Hallo allemaal, vraagje; Jesper is nu 9 weken oud en hij slaapt de klok al rond. Is dit erg? Kan dit kwaad? Hij is verder goed wakker als hij wakker is. Hij eet zo'n 5 voedingen op een dag. Groeit goed zo'n 280 gr in de week vorige keer. Ik weet niet vanaf wanneer ze zo lang slapen 's nachts...? Oja en nog een vraagje....hij krijg donderdag zijn eerste prikje. Ik hoorde eens dat je een nat washandje mee moet nemen...doe ik dat na het prikje op het plekje of ervoor?
op je eerste vraag kan ik nog geen antwoord geven, met sophie heb ik daar nog geen ervaring mee. wat betreft je 2e vraag, ja een washandje NA het prikje.
weet niet hoe zwaar jesper is, maar kan volgens mij niet zoveel kwaad. sverre van mij sliep het klokje rond met 7 weken en woog toen iets van 6 kilo.
Sam sliep al na 3a4 weken 12uur aan een gesloten. En voor de prikjes kan je ook van vsm tujababy gebruiken. Sam is nooit ziek geweest van de prikjes. Mede door deze druppeltjes. Succes ermee
washandje meenemen? nog nooit van gehoord en heb dat dus ook niet gedaan...ze krijge er naderhand gewoon een pleistertje op hoor en het is heel eventjes gillen maar zo (in ieder geval bij Indy) weer over!
Hier ook geen washandje meegenomen en ook geen druppels gebruikt... Het valt allemaal wel mee hoor, het is meer schrik dan pijn. Bram sliep na zijn eerste prikken als een blok .
Simon slaapt ook 11 uur per nacht, overdag ook goed wakker en hij krijgt 5 flessen van 180/6 die allemaal leeggaan! Over de prikjes, hij heeft ze afgelopen donderdag gehad en ik heb niets gebruikt. De verpleegkundige heeft zijn beentjes direct na de prik goed gemasseerd, en hij heeft nergens last van gehad! (op de prik zelf na natuurlijk... )
Nou zo te lezen is onze Jesper niet de enige slaapkop! Nou dan ben ik nu een stuk meer gerust gesteld! Dan gaat ons mannetje vanavond rond negen uur de ;aatste voeding krijgen en dan eens kijken hoe laat hij morgen wakker is....
ik heb ook zo'n lekker slaapkoppie thuis.. haha wel lekker hoor... maar ik heb hier op het cb het advies gekregen om juist niet met een washandje te koelen want dat zou de pijn alleen maar erger maken... ik heb er dus niks aan gedaan ook geen druppeltjes.. en het is hartstikke goed gegaan.. demi heeft nu 2 keer haar inentingen gehad en moet donderdag voor de 3e keer maar ik doe er dus niks aan en ze heeft er verder ook geen last van .. ze slaapt alleen iets meer... hoop dat je dr wat aan hebt.. liefs petra en demi
youame was 8 weken en 5 kilo en sliep van 23.00 tot half 10 zoalng ze goed eten en tevreden zijn mag het en met dat washandje heb ik ook nooit gedaan ze huilken ff en vallen vlak daarna in slaap
washandje werd ons zelfs afgeraden (is iets van vroeger, maar bij ons zeiden ze dat het het eventueel zelfs kan verergeren). Eventueel kun je het, als ze last van hun beentje krijgen, een beetje masseren. Hier eigenlijk nooit last gehad met prikken, op het prikken zelf dan.
Vraagje aan jullie: Hoe verdelen jullie die 5 voedingen dan? Krijgen die van jullie om de 3 uur ofzo?
Nou het komt dus wel eens voor dat Jesper maar 4 voedingen neemt op een dag. Maar goed hij groeit genoeg en lijkt geen honger te hebben want dan zou hij wel eerder komen neem ik aan. Hij was vorige keer in een week tijd 280 gram aangekomen dus hij doet het verder goed. Meestal zit Jesper voor de avond al op 3 voedingen en dus krijgt hij s' avonds meestal nog 2x voeding. Dan is hij het wakkerste van de dag en wil hij vaker eten.
Lekker toch, dat je kindje zo lekker kan slapen. Evi slaapt ook de klok rond en die maak ik ook echt niet wakker hoor! Zelf heb ik nooit iets gebruikt met de prikjes. Bij Evi was er niets meer aan de hand zodra de schrik over was.
Hoi, Ik masseer gelijk na de prik als je aan mag kleden arniflor op zijn beentjes. Hij heeft nooit last gehad van de prikken, ook geen zwellingen of harde schijven.
Simon komt overdag rond de 3/3,5 uur voor een nieuwe voeding, dus 5 redden we meestal wel. Vorige week hadden we 1 dag met 4 voedingen (maar toen werd-ie 's ochtends pas om 10 uur wakker...) maar ook die nacht sliep hij gewoon lekker door!
hier hetzelfde en over klokje rond slapen....dat gebeurde hier ook vrij vroeg cb zei wel tegen ons om even te kijken de volgende dag of hij weer lekker wakker was en helder dan is het goed
Het CB vertelde mij dat er bij jonge baby's niet meer dan 10 uur tussen de voedingen mag zitten omdat de bloedsuiker dan te laag kan worden en zij in een coma kunnen raken. Schijnt dus best link te zijn. MAAR... ik weet niet tot welke leeftijd en gewicht dit een risico is! Ik heb dit te horen gekregen toen Liz 10 weken oud was. Liz sliep soms ook weleens de klok rond maar ik ben toch wel erg geschrokken toen ik dit hoorde.
Volgens mij mag dit niet meer, ik had ook een washandje bij me en dat werd afgeraden omdat op die manier de vloeistof niet goed door het lichaam gaat. Ik vond het wel vaag aangezien mijn moeder dit ook altijd bij me deed. Maar ik heb het dus nooit gedaan bij Yildiz en ze heeft er nooit last van. Babies mogen dacht ik 8 uur achter elkaar slapen, maar als hij zijn voedingen gewoon goed eet en alert is als hij wakker is zou ik hem lekker laten slapen, geniet ervan