extra vitamine K/D?

Discussion in 'Voeding' started by Darteltje25, Aug 17, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Darteltje25

Nov 19, 2007
    11
    0
    0
    Hallo Allemaal,

Mijn dochter is nu helemaal van de flesvoeding af (ze is nu 13 maanden) en de laatste keer op het cb vertelden ze me dat ik tegen die tijd weer extra druppels van de vitamine K of D moest geven, maar laat ik nou toch helemaal niet meer weten welke van de twee het moet zijn en hoeveel..:(!!

Weet iemand dit toevallig, ik zou het graag horen......
    Groetjes Mama van Emilie

2. jopie

jopie VIP lid

Aug 10, 2006
    6,030
    1
    0
    Putten
    Vitamine D, de dosering staat op de verpakking.

3. fam

fam Actief lid

Jul 1, 2008
    219
    0
    0
    Gelderland
    Als je geen groeimelk geeft dan heeft je kind volgens ons CB 10 druppels vitamine D per dag nodig.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Als je geen poedermelk geeft, dan is het advies inderdaad vitamine D. Tegenwoordig 10 druppels per dag (hier 4 tabletjes)..

(was K niet voor borstgevoede kindjes?)

5. jopie

jopie VIP lid

Aug 10, 2006
    6,030
    1
    0
    Putten
    K is voor alle kindjes, maar in FV zit het al toegevoegd ;)
    Het is alleen voor ik meen de 1e 12 weken.

6. Darteltje25

Nov 19, 2007
    11
    0
    0
    Bedankt allemaal voor de reacties, maar dan heb ik nog de volgende vraag:
    Als een kind veel buiten is, is het dan ook nodig? Vitamine D wordt toch door de zon aangemaakt? Of maakt dat geen verschil?

In elk geval bedankt, dan morgen toch maar naar de drogist

mama van emilie

7. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Wij geven geen vitamine D. Omdat er zoveel verschillende adviezen werden gegeven in verschillende landen ben ik zelf op onderzoek gegaan.
    Het is zo dat vitamine D niet makkelijk uit de voeding te halen is. Vandaar dat dat er geadviseerd wordt om extra vitamine D te geven. Echter wordt uit de druppels/tabletten ook onvoldoende door het lichaam opgenomen. Dus wat heeft dan zin?
    Als je er voor zorgt dat je kindje uit zijn voeding genoeg vitamine D haalt (bijv. vette vis en er worden in Nederland aan bijv boter, halvarine etc ook vitamine D toegevoegd) en genoeg buiten komt (zeker 1,5 a 2 uur per dag) dan kun je er vanuit gaan dat je kindje genoeg vitamine D krijgt. Dat gebeurt hier hallemaal, dus hier geen vitamine D.

8. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

Oct 12, 2007
    8,240
    85
    48
    Female
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    je lichaam maakt dmv zonlicht zelf vitamine D aan, gelukkig is het de laatste weken behoorlijk mooi weer ;)

Daarnaast zit het inderdaad in de voedingsmiddelen die Kiwi1 opnoemde, wij gebruiken ook geen extra Vitamine D

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ze krijgen van zo'n 2 uur buitenspelen ook wel genoeg vitD binnen. Maar dan moeten ze niet ingesmeerd zijn.
    Omdat het advies tegenwoordig flink smeren is, raden ze dus wel VitD aan.

Share This Page