teveel drinken voor 9 weken?

Discussion in 'Flesvoeding' started by sitara, Sep 25, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sitara

sitara Bekend lid

Jan 16, 2009
    528
    1
    0
    #1 sitara, Sep 25, 2009
    Last edited by a moderator: Sep 26, 2009
    hallo

mijn zoontje is 9 weken
    sindq een 2 weken dronk hij 5/6 flesjes van 125
    sinds een week is dat vermeerderd tot 150
    echter, snds een paar dagen drinkt hij nu soms 180
    deze avond voor het eerst 220!!!

als ik minder wilgeven protesteert hij luid, heeft dus echt niet genoeg en is er na 3 uur opnieuw om te eten

wij letten goed op de hoeveelheid ivm reflux

momenteel krijgt hij enfamil A.R.

dit is toch veel te veel voor een baby van 9 weken?
    xxx

2. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    Persoonlijk vind ik het een erg grote fles voor je kindje. Kan het zijn dat je kindje nog wil zuigen na de fles? Je kunt dan een speentje geven. Hoeveel weegt je kindje? Volgens mij is 3 uur tussen de fles hartstikke netjes, wordt vanzelf wel langer als je minder flessen maar meer hoeveelheid geeft. Heeft je zoontje snel de fles leeg, dan kan je ook een andere fles geven.

3. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Finn is ook ongeveer zo oud, en hij krijgt nu 5x180, dan zitten we precies op 900 totaal en dat mocht van het consultatiebureau.
    Aan het begin vond hij het ook te weinig, maar door vol te blijven houden vond hij het uiteindelijk goed. Hij drinkt nu z'n flessen leeg en is dan meestal tevreden, soms geef ik nog even z'n speen.

4. DvS

DvS Fanatiek lid

Sep 18, 2007
    1,012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Wij zitten sinds gister ook op ongeveer 170 5 x. Tygo weegt 5.400 en morgen 10 weken. Hij geeft nooit terug. Als ik de fles er niet uithaal weet ik ook zeker dat hij 'm opdrinkt maar vindt 210 wel erg veel! En je kindje wordt natuurlijk steeds groter dus wil ook meer.
    Je hebt gewoon een hongerig ventje! ;)
    Hier ook reflux: Wij verdikken met Johannes broodpitmeel + Omneo voeding en medicatie.

5. vlekkengek

vlekkengek Fanatiek lid

Jul 8, 2008
    1,782
    0
    0
    veehoudster
    sylke is nu ook 9 weken en krijgt 6 x 150/5, ze drinkt alles schoon op, af en toe vraag ik mezelf af of dit ook niet te veel is, maar als ze het nodig heeft :( als ze daarna nog protesteerd krijgt ze een speentje en vaak is ze dan vergeten dat ze nog meer wou.
    ze krijgt trouwens wel de nutrilon forte, vanaf het begin af aan is ze al zo gulzig.
    anders overleg eens met het CB, maar af en toe word je daar nog onzekerder van ( die antwoorden wat ze af en toe hebben word je niet goed van).

6. Wupped

Wupped Bekend lid

Jan 21, 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    Daan is nu 3,5 week en zit aan 120 om de 4 uur. en hij vraagt rustig nog om meer, maar hij krijgt dan zijn speentje van mij. Soms drinkt hij het namelijk niet weg. maar meestal wel. ik schok van de hoeveelheid voor zo kleintje. zeker omdat ie dit al bijna een week drinkt. hij is maar 3061 pond bij geboorte, viel terug naar 2780 inmiddels gewogen en nu 3800 pond. dus 1kilo meer dan 3de dag ziekenhuis.
    De kinderarts zegt , gewoon geven waarom het vraagt en zeker als ie niets terug uitspuugt kan het geen kwaad,( daan geeft niet eens een mondje terug) ze vond dat ik het ook wel mocht ophogen en zien wat ie weg drinkt.
    maar dat doe ik nog niet , misschien over paar dagen. vind het behoorlijk veel wat ie drinkt, als ik lees wat hier een baby van 9 weken eet.

7. Nathalie01

Nathalie01 Actief lid

Dec 7, 2008
    419
    0
    0
    Onze kleine wurm krijgt overdag 120 cc en zijn laatste en ochtendfles krijgt hij 150 cc.. :)
    Toen ik voor het eerst bij het consultatiebureau kwam , en vertelde dat ik deze flessen gaf , was dit geen probleem.
    Ze mogen maximaal een liter per dag geloof ik.
    Dus ik denk niet dat je teveel geeft hoor.
    Mijn wurmpie is gewoon een hongerlap , soms drinkt hij hem leeg (150 cc) en soms niet.

Share This Page