Ik heb een stapel kleding (jurkjes van de kinderen) uit de was gehaald, en er zitten allemaal nog vlekken in! 2 jurkjes daarvan haalde ik van de week met vlekken eruit, heb ze er vandaag opnieuw ingedaan met een schep Vanish maar de vlekken blijven er in zitten Er zijn nu al 3 truitjes en 4 jurkjes naar de filistijnen, ik snap er niets van! Hebben jullie misschien nog een gouden tip om de vlekken er alsnog uit te krijgen? Of is het een gedane zaak nu ze eenmaal gewassen zijn? Ik heb géén idee waar de vlekken van komen, heb er ook niet op gelet of ze er al in zaten toen ik ze in de was deed. Wel is het zo dat alle kleding van mij en m'n vriend wel vlekvrij uit de wasmachine is gekomen dus ik denk niet dat het met de wasmachine zelf te maken heeft. Het kan nog wel eens met het wasmiddel te maken hebben, heb om te proberen een goedkoper wasmiddel gehaald terwijl ik normaal Robijn oid heb.
Op advies van een ander forumlid van de week eens Prewash van Dr. Beckmann (Kruidvat) geprobeerd. Moet zeggen dat het erg fijn spul is en ook eerder gewassen vlekken verwijderd. Succes!
Heeft je kindje toevallig met bellenblaas gespeeld met die kleding. Kan namelijk chemische reactie geven met wasmiddelen met als gevolg vlekken na het wassen.
Nou dat zou me niks verbazen! Met dit mooie weer zijn ze veel buiten en gaan ze ook vaak bellen blazen. Dus deze vlekken krijg ik er niet meer uit? Heb je toevallig ook tips om dit in het vervolg te voorkomen?
mij is het niet gelukt om de vlekken eruit te krijgen helaas, zijn bruin grijzig. Voorkomen: niet bellen blazen haha. Of anders is kleding gewoon spoelen zonder wasmiddel en daarna met wasmiddel? Heb ik nog niet geprobeerd. Hier mogen ze ook pas weer bellen blazen als ze in badkleding kunnen........ neem geen risico meer aangezien ik vorig jaar net 2 nieuwe zomerjassen heb weg kunnen doen! Toevallig gebruik ik ook robijn (meestal roze klein en krachtig)
Ik heb een heel mooi truitje dat helaas is verpest door de wasmachine. Ze zaten er nog niet in toen ik t truitje in de wasmachine deed. Ik denk zelf dat t door de wasmachine komt. Geen andere was had verder vlekken oid en gebruikte ook het wasmiddel wat ik normaal heb. Toen woonde ik nog bij mijn schoonfamilie en mijn schoonmoeder en mijn vriend denken dus dat het aan mij ligt hoe ik de was heb gewassen en ik denk dus aan de wasmashine. Is dat mogelijk? Het zijn best wel grote blauwe vlekken en wil ook we'll een goude tip daarvoor
Hier soms ook wel eens kleine blauwe vlekjes.... Gaan er 'schoon' in en dan ineens zit er een klein blauw vlekje... Tis me een raadsel
de riem van de wasmachine (dat rubber) eens opentrekken en kijken of daar wat tussen zit.. dat kan er ook uit komen met t wassen. verder geef ik de tip ff natmaken flink insmeren met ossegal! kwartiertje laten werken en dan weer wassen. als je t er dan nog niet uit krijgt.... dan vrees ik t ergste.
Hier deze week ook vlekken in de was...het kwam er viezer uit als dat t erin ging. Nu heb ik de rubbers eens goed schoongemaakt en vandaag was de was weer schoon..
Ik gebruik nu dasty van de wibra, na veel proberen zoals oxiaction, vanish, kruidvatspul, hg enz... Ik krijg nu bijna alles erui, vet vlekjes, zonnenbrand... Alleen als ik slabbers die enorm vies zijn telang in de was laat 'uitdrogen', helaas dan niet!