Help!! Vliegjes plaag in huis!!

Discussie in 'De lounge' gestart door engeltje23, 29 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Wie heeft er de tip om van een heleboel kleine vliegjes af te komen in huis? Ik vermoed dat het om de varenrouwmug gaat, zo ziet ie eruit in ieder geval.....
    Heb mn fruit al in een afgesloten kastje gelegd, de prullenbak naar buiten gedaan, de plant geen water gegeven zodat de aarde droog is, mn afwas was ik gelijk af en ruim ik weg, ik ben er met een elektrische tennisracket achterna gegaan, maar ze zijn zo klein dat de meesten er tussendoor vliegen en verder heb ik nog een bakje azijn met dreft erin neergezet, hier komen ze gelukkig wel op af en daar verdrinken ze in, maar het zijn er zo ontzettend veel ineens dat ik het gewoon echt even niet meer weet!
    Dus wie oh wie heeft er nog een gouden tip om er van af te komen?

2. Jolina

Jolina Niet meer actief

#2 Jolina, 29 jul 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 jul 2014
    Ja ik zet idd altijd een kopje neer met wat fruit en plasticfolie eroverheen waar ik gaatjes in maak. Het werkt goed en ik zou zelf ook niet weten wat ik anders moet doen.

Stomme beestjes he

3. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Dat is ook nog een goed idee idd..... Wordt echt horendol van die beestjes! Je kan niet eens normaal je eten opeten zonder dat ze erop af vliegen, heb dit echt nog nooit gehad zo erg!

4. Jolina

Jolina Niet meer actief

Hier gaat het wel goed als ik zo'n kopje neerzet... Maar ze zijn idd vreselijk :D

5. elsje

elsje Actief lid

4 dec 2011
    369
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb deze :
    lokdoos

werkt beter dan alle huis- en tuinmiddeltjes die ik heb geprobeerd.

6. Jolina

Jolina Niet meer actief

Is dat niet hetzelfde principe als vangen en ze kunnen er niet meer uit?

7. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ik zet altijd bakjes meer met mengsel van azijn/balsamico/druppel dreft. Vershoudfolie erover en daar met saté prikker gaatjes in maken. Als er heeeel veel vliegen in huis dan vang ik er in 1 avond+Nacht gerust een stuk of 100.

Succes 😄

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.274
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier is het ook heel erg. De maden kropen ook al op de gft bak... Heb ze netjes bij elkaar geveegd en in het gras gelegd voor de vogels :). Goede tip van het bakje met azijn of fruit en folie, ga dat eens proberen.

9. Jon

Jon Actief lid

15 aug 2007
    192
    0
    0
    Naast bakje met bijvoorbeeld verse fruitschillen en plastic folie met gaatjes ook even met de stofzuiger er goed langs gaan! En idd alles wat eetbaar is/aantrekt goed opbergen (ik heb alles in de koelkast). Nu geen last meer!

10. Manderijntje

Manderijntje Fanatiek lid

23 jan 2014
    1.168
    1.332
    113
    Heb er laatst heel erg last van gehad, de hele keuken vol vliegjes. Kreeg ze maar niet weg. Uiteindelijk vliegenspray gekocht, ramen en deuren dicht en sprayen maar. Binnen een kwartier waren ze allemaal dood. Wel daarna alles (aanrecht etc) afnemen met een doekje en glazen etc wegruimen voor het sprayen.

11. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Thnx voor de tips meiden!

@ mandarijntje: waar kan je die vliegenspray kopen en kan dat geen kwaad voor mn kleine mannetje als ik dat gebruik? Uiteraard zal ik daarna wel alles soppen dan...

12. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Hier mijn geliefde canei peach in een klein schaaltje gedaan. Mag het toch niet drinken en dient het nog ergens voor. 2 nachtjes en het was weg.

Bij mij kwamen ze niet op fruit af oid maar op de cups van de dolce gusto.

13. Xellepel

Xellepel Bekend lid

28 aug 2013
    803
    0
    0
    Stukje banaan in een kommetje met een beetje sterke drank. Dan plastic folie erover met een klein gaatje erin.
    Ze komen op de lucht van de banaan met drank af als een malle!

14. chatty

chatty Niet meer actief

Appelazijn met een druppel dreft in een schaaltje

15. clowntje

clowntje Actief lid

21 apr 2009
    417
    0
    0
    Land van Maas en Waal
    Ik word ook gek van die kleine vliegjes. Denk dat ze af komen op de koffieprut in de machine. Fijn zo'n luxe koffiemachine, maar het is niet te doen om na elke bak koffie die schoon te maken. Ga maar een val kopen en maken.

16. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Ik heb net een val gemaakt met witte druiven die ik hen doorgesneden en een klein scheutje Safari. Ben erg benieuwd of het werkt. Thanks voor de tip!

17. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij veel vliegen is het ook nog wel eens handig om op jacht te gaan met de stofzuiger. Dan kun je er een heleboel vangen en daarna is bestrijden makkelijker.

18. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

Ik gebruik een leeg flesje met wat zoets onderin, en zet er een trechtertje in die de rand afsluit..zo kunnen ze erin maar niet meer eruit...

19. Manderijntje

Manderijntje Fanatiek lid

23 jan 2014
    1.168
    1.332
    113
    Ik heb m gevonden in de supermarkt hier in Duitsland. Denk dat ze in de grotere supermarkten en drogisten wel iets hebben van een vliegen- en muggenspray. Ik heb het merk Raid, HG en Bayer heeft ze ook zag ik net. Het is sowieso de bedoeling dat je de ruimte even volledig afsluit en daarna goed lucht. Daarna is de ruimte weer vrij te gebruiken.

20. Jolina

Jolina Niet meer actief

Vliegenspray zou ik liever niet doen, die kopjes met iets erin en afsluiten met folie werkt super... Kan geen kwaad en je hoeft niet te soppen :D

Deel Deze Pagina