerlijk? Na het zoveelste ellendige verhaal word ik soms een beetje melig en krijg ik de neiging om flauwe grappen te gaan posten.
Bij sommige postings schiet ik inderdaad vol. Bijvoorbeeld bij de autocorrectie stukjes! (dingen waarvan ik weet dat ik er wakker van kan liggen, zoals overleden kinderen sla ik meestal over, dat komt te dichtbij)
Er zijn hier wel dingen die mij erg raken ja. Vooral met kindjes die heel ziek worden, kindjes/baby's die overlijden.. Dat raakt mij echt, maar dat komt misschien ook door wat je zelf hebt meegemaakt en dat het je dan zo kan raken.
Ik huil ook snel hoor, vooral bij topics over overleden kindjes of zieke ouder(s). Pff dat raakt me wel hoor!
Sinds m'n dochter is geboren kan ik idd om elk heftig (nieuws/forum) bericht, tv-programma, etc, over kinderen, zw.schap, wel janken. Kan er niets aan doen, haha.
Ik kan wel echt kippenvel krijgen van iets en ik heb een keer gehad dat de tranen achter m'n ogen brandden, maar dat zijn wel heftige dingen dan.. Voor mij althans. Verder heb ik niet dat bij en verhaal de tranen over m'n wangen rollen. Ook niet bij een film, dan hooguit waterige ogen die ik snel droog wrijf want tsk je gaat toch niet om een film janken
Hou het dan bij de neiging tot en doe het niet.... Het zou mij vreselijk kwetsen iemand lollig gaat zitten doen bij iemands leed.....
Ik heb het hier in al die jaren misschien één of twee keer meegemaakt. En alleen dán zal ik zo'n uitspraak ook schrijven.
Vind ik ook een beetje ver gaan,dat je geen emotie ervoor voelt oké. Maar "de neiging om flauwe grappen te maken":x Dan ben je gewoon een gevoelloos kreng!!!..Sorry,dat is mijn eerlijk antwoord. Grappen om het leed van een ander! Ik heb inderdaad wel vaak bij sommige verhalen dat er wel een traan rolt! Ik kan zo de kerk in lopen bij een begrafenis waar mensen janken van verdriet, ik doe gewoon met ze mee hahahahaha