Baby of darmen, bijna 19 weken!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ukoldaatje, 23 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ha meiden,

Was ik weer!;):)

Een paar weken terug zei ik dat ik blupjes voelde en n trillingkje ed. Dat was ong een keer per week. Was ik stikonzeker door omdat het gewoon een dikke week weg was telkens.

De afgelopen week heb ik drie dagen achterelkaar duwtjes gevoeld. Schopjes. Hetzelfde gevoel als er iemand met zn vinger op je huid n tikje geeft, maar dan vanbinnenuit.

Soms 2 of 3 keer achterelkaar op dezelfde plek. En soms best flink ook!

Maar vandaag voel ik nog niets en vroeg me af, zou ik nou de baby gevoeld hebben of mijn darmen? En weer ben ik onzeker.

Ik voel het vooral als ik met mijn benen opgetrokken zit, of ingezakt in mijn stoel aan tafel zit zeg maar. Als ik languit op de bank lig of op bed, voel ik het dus niet.

Dat terwijl iedereen zegt dat ze de kleine pas voelen als ze rustig languit liggen.

Kan het zijn dat ik door die houdingen mijn buikholte kleiner maak en daardoor de kleine beter voel? Of voel ik gewoon mijn darmen??

Ik durf niet meer op mijn buik te slapen. Ligt ook niet lekker, alsof je op een bal ligt. Maar als ik dan met opgetrokken benen zit, zou dat ook niet goed zijn voor de kleine meid?

2. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Je kindje zoekt de weg wel hoor maak je niet druk.
    En dat je niet iedere keer iets voelt is ook nogmaal voor de weken.
    Komt allemaal vanzelf wel en geniet want voor je het weet is het voorbij

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik voelde Thirza ook meer als ik in elkaar zat hoor. Lijkt me ook wel logisch, omdat de ruimte dan wat kleiner wordt.
    Dat kan verder geen kwaad: je drukt ze echt niet plat ;)
    Verder hoeft dagelijks voelen nog helemaal niet, zeker niet bij een eerste zwangerschap, (tenminste, de eerste waarmee je zo ver bent gekomen natuurlijk :().
    Ik denk wel echt dat je je kleine meid gevoeld hebt hoor, klinkt wel helemaal zo iig :)

4. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    Ik twijfelde nooit of het de baby of mijn darmen waren. Ik vond het echt een heel ander gevoel. En zoals jij het omschrijft zou ik zeggen het is de baby. Dus geniet er maar van. Je hoeft de baby nog lang niet iedere dag te voelen.
    En ja het kan dat jij het op die manier sneller voelt. Ook al voelt het voor jou niet prettig, het kan geen kwaad om op je buik te liggen en ook niet om zo te zitten ;)

Dus ontstress en geniet!

5. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    T is wel de baby dan? Op het moment zelf dan ' weet ' ik dat ik de baby voel. Naderhand ga ik dan twijfelen, was het haar wel...waren het niet mijn darmen.

Vandaag voel ik nog weinig, niets eigenlijk. Ze zal wel anders zijn gaan liggen dan van de week?

Genieten doe ik steeds meer, vooral als ik dan denk dat ik haar voel. Maar net als nu, voel ik niets, dan is dat genieten ver te zoeken zeg maar...zachtjes uitgedrukt.

6. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Oh ik had alleen de reactie van Kimmeding gelezen/gezien..woepsie..

Ja op het moment dat ik zo n duw voel dan ' weet ' ik dat het de baby is, maar achteraf dan twijfel ik weer, was het nou echt ons kindje, of zou ik mijn darmen voelen...

Soms schopt ze paar keer achtereen op dezelfde plek. T is ook geen blub meer, maar een echte duw zeg maar!

7. raspberry

Daarom, dat is 'r echt wel :)
    En logisch toch, met jouw voorgeschiedenis, dat je onzeker bent als je het dan weer even niet voelt? Maar dat is wel normaal hoor!

8. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Mijn man vroeg vanmorgen toevallig of de zwangerschap was zoals ik had voorgesteld...hahaha nou neuh niet echt..Ik dacht dat je gewoon negen maanden lang op een roze wolk zou zweven en daar niet meer vanaf zou komen..dat puur en alleen genieten zou zijn..

