Wie heeft er verstand van toeslagen.nl?

Discussie in 'De lounge' gestart door buonanotte, 16 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. buonanotte

buonanotte Niet meer actief

Ik snap er namelijk geen bal meer van!

Ik heb kot aangevraagd.

En als ik inlog op toeslagen.nl dan zie ik staan dat ik recht heb op 8200 euro toeslag voor het jaar 2014.

Dan ga ik naar mijn beschikkingen.
    Dan staat er een heel ander bedrag namlijk 3568 en staat alleen mijn oudste genoteerd voor de opvang. Mijn jongste niet.
    Die staat er alleen bij als ik inlog en dus het eerste bedrag die 8200 euro zie staan:(

Ik snap er écht helemaal niks van want als ik 350 krijg aan toeslag voor 2 kinderen dan werk ik voor niks en moet ik er nog geld bij toe gaan leggen ook en niet zo'n klein beetje ook:$

Ik snap er dus helemaal niks van:):)

2. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Als jij wat aanvraagt of wijzigt word dat meteen gewijzigd op de inlogpagina terwijl je daarna nog op de beschikking moet wachten.
    Ik zou als ik jou was even de belastingdienst bellen en vragen of in het systeem ij hun bij de aanvraag wel de jongste ook staat. Ik weet niet hoe het zit met voor twee kinderen kot aanvragen. Misschien krijg je wel twee beschikkingen voor beide kids een?!

3. Ik zou inderdaad morgenochtend even bellen.
    Dan kan er iemand met je meekijken wat er precies staat.
    En of en waar er wat fout gaat.

Wij kunnen hiervandaan alleen maar gissen, omdat we niet rechtstreeks mee kunnen kijken.

4. buonanotte

Haha ja dat weet ik maar dacht misschien weet iemand hier of je idd twee beschikkingen krijgt dus voor elk kind 1.. En ga ze sowieso bellen morgen.

5. Nee je krijgt er volgens mij sowieso 1. Want het is 1 KOT.

Het kan wel kloppen dat het bedrag op de beginpagina is, en dat het nog niet bij de beschikkingen staat.
    Hangt af van wanneer jij de wijziging voor je tweede kindje hebt doorgegeven. Vanaf dat moment moet je 8 weken rekenen, binnen die 8 weken moet het beschikt zijn. Tot die tijd kan het inderdaad zijn, dat het bedrag wat er op de begin pagina staat, anders is dan het bedrag van de beschikking.

Op de beschikking die op de website staat, moet ook altijd een datum staan. Dus daaraan kan jij al zien, of die beschikking, van voor of na die wijziging is.

Maar het hangt er helemaal af, van wanneer jij de wijziging hebt gedaan.

Heb er gewerkt, maar moest even diep graven, hoe het ook alweer zat.. Maar dit was het wel zo ongeveer.Haha.

6. buonanotte

Ik heb voor beide kinderen tegelijk aangevraagd.

Dus in feite niks geweizigd alleen aangevraagd op dezelfde dag en tijd.

7. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Ik zou gewoon even bellen ik heb met een andere toeslag heel veel gedoe gehad en daar drie keer voor aan de telefoon gehangen. Heb geluk gehad dat ik niks heb hoeven terug betalen ;)

8. Fieksels

Fieksels Actief lid

24 aug 2012
    153
    0
    16
    Noord Holland
    Ik heb het 13 februari aangevraagd, 1 dag erna was het verwerkt en kon ik zien wat we krijgen en 3 weken later kon ik de beschikking inzien. Trouwens voor beide kinderen tegelijk.

Morgen ff bellen met de belastingdienst lijkt mij niet dat het goed gegaan is. Succes!

Deel Deze Pagina