Een vol flesje nagellakremover is leeg gelopen op het matras. Het waren hele dure matrassen dus voordat ik een nieuw matras ga aanschaffen wil ik eerst hier informeren of iemand misschien dé tip heeft. Opgeven aan de verzekering gaat niet aangezien we de afgelopen jaren (helaas) al veel hebben moeten claimen en nog een schade kan betekenen dat de polis wordt beëindigd. Ook heb ik al met een bedrijf gebeld dat matrasreiniging doet. Deze konden niets voor mij betekenen. Matrasreiniging wordt (vrij) droog gedaan en kan alleen stof uit het matras halen en vlekken van de bovenste laag halen. Maar het gaat mij dus niet om de vlek maar om de hele sterke aceton lucht die in het matras zit. I zou er eigenlijk iets overheen moeten gieten wat die geur kan neutraliseren? Iemand een idee? Matras is niet toch al verpest (als in, als niets werkt moet ik een nieuwe kopen) dus ik wil alles wel proberen. Edit: het gaat trouwens om een boxspring matras met binnenvering. (is ook maar aan 1 kant te gebruiken.) Dus ik kan het matras zelf niet ook nog eens open ritsen en de vulling eruit halen zoals met sommige matrassen kan.
Aceton is vluchtig en lost op.in water (volgens Google). Misschien dus water erop en dan lang laten drogen / luchten?
Aceton is een vluchtige stof en verdampt snel. Ik zou het matras buiten leggen, zodat de stank niet door de hele bovenverdieping trekt of anders deur dicht en raam open.
Oke dankjulliewel voor de tip. Dat wist ik dus niet. Er is nog hoop! Hmm bedenk me net dat het een geparfumeerde nagellak remover is dus als de aceton vervlogen is dan zal er alsnog een chemische lucht blijven hangen. Zou een stoomreiniger erop zetten kunnen werken? Of wat water over die plek gooien wat er in kan trekken (eventueel met wat soda of waspoeder erin opgelost?)
Ik zou ook goed met de tuinslang erop en dan de matras lang laten drogen, buiten of in een garage oid
In eerste instantie niets aan doen, ook de parfumgeur verdwijnt vanzelf. De kans dat het langer duurt voor je matras droog is is groter dan de tijd die het kost om de geur eruit te krijgen, zeker als je een stoomreiniger gebruikt.
Je zou over die vlek een beetje soda kunnen strooien. Even een flinke poos (halve dag of iets langer) laten liggen en dan opzuigen met de stofzuiger. Geen idee of het helpt, maar proberen kan geen kwaad lijkt me.
Soda erop! Dat neutraliseert de geur en neemt het vocht op. Na een dagje opzuigen met de stofzuiger. Absoluut geen tuinslang erop of veel water! Of je binnenvering gaat roesten of je houdt er schimmel aan over in je matras omdat het heel slecht droogt met een beetje pech beide.
Je hebt zo'n spul van ambipur zo'n fles verfrisser voor bank en kleding ect. Ik zal eens zoeken plaats ik een link. Ze hebben het gewoon bij kruidvat. Vanish heeft ook speciaal spul voor tapijt te reinigen misschien daar eens naar kijken. Succes
Deze bedoel ik. Gebruik de textielverfrisser regelmatig op uw bank, gordijnen, hondenmand, schoenen of kleding zodat vieze geuren zich niet kunnen hechten aan stoffen en uw huis langdurig fris blijft. Ambi Pur Textiel Verfrisser- 500 ml Thai Orchid
Soda helpt goed. Gewoon droog er op doen, beetje inwrijven en paar uur later op stofzuigen. Daarnaast nog een open pak of schepje koffie zetten, helpt echt tegen de geur!
Dat spul ruikt wel lekker maar werkt helaas totaal niet om zulke sterke luchtjes te neutraliseren. Ik zou het ook met Soda proberen.