Wat zouden jullie doen? Stel je hoort een leugen waar jij in betrokken bent(Je zou iets gezegd hebben over een ander) En je hebt dat absoluut niet gezegd. Ga je dan verhaal halen of laat je het rusten? En stel dat de mensen aan wie je verhaal gaat halen net doen alsof hun neus bloed en er niets over willen zeggen, wat doe je dan? Een beetje vage omschrijving maar wist niet hoe ik het beter kon formuleren.
Nou als het mijn zou schade zou ik zeker, de waarheid boven tafel willen hebben. Zou het iets onschuldigs zijn zou ik denken van ach ik weet beter. Maar zou iemand mij echt zwart gemaakt hebben en daar door mij of mijn kinderen schade berokkenen dan zou ik zeker op de man/vrouw afstappen al was het alleen maar om te vertellen dat ik daar niet van gedient bent en hij/zij heel snel het echte verhaal zou moeten vertellen. En denk zelfs dat de vriendschap verbroken zou worden. Iedereen verteld wel eens de waarheid anders maar als het echt gevaarlijk woord dan nee. Stekte ermee.
Mmm ligt eraan hoe erg de leugen is... Maar ik denk toch dat ik er wel even stokje voor zou steken.. ik wordt ten eerste niet graag als excuus gebruikt en ten tweede al helemaal niet in een leugen(tje)
Ligt er een beetje aan wie het is.. Ik heb het zojuist ook aan de hand gehad (familie) en laat het maar rusten, het slaat namelijk echt helemaal nergens op. Zolang wij (mijn man en ik) weten hoe het zit heb ik geen zin om hier energie in te steken.
Het ligt voor mij een beetje aan de situatie..of ik stap op de bron af,maar meestal laat ik het gewoon lekker.
zo sta ik er ook in, meestal gaat dit om bewust "drama" creëren, ik antwoord dan in stilte zodat de onrust bij mij geen grond aan de voeten krijgt.
Nou ik denk wel dat ik verhaal ga halen, ik heb echt een gloeiende hekel aan leugens. Je kan mij niet woester krijgen door te gaan liegen
toen ik jonger was lees een jaar of 15 tot 20 zou ik het uit de wereld willen hebben.ik zou me hevig in mijn ik zin aangevallen gevoeld hebben. ik zou hemel en aarde bewogen hebben en het zou een hoop gedoe gegeven hebben en wellicht scheurtjes of breuken gemaakt hebben.nu ik 20 jaar ouder ben laat ik ( in de meeste gevallen) de mensen zeuren. ik weet inmiddels dat je het toch nooit goed kunt doen, men vind altijd wel iets. het kost bergen energie en de uitkomst moet je maar afwachten. natuurlijk moet jij voor jezelf bepalen hoe belangrijk het voor jou is, en hoe belangrijk de mensen die ermee gemoeid zijn voor je zijn en wat er is verteld of het om iets groots of iets onbenulligs gaat.
Nou ik heb wel een paar keer soortgelijk iets meegemaakt, zo heeft een vroegere vriend (gewoon een vriend) tegen mijn huidige man gezegd dat hij met mij had staan vrijen. Nou hebben we idd gezoend, maar meer niet. Volgens hem was er meer gebeurd en was ik "zo makkelijk" heb de vriendschap verbroken maar niets tegen hem gezegd. Ook heb ik laatst gehoord dat iemand iets over mij gezegd heeft, wat wel waar was maar wat ze niet door moch vertellen. Dit heb ik ook niet aan haar gevraagd maar ook deze keer contact verbroken.
ik doe niet mee aan zulke kinderachtige dingen... als iemand over mij een leugen wil vertellen doen ze hun best maar..... zou het alleen erg triest vinden en dat ook zeggen... verder lekker laten voor wat het is... het is vaak de bedoeling van diegene dat je erop doorgaat en dan hebben ze je waar ze je hebben wilde....
Wauw wat een snelle reacties...bedankt Het gaat om mensen die dichtbij mij staan en het gaat om een leugen die voor mijn gevoel toch best heftig is. Ik voelde me toen ik het hoorde echt gekwetst, en nu ik wilde weten wie dat precies heeft gezegd en waarom die gene dergelijke onzin verzint word er ineens gezegd dat ze het er niet meer over willen hebben. Dus eigenlijk wordt ik dan buitenspel gezet en zit ik met een rot gevoel. Ondanks dat ik zelf echt wel beter weet en zelfs mijn partner bij "de toestand" aanwezig was. Het doet gewoon op de 1 of andere manier echt zeer dat er zoiets verzonnen word ten koste van mij zelf. Misschien komt het nu ook door de hormonen ofzo dat ik dit niet los kan laten, maar even heel eerlijk ik weet niet hoe ik eigenlijk die gene even flink de waarheid moet gaan vertellen.
