Strijkijzer automatisch uitgeschakeld en kapot?

Discussie in 'De lounge' gestart door ikkie97, 16 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.933
    113
    Oef, ben me net toch rot geschrokken...
    Ik strijk eigenlijk nooit, als mijn moeder komt oppassen werkt zij meestal het bultje strijkgoed even weg, maar goed nu is het vakantie dus gisteren even gauw twee shirtjes voor mijn dochtertje gestreken die uit logeren ging. Bedenk ik me net dat het wel handig is om toch ook even de rest van de bult weg te werken, kom ik boven heb ik de stekker nog in het stopcontact!:$ echt ik schrik me rot, had wel brand kunnen uitbreken vannacht! Vervolgens blij dat er dus niks gebeurd is, kijk/voel ik nog even beter, is dat ding gewoon helemaal koud! En ik krijg hem ook niet meer aan de praat...
    Slaan die dingen soms automatisch uit na een bepaalde tijd of heb ik de pech (of eigenlijk geluk) dat dat ding net toevallig het loodje heeft gelegd?

2. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Misschien zit er een reset knop op?

Ik weet bij een frituurpan gaat hij automatisch uit na 2 uur. Dan moet je hem reseten met een naald

3. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit idd. Verschilt per strijkijzer hoe je die beveiliging er weer af krijgt, die van mij moet je gewoon weer even bewegen meen ik, die slaat af als hij een tijdje niet bewogen is.

4. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.933
    113
    Er rammelt wel iets als je hem beweegt, net als een kapotte gloeilamp.
    Ik zal straks nog even checken op een resetknop, maar t beestje was al zeker 10 jaar oud dus niet heel omwaarschijnlijk dat ie gewoon een natuurlijke dood is gestorven ;)

Volgens mijn vriend had het sowieso geen kwaad gekund omdat ie wel op het metalen plaatje stond, maar ik moet niet te lang denken aan wat er had kunnen gebeuren, brrr

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Waar staat de strijkijzer bij jou? Toevallig op de bovenste etage? Zou even checken in de meterkast of de stop niet toevallig is doorgeslagen/aardlekschakelaar checken.

Ik had onlangs ook met mijn strijkijzer dat hij zomaar uitgegaan was. Waar ik bij stond overigens. Snapte er niks van. Dacht dat het ding was overleden. Was ook zo, maar hij had ook even kortsluiting veroorzaakt blijkbaar. Want het viel mij op dat de cv-ketel op dezelfde verdieping ook niks meer deed! Na een check van de meterkast bleek inderdaad de aardlekschakelaar niet meer goed te staan......

Deel Deze Pagina