Maar ik ben gewoon vaak veel te ongerust. Behalve op de dagen dat ik haar dus echt voel of als ik een echo of het hartje geluisterd heb...

Het is dus niet erg dat k haar vandaag nog niet actief gevoeld heb. Voel wel diep van binnen wat kietelen, maar niet die duwtjes/schopjes zeg maar.

Moet zeggen bij de pretecho zag ik haar beentjes spartelen en dat voelde ik op dat moment niet. Maar dat zou kunnen liggen aan de manier waarop ze lag he?

Mijn baarmoeder is wel enorm gegroeid zeg. In ene komt ie tot net een cm onder mijn navel. Een week geleden zat die er zeker nog 3 onder. Groeispurtje vd baarmoeder en kindje?

Die kon ik in het begin ook niet voelen. Nu dus wel. Gewoon een harde bal.

Nou kleine meid, ga mama maar weer es schoppen dan ;)

9. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    zoals jij t omschrijft klink het erg als baby schopjes hoor! echt een soort tikjes!
    wacht maar eerdaags twijfel je er niet meer aan!
    heb je al geprobeert om rustig te liggen en dan je hand op je buik te leggen? dan komen ze op de warmte af! dat werkte bij mij vanaf 21 wkn, maar misschien bij jou eerder! dan voelde ik een heel lief tikje tegen mn hand! zoooo lief! had er tranen van in mn ogen!
    en tja...had het al eerder gezegd, die onzekerheid blijft waarschijnlijk wel heel je zwangerschap. straks voel je duidelijk schoppen en maak je je weer druk als je t een halve dag niet gevoeld hebt. of het is ineens juist heel druk!
    mn moeder zei toen ik vertelde dat ik zwanger was( vd 1e) ; nu heb je nooit meer een onbezorgd leven. en dat is zo. zodra er een kleintje in je buik zit voel je je al verantwoordelijk voor dat kleine mensje, en ben je bezorgd.
    dus ja..dat genieten is heel moeilijk! zeker in jouw situatie!
    maar heb vertrouwen in je kleintje! het komt helemaal goed! jij krijgt straks een heeel mooi dochtertje!!

10. raspberry

Bij Thirza heb ik dat wel gehad, het zorgeloze iig. (Ik was kotsberoerd, dus genieten ging om die reden niet heel gemakkelijk toen).
    Maar als je eenmaal de realiteit kent van zwangerschappen die mislopen, dan is genieten wel een lastige hoor...
    Vriendin van mij is na 3 miskramen bij haar zwangerschap tot op het einde angstig geweest dat het mis zou gaan. Nou is zij ook wel een enorme zenuwpees met allerlei dingen, dus ik ben wel benieuwd of ik als nuchtere hollander dat ook ga hebben, maar ik reken niet te hard op zorgeloosheid :(

11. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    oja, ik voelde het de eerste zwangerschap pas schoppen bij zeker 21 wkn! bij de 2e bij ruim 22 wkn! maar dan gelijk echt goed! dus voor die tijd reken ik er niet op. en ik ben gewoon slank. dus niet druk maken hierom hoor! xxx

12. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Mijn ervaring is, dat ik tijdens de zwangerschap mn darmen nooit echt voelde.... ook niet na "turbo-voer" :) Terwijl ik ze dus wel goed "voel" buiten de zwangerschap om.
    Ik denk dat je er wel vanuit kunt gaan dat het jullie wondertje is. Alleen omdat je nog "maar" 19 weken bent, hoef je je kleintje nog echt niet dagelijks te voelen en zul je het vaak ook neit dagelijks voelen. Het is nog niet sterk genoeg en ook veel bewegingen zullen richting je rug zijn, die je dus niet voelt.

Al hoe moeilijk het is met jullie voorgeschiedenis, probeer toch echt te genieten meid! Het is voorbij voor je het weet!

13. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ik denk idd dat ik de kleine voel. Het is namelijk anders dan darmen. Alleen later komt die twijfel of ik het me niet inbeeld zeg maar.

