16 weken zwanger en gevallen

Discussion in 'Gezondheid' started by Sabrin, Aug 2, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sabrin

Sabrin Actief lid

Nov 12, 2009
    112
    0
    0
    zuid holland
    De titel zegt het al. Ben vannacht gevallen. Wilde naar het toilet en dacht dat ik nog een stuk had om uit bed te gaan maar nee hoor ik lag al op de rand, verloor mijn evenwicht en viel op de grond op mijn zij. Best een hoog bed (boxpring). Ik heb me gelukkig niet bezeerd maar maak me wel een beetje zorgen om de baby. Ik heb nergens last van geen buikpijn of iets anders dus probeer het weer van me af te zetten, maar het blijft een beetje aan me knagen. Misschien dat ik de vk ook nog bel, al is het maar om gerustgesteld te worden.

Iemand ervaring met vallen tijdens de zwangerschap rond dezelfde tijd?Ik lees graag geruststellende verhalen

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik ben in mijn zwangerschap met 5 weken van een trap gevallen en met ik geloof 25 weken uitgegleden omdat het zo glad was toen, maar ben beide keren op mijn kont gevallen. Ik heb daarom toen mijn vk niet gebeld, ook omdat ik met 25 weken de baby al zelf kon voelen.

Ik zou in jouw geval wel even bellen, omdat je de baby waarschijnlijk nog niet voelt, sowieso ter geruststelling van jezelf en misschien wil de vk toch even het hartje luisteren of overleggen dat je haar bijvoorbeeld moet bellen als je buikpijn krijgt of wat dan ook. Mijn ervaringen zijn dat de vk altijd graag wil weten wat er is gebeurd en zelf ben je dan ook weer gerustgesteld.

3. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik ben ook toen ik ongeveer net zo ver was als jij heel hard gevallen. Was echt super-lomp, ik struikelde over de open lade van mijn ladeblok op het werk :). Ik ben heel hard op mijn zij gevallen en op mijn been. Mijn been was naderhand helemaal stijf en beurs. Ik ben verder niet extra naar de vk geweest. Je kindje zit goed beschermt en kan heel wat hebben, maar als je er niet gerust op bent zou ik gewoon even de vk bellen.

4. mimi83

mimi83 Niet meer actief

altijd even de vk bellen als je gevallen bent... even ter controle..

5. Kiki33

Kiki33 Bekend lid

Sep 30, 2009
    705
    9
    18
    Hoi hoi,

Ik ben ook gevallen tijdens mijn zwangerschap, twee keer. De eerste keer viel ik van de trap (zo'n vijf treden) naar beneden. Ik was toen 6 weken zwanger. Ik viel me op kniƫen en had me alleen daar bezeerd. Ik heb toen niet de vk gebeld, ik was er immers nog niet geweest.
    De tweede keer viel ik tijdens lesgeven (gaf les op sportschool). Met 20 weken viel ik over mijn step, keihard op mijn billen. Ik zat toen na de les ook behoorlijk in de rats. Ik kon mijn meissie voelen vanaf week 19, dus ik heb de hele verdere avond muisstil op de bank gezeten, wachtend op een gevoel in mijn buik. Gelukkig voor het slapen gaan voelde ik haar. Ik schat in dat je haar nog niet voelt, dus ik denk ook dat je het beste even met je vk kunt bellen. Dan weet je het gewoon 100% zeker en dat is toch het fijnst! Sterkte meis!

Liefs, Kiki

6. petrabr

petrabr VIP lid

Oct 6, 2007
    8,000
    1
    0
    zuid holland
    je baby zit gelukkig veilig opgeborgen en omgeven door vruchtwater wat natuurlijk heel erg dempt. Als je je heel erg zorgen maakt kun je altijd je vk bellen.

Ik heb tijdens mijn tweede zwangerschap tegen schikdraad geleunt, ik maakte me erge zorgen, maar gelukkig was er niks aan de hand

7. Sabrin

Sabrin Actief lid

Nov 12, 2009
    112
    0
    0
    zuid holland
    Hoi dames, bedankt voor de reactie. Ik heb voor de zekerheid de vk gebeld. helaas morgen pas te bereiken (tenzij spoed) dus ik bel morgen ook even voor mijn eigen gemoedsrust.

8. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,812
    19,099
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ik ben met bijna 30 weken echt op mijn buik gevallen. En hoewel ik best WEET dat de baby heel veilig ingepakt zit, zegt je gevoel toch wat anders! Ik was ook razend bezorgd. Zeker omdat die lieve schat prompt niet meer in beweging te krijgen was. (Die dacht ook... als je zo begint blijf ik lekker stil liggen. ;)) Gelukkig heb ik een doppler te leen, dus ik kon even naar het gartje luisteren. Toen was ik weer gerustgesteld.

Ik denk dat jij je ook geen zorgen hoeft te maken. Maar als iemand dat tegen mij had gezegd, had ik me er ook niks van aangetrokken. ;) Dus gewoon even de vk bellen en vragen of je even langs kunt komen om het hartje te horen.

9. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    1,660
    0
    0
    Mijn moeder is met glad weer in de eerste 3 maanden dat ze zwanger was van mij flink onderuit gegaan, maar ik heb er niets van over gehouden.
    Maar wat voor bloedgroep heb je als je een neg. hebt dan zou ik zowiezo even bellen.

10. esther78

esther78 Bekend lid

Nov 23, 2007
    584
    0
    0
    randstad
    geen zorgen!
    Ik ben met 19 wk door een auto van mijn fiets gereden.
    Het was een voltreffer van links, links was ik beurs van de auto en rechts was ik beurs van het vallen.
    Gelukkig geen stuur ofzo in mijn buik gehad. Omdat ik geen buikpijn had hebben ze in de ambulance alleen even mijn bloeddruk en andere pijnlijke plekken bekeken.
    Je baby zit goed verpakt hoor!

11. mila2008

mila2008 Bekend lid

Jun 12, 2009
    628
    0
    0
    ik ben met 39 weken en 4 dagen gevallen, maar het voordeel dan is dat ik het kindje weer voelde bewegen. Ze zitten idd zo goed beschermd!!

12. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

Apr 25, 2010
    2,998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    ik ben laatst ook van mn bed af gevallen, wilde er op duiken maar dook er meer naast, niet eens in me opgekomen dat het kwaad zou kunnen. Die kleine zit zo goed verpakt joh, die kan wel wat hebben!

13. Sabrin

Sabrin Actief lid

Nov 12, 2009
    112
    0
    0
    zuid holland
    Ik had gisteren de verloskundige gebeld en mocht even langskomen om het hartje te horen. Alles was gelukkig goed. Ik had iets later ook lichte menstruatiepijn na de val. Dit is volgens de vk bandenpijn die waarschijnlijk wel door de val is versterkt. Ik ben weer gerustgesteld:)

Share This Page