simpel als het iets is wat mij schade kan berokkenen ga ik zeker verhaal halen.. als het me geen schade doet lekker laten kletsen dan.. Ik heb het wel een keer meegemaakt dat mensen verhalen rond bazuinde en ik daar echt problemen mee kreeg toen ben ik er wat van gaan zeggen.. en mensen deden alsof hun neus bloedde maar ik zag eht aan de hele houding.. dr is ook iemand die bazuinde rond dat ze wel een mes in mn rug zou steken.. ben naar dr toe gegaan heb me omgedraaid met mn rug naar haar toe en zij toe maar ga je gang.. ze droop af als een klein meisje en klaar is kees..
als ik het goed begrijp weet je nu niet precies wie het heeft gezegd, dat maakt het wel lastiger. als je zou weten wie het is zou je dan diegene ermee willen confronteren? wel laf trouwens dat mensen je eerst vertellen wat iemand over je zegt en als je dan wilt weten wie, dan willen ze het er niet meer over hebben.....hmmm.
Ja dat is inderdaad het vervelende van alles. Het is op een feestje gezegd terwijl wij net weg waren. Er waren toen nog maar 5 mensen aanwezig en 1 daarvan vertelde mij dat dat was gezegd. Toen ik dus vroeg wie dat dan heeft gezegd wlde diegene daar niks meer over kwijt. De overige mensen heb ik een sms gestuurd met de vraag wie zulke onzin heeft verteld daarop reageerde ze allemaal met "we willen het er niet meer over hebben". En dan gaat dit niet over een verzinsel dat ik gisteren mijn ramen niet heb gelapt of zo Maar echt over een dreigement die ik naar een ander persoon zou hebben geuit waar absoluut niets van waar is. Ingewikkeld allemaal maar weet echt niet hoe ik het toch een beetje anoniem kan omschrijven.
Zelf tijdje terug zoiets meegemaakt, ik had ook wel zo'n idee wie dit in de wereld had geholpen (had ook maar de keuze/optie tussen een handvol mensen) Die persoon heb ik niet geconfronteerd omdat ik het sowieso met die persoon zat was. Wel heb ik de ander waarover ik dan verhalen in de wereld zou hebben geholpen opgebeld en uitgelegd wat er gezegd werd en dat ik graag wou dat ze van mij zou horen dat ik dat dus niet gezegd had en dat ik geen kwade bedoelingen heb. Dat vond ik belangrijker gezien het feit dat die verhalen dus al mega-opgeblazen bij haar waren aangekomen en ze zelfs niet meer naar haar werk durfde daardoor !! En dat dus om iets wat ik niet gezegd had maar wat iemand beweerde dat ik gezegd had, kun je het nog volgen ? Maar die ander gunde ik mijn reactie niet hoor, stik er lekker in denk ik dan.
Pas als het schade gaat opleveren ga ik op de persoon af Zo heeft mijn moeder wel eens gelogen over mijn rug heen, broer en ik hadden bijna knallende ruzie erdoor Ik heb hem gezegd dat het niet waar was en mijn moeder geconfronteert ermee, gelukkig is alles wel goed gekomen toen. Maar als het een roddel is laat ik dat waaien.
bij mensen waar ik om geef zou ik het heel erg vinden zoiets te horen en zeker verhaal halen.. maar mensen die me niks doen die praten maar lekker... hoor regelmatig verhalen over mezelf waar niks van klopt maar dat zijn mensen die weinig betekenen voor mij, ik zeg er niks van maar onthou alles en je weet wat je aan iemand heb dan he ... ik zou kijken naar de band die je met deze mensen heb en het anders op een heeeel laag pitje zetten
Helaas is het bij mij veel gebeurd toen ikk bij mijn ex was. De overige 'aanhang' zagen mij blijkbaar als een bedreiging en gingen van alles en nog wat verzinnen over mij. Met zijn allen tegen 1, ik had nauwelijks een poot om op te staan. Ik word dan echt letterlijk knettergek hoor. Kan dat zoooooo verschrikkelijk niet hebben! Prima dat hun willen roddelen en anderen belachelijk maken maar laat mij erbuiten. Helaas steken mensen in het algemeen maar vreemd in elkaar. Nee ik kan het echt niet hebben als er leugens rond gaan over mij die dus echt niet kloppen.
Ík zou er zeker wel naar vragen! Heb zelf toevallig een maand geleden hetzelfde meegemaakt, met mijn 'beste' vriendin. Heb nu geen contact meer met haar, ik kan echt niet tegen dat schijnheilige gelul en ik zeg daar echt wel wat van. Vind dat altijd zo triest.