Mijn dochter en ik genieten alweer 6 maanden van de borstvoeding. Nu ben ik 3 wkn terug begonnen met werken, maar sindsdien loopt de voeding erg hard achteruit helaas.. Ze word sochtend rond half 9 wakker, en vanaf dat moment leg ik haar ieder uur aan. Dit doe ik nu sinds 3 dgn tot ze savonds rond 9 u gaat slapen. Ze komt dan ergens in de nacht voor nog een voeding.. T kolven op het werk gaat wat lastig, maar nu met neusspray krijg ik iets makkelijker een tsr.. Graag zou ik wat tips willen om de productie weer wat op te voeren. Helaas merk ik daar nog niet echt verschil in, en ik wil heel erg graag nog wat langer van deze speciale momentjes genieten...
Hoi, Wat je kunt doen is inderdaad vaker aanleggen. Samen zijn en borstvoedingsthee doen het ook goed. En avocado bijvoorbeeld. Bij het kolven kun je handmatig en electrisch kolven afwisselen. Of nadat je klaar bent nog een minuutje of wat beide borsten met de hand leegmasseren. Helpt vaak heel goed. En samen zijn! Bundelen, dragen, samen op de bank of in bed! Succes, laat over paar dagen hoe het gaat
Jaaaa! Het is gelukt! Gister ochtend en vanmorgen opgestaan met knaptieten!! Ik heb weer genoeg voeding voor mn kleine meid.. Pfieeuw....ik was echt even bang dat het niet ging lukken maar t vele voeden heeft geholpen.. Nu heb ik alleen wel last van een harde schijf in mn borst. Die probeer ik nu met masseren, kolven en aanleggen minder te laten worden... T is ontzettend pijnlijk dus ik hoop dat t snel overgaat...bedankt voor de tips!
Toch nog even een vraagje.. Sinds half december heb ik een steeds terugkerende borstontsteking. Nu al voor de 4e keer! Dezelfde borst en ook steeds precies dezelfde plek. De hele rechterkant van m'n borst is dan kei en kei hard en ontzettend pijnlijk. Ik leg dan extra aan en kolf na een voeding en het duurt dan maximaal 2 dagen.. Graag wil ik wat tips om dit te voorkomen want ik ga echt door de grond van de pijn.. T liefst stop ik op dit moment ook, maar ik weet dat als de pijn weg is, ik weer heerlijk kan genieten van de voedingen.. Alvast bedankt
Ach, wat vervelend. Kun je achterhalen waar het vandaan komt? Als het steeds de zelfde locatie is....Denk aan kleding (strakke blouse, bandje van hemdje, beha) ook tassen (werktas, schoudertas, kolftas) Autogordel? Sporten? kan daar een aanleiding in zijn? Soms ook hoe je slaapt: lig je op die zij, zit er een vouw onder (kleding, beddengoed) Komt het door kolven: houd je het krampachtig tegen de borst gedrukt op die plek, gebruik je een kolf-beha en zit het te strak? Neem goed je dag door: mogelijk kom je er op. Met welke regelmaat komt het terug? Heb je ook aan de andere borst klachten? In de zin van 'lumpy' weefsel, bobbeliger? Of is het direct gerelateerd aan een verstopping/ 'erwtje' die de boel verstopt? Belangrijk is je voeding en weerstand. Drink je veel koffie, veel chocolade? Sommige vrouwen reageren daar op door verstoppingen. Ook kun je lecithine aan je voeding toevoegen. Dit is een voedingssupplement maar helpt bij veel vrouwen verstopping voorkomen. Probeer het eens een maand uit zou ik zeggen. Je kunt het toevoegen aan je yoghurt, sap, shake etc. (verkrijgbaar in natuurvoedingswinkel, notenkraam, de tuinen etc) Als je voelt dat je weer verstopt kun je een elektrische tandenborstel nemen: houd het handvat tegen de plek en zet het aan. Door de trilling komt er vaak weer beweging in de verstopte plek: daarna aanleggen of kolven. Heel veel succes, ik hoop dat je hier mee verder kunt.