Voedingsproblemen??

Discussion in 'Flesvoeding' started by BellaLuna, Sep 30, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. BellaLuna

BellaLuna Niet meer actief

#1 BellaLuna, Sep 30, 2009
    Last edited by a moderator: Oct 1, 2009
    Pff word er zo moe van!!
    Mijn ukkie van 7 weken drinkt nog steeds om de drie uur! En 120cc per keer.. Hij krijgt dus veel en veel teveel binnen! Tenminste, dat denk ik.

We maken steeds 120 klaar, de ene keer drinkt hij het op, de andere keer laat hij ook wat staan.. Maar wel steeds om de 3 a 4 uurtjes. In de nacht tukt hij iets langer door, sporadisch, maar 's ochtends heeft hij zo die 120cc leeg.

Nu moet ik pas midden oktober naar het bureau, maar vroeg me af of dit kwaad kan of niet? Hij groeit goed, maar vraag me af of we hem niet teveel geven.......... En zo ja, hoe kunnen we dit afbouwen??

2. BellaLuna

Ik zie trouwens dat ik het bericht verkeerd geplaatst hebt, dus zou een moderator deze kunnen verschuiven?

3. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,812
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    je kan altijd eerder bij het bureau terecht he, zeker qua voeding is het altijd zo moeilijk in het begin. Als ik op het inloopspreekuur kwam waren er juist regelmatig moeders met jonge kindjes.
    Als je ook weet wat hij weegt, is het ook wat gemakkelijker te beoordelen hoeveel hij moet krijgen.
    Op hoeveel flesjes per 24 uur zit hij nu normaal gesproken?

Maar ik zou even kijken of je deze week nog op het inloopspreekuur terecht kan.

4. talithatje

talithatje Bekend lid

Jun 9, 2009
    681
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Er is een rekensom voor.... Ik zit even te denken. Volgens mijn was het gewicht keer 150. Zoveel cc mogen ze op een dag hebben. Ze mogen rond een liter vocht per dag binnen krijgen. Onze zoon heeft ook een tijd gehad dat ie 6/7 voedingen op een dag had en dronk al sneller meer dan 120cc maar kwam toen nog steeds om de 3 uur en s'nachts ook nog een keer.
    Sinds een paar weken slaapt ie s'nachts door en om de 4 uur en daardoor krijgt hij nu 5 voedingen op een dag. Terwijl hij er officieel zelfs 6 mag hebben. Dat komt allemaal vanzelf. Zolang je kleine het nog nodig hebt geen zorgen over maken;)

5. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Er is helemaal niks mis met een baby die graag vaker kleine beetjes wil drinken, hoor. Komt vanzelf wel goed, hij is nu nog zo klein. Het maagje van een baby is bij de geboorte niet groter dan een walnoot, dus het heeft even tijd nodig. Dat hij regelmatig wat laat staan is niet erg, dan weet je zeker dat hij voldoende krijgt. Vooral als hij verder goed groeit en goed plas en poepluiers heeft, lekker zo laten.

6. BellaLuna

Dank jullie wel! :)
    Plasluiers genoeg, en ook poepluiers blijven niet achter. Het moederschap maakt me zo onzeker! Dan zeggen mensen: Goh wat is hij al groot! of, Moet hij wel zoveel drinken?.. Ja dat maakt me dan heel erg onzeker.. Hij huilt niet voor niets denk ik dan, dus blijkbaar heeft hij 't gewoon nodig.

Dank jullie wel!

(Overigens is het nu al 4 uur geleden dat hij gedronken heeft, EN hij heeft de nacht doorgeslapen.. )

7. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

Sep 10, 2009
    2,358
    6
    38
    hoi bella luna.

Nou mijn mannetje is nu 6 weken en zit pas sinds een week op 6 voedingen. en dan geef ik er 5 van 120 en de laatste voeding 150. om half 12 ongeveer.
    Hij komt dan rond 4 uur en krijgt dan een klein flesje van ongeveer 90.
    en komt dan om half 8 weer.
    Je hebt geluk dat hij al doorslaapt! dat doet onze kleine man nog niet!

8. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    4,062
    8
    0
    Ja, uiteindelijk gaat het om het gewicht... Voor iedere kilo 150cc per etmaal ongeveer inderdaad. Dus weegt je zoon 4 kilo, dan mag hij 4x150=600cc per etmaal en bij 5 kilo 5x150=750cc. Maar ook dit is natuurlijk geen wet van meden en perzen he? Je kijkt toch of je kindje tevreden is en goed poept en piest, hij geeft zelf aan wat hij nodig heeft in principe. En dan maakt het ook nog niet uit bij deze leeftijd in hoeveel flesjes dit verdeeld is hoor.
    Dus als je zoontje al groot is, dan heeft hij inderdaad meer voeding nodig over het algemeen.

Share This Page