Ik denk dat ons zoontje KMA heeft. Alles wijst er namelijk op. - Hij spuugt na elke voeding (niet een mondje, maar een golfje) - Hij heeft veel last van darmkrampjes. - Hij moet heel veel huilen, echt ontroostbaar. Soms zo erg dat hij even vergeet adem te halen (best wel eng) - Het lijk erop dat hij last heeft van eczeem (soort schilfertjes) - Zijn ademhaling is soms knorrend/piepend. - Ook moet hij vaak niezen. Zeker 1 x per dag. - Hij heeft ook wat rode bultjes in zijn gezicht. Mijn kraamhulp zei dat dit van de zwangerschapshormonen kwam, maar dat weet ik zo net nog niet. We moeten dinsdag op controle bij de kinderarts (omdat hij 4 weken te vroeg geboren is) dus dan zal ik het daar even vragen, maar ik ben ook benieuwd of jullie ook denken dat het KMA is.
De meeste dingen die je beschrijft horen gewoon bij kleine babytjes. Ik zou alleen het vele ontroostbare huilen en de huidschilfertjes in de gaten houden. (huidschilfers tussen de haartjes en soms ook in de werkbrouwen is dan weer wel normaal).
Hoi, goed dat je even langs kinderarts gaat, dan weet je in ieder geval meer. Als ik je rijtje bekijk dan denk ik niet direct aan KMA. Bedenk ook dat KMA slechts bij 2% voorkomt, dat zegt natuurlijk niet dat je zoontje het niet kan hebben. Even je lijstje afgaan: - Hij spuugt na elke voeding (niet een mondje, maar een golfje). Is het een groot golfje,dus veel wat hij eruit krijgt? Mijn zoontje spuugde en nog steeds (wel in mindere mate) ook golfjes. Heeft geen KMA. Het lijkt nl. altijd meer dan het is. - Hij heeft veel last van darmkrampjes. Tot een paar maanden hebben veel babies last van darmkrampjes. Het hoeft dus geen KMA te zijn - Hij moet heel veel huilen, echt ontroostbaar. Soms zo erg dat hij even vergeet adem te halen (best wel eng) Dat huilen kan komen door krampjes. - Het lijk erop dat hij last heeft van eczeem (soort schilfertjes). Ook daar hebben veel babies last van. Kan berg zijn. Het is iets wat vaker bij pasgeborenen hoort. - Zijn ademhaling is soms knorrend/piepend. Tjah, hadden we de eerste paar maanden ook last van. Was verder niets aan de hand, het was een bepaalde manier van ademhalen en omdat de longen in ontwikkeling waren. Klinkt wel gek he! - Ook moet hij vaak niezen. Zeker 1 x per dag. Mijn zoontje niest nog steeds een aantal keer per dag. Hij is verder kerngezond. Volgens het CB is het niets bijzonders. - Hij heeft ook wat rode bultjes in zijn gezicht. Mijn kraamhulp zei dat dit van de zwangerschapshormonen kwam, maar dat weet ik zo net nog niet. Het wordt een beetje saai, maar ook dat is iets wat vaak voorkomt. Hiermee wil ik niet zeggen dat je zoontje geen KMA heeft, maar dat deze klachten vaak voorkomen zonder dat er iets aan de hand hoeft te zijn. Hopelijk weet je heel snel meer! Veel succes!
hier was het piepen, niezen (wel vaker dan 1 keer per dag), krijsen, tijdens en anderhalf uur na de fles, rode bultjes, groene stinkende poep, enorm stinkende scheten en daar heel veel van, slecht slapen. succes ben benieuwd
Lijkt mij inderdaad ook niet direct KMA vooral omdat je zoontje nog zo klein is, en zoals kiwi al zei, heel veel van die 'klachten' gewoon bij een pasgeborene horen... Trouwens over dat niezen, 1x per dag is weinig Mijn kleine niest minstens 10x per dag ofzo haha Komt allemaal goed! Maar toch wel goed dat je even langs de ka gaat, al is het alleen maar ter geruststelling
Meid, volg je gevoel en bespreek dat met de arts en laat je niet afschepen! Bij mij hebben ze gezegd dat het geen KMA kon zijn, hij had ook niet de "goede" symptomen en het bleek het wel te zijn. Nu zeg ik niet dat je kindje het heeft....maar laat je ook niet afschepen!
Ik herken wel dingen hoor, zoals het ontroostbaarhuilen, bij koemelkallergie ontstaat dat vaak een halfuurtje of zo nadat ze gedronken hebben, en de darmkrampjes. Mijn dochte had alleen die 2 verschijnselen en had toch koemelkallergie! Komt allergie aan een of beide kanten van jullie familie voor? Ik denk dat het best zou kunnen, maarhet zijn ook indd verschijnselen die je vaak ziet bij jonge baby's. Tegelijkertijd krjg je dat ook heel vaak te horen van artsen en andere deskundigen. Kreeg hier ook steeds te horen, mw dat zijn krampjes, heel vervelend maar het hoort erbij, maar kim heeft 4,5 maand gehuild! Geef je bv, of kv. laat de melk produkten dan een tijdje uit je voeding of gebruik hypo-allergene melk of anders zelfs pepti, dan merk ja vrij snel resultaat! succes , merk je niks dan is het geen kma!
Niezen is helemaal normaal hoor! Dat neusje is nog niks gewend en dan kriebelen die stofdeeltjes natuurlijk! Het komt allemaal redelijk normaal over hoor! 9 van de 10 dingen heeft mn zoon ook! Alleen met eczeem moet je wel oppassen met groente en fruithap! maar kan je tegen de tijd bij t cb wel vragen! Je kan altijd t CB even bellen en om advies vragen!
Mijn zoontje heeft ook veel van de kenmerken die jij aangeeft en vandaag hebben we contact gehad met een KA. Hij vind het erg veel op een KMA lijken en hebben al meteen andere voeding gekregen (nutramigen, alleen op recept) Dus ja, het kan, hoeft niet... hier lijkt het in iedergeval wel zo en zeker weten doen we het als deze voeding aan blijkt te slaan... Als je denkt dat er iets niet helemaal goed is met je kindje, vind ik dat je dat gevoel moet volgen. Je voelt dat niet voor niets. Natuurlijk ben je snel (over)bezorgd, maar als dat gevoel blijft knagen moet je dat echt niet negeren!
Gisteren naar de KA geweest. Hij kon KMA niet uitsluiten, maar het kon ook nog reflux zijn. We moeten over 4 weken weer terugkomen. We geven nu ook deels flesvoeding (Nutrilon HA) en ik merk dat hij het hier wel beter op doet. We doen er ook nutriton doorheen en het spugen wordt wel minder. Denk zelf nu eerder aan reflux als KMA.
Het kan inderdaad er ook gewoon bij horen, maar vaak kun je beter even navraag doen, dus groot gelijk dat je dat hebt gedaan. Hij is nog klein, maar bij mijn zoontje begon ook alle ellende al erg vroeg, met 6 weken had ik een 24 uur per dag krijsend kind op m'n arm. Blijf het in de gaten houden, want reflux en KMA gaan ook vaak samen.