Wasprobleem...

Discussie in 'De lounge' gestart door Romy1979, 17 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Meiden,

Ik heb dinsdag een tshirtje voor mijn zoon gekocht wat hij gisteren heeft gedragen. Vanochtend heb ik het gewassen, maar het komt met zwarte vlekken uit de was :x.

Het is op 40 graden gewassen samen met de bonte was. In het wasvoorschrift stond wel dat je het moest wassen voor gebruik, maar dat heb ik niet gedaan. Dat lijkt me toch niet de oorzaak?

Ik heb het idee dat het van het kwijlen/melk/fruithap is. De vlekken zaten namelijk niet op de achterkant of onderkant. Ook niet op zijn linkermouw, maar wel heel veel op zijn rechtermouw. Nu draait hij altijd met zn hoofd heel erg naar rechts ivm voorkeurshouding. Dus daar komt ook de meeste spuug terecht. Overigens heb ik ook een wit tshirtje wat onder de rode fruithap zat meegewasen en dit is weer helemaal wit geworden in de was.

Iemand ideee hoe dit kan gebeuren?
    Thnks,
    Gr
    Romy

2. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    ja, ik heb ook weleens van die zwarte kwijlvlekken in de kleertjes. Het is geen "weer" ofzo want ik laat het nooit lang liggen. Gek he.

Edit: ik zie nu de foto en herken het, dit is het precies!

Ik legde die kleertjes dan in een teiltje met water en douchegel oid. Hielp wel aardig, maar vaak toch een waas erover. Vanish gekocht, hier friste aller wel wat van op, maar de kwaliteit van de stof gaat achteruit.

3. caroline16

caroline16 Niet meer actief

indd, vanish helpt!

4. Romy1979

hmm...ff vanish halen dus. Ruilen zal geen zin hebben, krijg ik vast hetzelfde probleem.

Maar gek dat het met het ene tshirt wel gebeurd en het andere niet.

5. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Stom heh...ik heb het ook met twee shirtjes en het stomme is dat die allebei lichtblauw zijn! Geen idee wat het kan zijn!

Zou vanish nu nog helpen? Het zit er al een poosje in ik wilde ze vandaag nog een keer gaan wassen...heb het al met groene zeep e.d. geprobeerd.

6. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Had je er toevallig ook een blauwe of zwarte spijkerbroek in zitten??
    Want daar krijg ik hier wel vlekken van in de was.
    Heel wat shirts die daar gevoelig voor zijn hebben blauwe vlekken op de kleding zitten.

7. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.187
    113
    Ik denk dat er iets op heeft afgegeven

8. linda81

linda81 Fanatiek lid

7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    pas op met vanish,ik had een wit shirt met Rode elmo erop voor Morris.Een half uurtje in de vanish laten weken en hele elmo is nu geel.Wel leuk maar niet de bedoeling....

9. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    ik gebruik altijd de shampoo van palmolive voor vlekken.
    dat is de groene fles voor normaal haar,vroeger had de shampoo een gele kleur,nu is die wit.
    helpt erg goed,en het ruikt lekker.
    ik hielp vroeger vaak mee op een boerderij,en had regelmatig olie of smeer vlekken in mijn kleren,die kreeg ik er hiermee uit,geloof het of niet.
    anders een schep zout erbij doen,kan ook helpen....

10. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ik heb dat dus heel vaak met witte kleding, terwijl ik dat ook alleen was met witte kleding of hoogstens een andere lichte kleur zoals beige of creme.
    Maar heb vaak zat dat ik dan een tshirt eruit haal die opeens allemaal grijze/blauwige vlekken heeft.
    Tot nu toe niet kunnen ontdekken wat het is want onze wasmachine is nog geen jaar oud en kreeg het er ook niet uit. :(

11. fiona1987

fiona1987 Fanatiek lid

16 mrt 2009
    1.074
    0
    0
    renkum
    gewoon een nachtje in de soda zetten ik krijg alle vlekken eruit met soda

12. Gummiebeertje

Gummiebeertje Bekend lid

24 mei 2010
    956
    0
    0
    huismama
    Kan het niet aan het wasmiddel liggen?

Ik heb namelijk van Sunil die klein en krachtig geprobeerd en daar kreeg ik ook allemaal van die rare vage donkere vlekken in de kleertjes....ook mijn kleding is daarmee naar de maan trouwens......

Heb met ander wasmiddel nooit geen problemen gehad...mijn moeder had precies hetzelfde met Sunil color.

13. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik heb dit gehad toen Milan nog flesvoeding kreeg.
    Ik had het voornamelijk op witte shirts.
    Ik vermoed dat het een eiwit reactie is.

Ik heb echt vanalles geprobeerd maar niks lukte om de vlekken eruit te krijgen. Dus helaas de gouden tip, heb ik niet voor je!

14. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik ben niet zo van vanish. het helpt meestal niet end e kleding wordt er ook niet beter van. ik gebruik óf citroenafwasmiddel of ossegal meestal helpt dat wel goed. al moet ik zeggen dat ik dit nooit heb gehad. maar kleding met vlekken zet ik meteen in een emmertje s avonds met een beetje ossegalzeep.

15. momentje

momentje Bekend lid

5 feb 2008
    587
    0
    0
    België
    Hier hebben we het ook. Komt door de flesvoeding. Met Johannesbroodpitmeel hadden we het ook.

16. Romy1979

Toevallig gaat er wel nutriton door zn melk heen.

Maar dan toch, waarom het ene shirt wel en het andere niet? Mij lijkt dan dat het aan de stof ligt.
    Begrijp me niet verkeerd hoor, ben blij dat het maar 1 shirt is en niet al mn wasgoed....:D

Ik had toevallig wel spijkerbroeken in de was erbij gedaan.

Ik ga voortaan de babykleertjes maar apart wassen. Vind het echt zonde.
    Zou de winkel hierom ruilen?
    Ik ga er zometeen gewoon even naar toe en navraag doen. Wellicht hebben hun ook nog wel tips.

thnks meiden!

17. Romy1979

Gele Elmo :D

18. momentje

momentje Bekend lid

5 feb 2008
    587
    0
    0
    België
    ws combinatie stof en nutriton...hebben het hier ook niet op alles (meestal enkel op het dure spul...lol)

19. Romy1979

Ben naar de winkel geweest en heb een nieuw shirtje gekregen. Terwijl ik geen bon meer had.

Maar het is een rdelijk kleine winkel en koop er regelmatig wat. Ze had geen idee hoe het kon gebeuren. Ze gaf advies om het eerst even in de biotex te zetten alvorens mee te wassen.

20. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Is de rubberen rand van je machine wel schoon?

Deel Deze Pagina