Als ik het voel komt er opeens een gelukzaligmakend gevoel over me heen, dat krijg ik niet bij darmgeborrel hahahaha..

En het zit ook in het gebied van de baarmoeder.

Nu het verandert is van plopjes (al voel ik die nu wel laag beneden zeg maar) naar duwtjes geloof ik wel dat het de baby is. Ze zal wel sterker geworden zijn. Zo bijzonder.

Denk idd dat het door de ma s komt dta ik me zo onzeker voel.

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.284
    36.148
    113
    Het is je kindje hoor. Hier twijfelde ik bij mijn eerste ook zo, wel niet, wel niet, maar die plopjes/duwtjes zijn echt je kindje.

Ik heb mijn placenta aan de voorkant en op de echo was de kleine ook druk aan het schoppen en dat voelde ik ook lang niet allemaal, dat is ook normaal!

En tja, 9 maanden roze wolk, helemaal gezien je voorgeschiedenis, maar anders ook, een zwangerschap is en blijft (ook zonder medische problemen) gewoon spannend en in jouw geval nog spannender. Dat lijkt mij ook niet meer dan normaal hoor.

15. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    En tja, 9 maanden roze wolk, helemaal gezien je voorgeschiedenis, maar anders ook, een zwangerschap is en blijft (ook zonder medische problemen) gewoon spannend en in jouw geval nog spannender. Dat lijkt mij ook niet meer dan normaal hoor.

Dat is ook zo inderdaad! Het is voor elke vrouw een hele mooie maar ook heel spannende tijd. Wel of geen voorgeschiedenis, dat is gewoon zo.

Het is en blijft gewoon een wonder dat er een mensje groeit in je buik!!

Zo ontzettend mooi!

16. TiTaRa

TiTaRa Fanatiek lid

25 aug 2008
    1.016
    0
    0
    Interieurverzorgster (mooie naam voor poetsvrouw)
    Lanaken (Rekem)
    Aan jou verhaal te zien is dit duidelijk je kleintje wat zich leuk aant gymnastieken is in je buik!!!! :D geniet van dit gevoel want dat vond ik altijd het leukste tijdens de zwangerschap...De interactie met je kleintje!!! :D

17. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Hihi zojuist kreeg ik een por!

Zo bijzonder...

Alleen als ik ontspannen ga liggen en echt contact probeer te zoeken, dan voel ik haar nog niet. Ik voel haar voornamelijk als ik zit, of met opgetrokken benen zit, of in de auto dus als je niet kaarsrecht zit.

Als ik contact zoek merk ik niets. Maar ik heb overgewicht en dus kan het zo zijn dat ze het contact nog niet merkt ms? Buikwand is erg dik zag ik op de pretecho *schaam*.

18. Kayke

Kayke Actief lid

13 okt 2011
    399
    0
    0
    Waregem, Belgie
    Ik voelde onze kleine man op 16 weken en 5 dagen en ik voelde hem dagelijks, vooral 's avonds. Gisteren heb ik heel weinig gevoeld en nu vandaag is hij al de hele dag bezig, kleine kriebeltjes en tikjes tegen mijn buikwand. Inderdaad ook een heel ander gevoel dan je darmen.
    Alleen over de trillingen twijfel ik nog een beetje

19. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    In de loop van de weken zal het alleen maar duidelijker worden, dus hebben een leuk vooruitzicht! Nu nog duwtjes, straks worden we blauw geschopt op onze ribben ;)

20. anoniempje1987

anoniempje1987 Actief lid

16 jun 2011
    364
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik voelde me kleine pas met ong 23 weken echt duidelijk.. net zoals jij omschrijft twijfelde ik ook altijd of het nou de kleine was of me darmen.. en als ik het dan voelde en er eens even voor ging zitten om het nog eens te voelen kwam het niet meer hiih.. ik ben nu 25 weken en 6 dagen en voel me kleine nu iedere dag.. maar kan dus inderdaad nog wel even duren voordat het duidelijker word!! (is me eerste zwangerschap)
    Liefs

Deel Deze Pagina