Even een vraag. Ik wil op het kaartje ook mijn meisjesachternaam vermelden. Hoe doe ik dat? Mijn naam vervolgt door meisjesachternaam en daarna achternaam van mijn partner, of juist andersom?
Ik zou gewoon doen hoe je het zelf het liefste wil.. maar over het algemeen wordt meestal eerst de naam van de partner en dan de meisjesnaam gedaan volgens mij
idd.. dus als zij gekozen heeft voor eigen naam en daarna naam partner dan kan ze het zo invullen.. alles kan tegenwoordig hihihi
bij ons staat er meestal op de kaartjes de naam van de man en de naam van de vrouw dan de familienaam van de man en de familienaam van de vrouw. Bij ons is dat Bruno en Bianca Janssens - van Klaveren. Mijn man z'n naam is Bruno Janssens. Zo doen wij het ook! Groetjes
Ik zou zelf ook eerst mijn naam willen.. Dan krijg je daphne mijnachternaam-achternaam mijn man En dan mijn man met zijn achternaam Het is idd gebruikelijk dat de naam van de papa eerst komt (heb geboortekaartjes gespaard), maar ik vind dat de mams eerst mag! Groetjes Daphne
Wij zetten ook geen achternaam op de kaart! Ook omdat we niet getrouwd zijn, en de mensen die een kaartje krijgen weten onze achternamen wel enzow...
Wij zetten er ook geen achternamen op, want ik heb de naam van mijn man niet aangenomen, maar alleen mijn meisjesnaam.
Ook wij doen het zonder achternaam. Vind het kaartje al vol genoeg. En omdat we niet getrouwd zijn, zouden er dan 2 achternamen op moeten.
wij hebben op de kaart wel onze achternaam staan en ik heb ook gekozen voor eerst de achternaam van de man en daarna mijn meisjes naam. ik gebruik mijn meisjesnaam alleen nog voor wettelijke dingen en niet meer voor de rest. ik gebruik dus alleen mijn man zijn naam.
Wij hebben gewoon erop staan: Trotste ouders en grote zus Johan, Karina en Ruby Ik vind dit iets liever staan, dan met achternaam, dat vind ik iets zakelijks hebben!
De drukker adviseerd ons wel achternamen te vermelden ivm met dat je misschien kaarten stuurt naar mensen of oudjes die er niet aanuit kunnen komen. Wij zijn niet getrouwd dus wij zetten gewoon eerst me vrined met achternaam en dan ik met achternaam.
Vind ik dus juist niet.. Paps moet al zo op de achtergrond mee leven.. Ik weet zeker dat mijn hubby enorm trots is als hij als eerste genoemd wordt. Gewoon omdat hij eindelijk "erkent" wordt als onderdeel van wat de maanden daarvoor alleen om aanstaande mam en baby draaide... Wij zijn helemaal niet van mannetje-vrouwtje... Maar met dit soort dingen ben ik echt ene ouderwetse muts en vind dat hij als eerste mag...
Bij ons staat er (ik gebruik ff fictieve namen) zoon van Man en Otje Jansen-Peters Mijn meisjesnaam staat dus achteraan...
Als je niet getrouwd bent: Man+Achternaam & Vrouw+Achternaam Als je getrouwd bent: Man&Vrouw+Achternaam(+Meisjesnaam vrouw) Ik heb toen wij trouwden ervoor gekozen om mijn man zn naam aan te nemen met daarachter mijn meisjesnaam.