Mijn dochter wordt laat wakker en krijgt dan ook pas om 9 uur 's ochtends de fles. Vervolgens probeer ik tot 7 uur 's avonds hier nog 2 flessen, een fruithap, een boterham en groenten in te proppen, maar het lijkt wel of ik alleen maar bezig ben met het voeden van mijn dochter. Ze heeft nog 2 lange slaapjes overdag en kom dus zwaar in tijdnood. Ze gaat nu dan ook overdag steeds meer melk laten staan en komt dan ook 's avonds na een uurtje al weer wakker omdat ze honger heeft. Fruit is ze niet zo gek op. Op brood en warm eten wel. Toetje heb ik nog niet geprobeerd. Zou ook niet weten wat en hoeveel ik mag geven. Hebben jullie tips voor de eetmomenten in dit slaapritme? Ik vraag me af wat ik niet goed doe en waar ik wat kan veranderen. 9.00 1e papfles 180-6 nutrilon met buikjespap (drinkt ze niet altijd leeg) 10.30 weer naar bed tot 11.30 -12.00 uur (om 10.30 nog geen trek in fruithap) 12.00 klein beetje fruit (1/3 banaan met half ligaatje) en een halve boterham met een beetje boter 13.00 180-6 nutrilon (drinkt ze voor de helft leeg) circa 14.00 - 14.30 weer naar bed tot circa 15.30 -16.30 uur 16.00 uur half potje olvarit (vind ze heerlijk) 18.00 180-6 nutrilon met buikjespap (fles gaat leeg) circa 18.30 - 19.00 naar bed 21.00 180-6 nutrilon goede nacht (meestal komt ze al eerder)
Ik heb ook zo zitten hannessen met Finn! Het leek wel of hij alleen aan het eten was! Nu krijgt hij sinds een paar dagen 3 flessen en dat gaat goed! zal het schema eens plaatsen: Dit was het met 4 flessen: 9.00 fles 180+7 (dieetvoeding voor KMA...vandaar 7 schepjes) 10.30 thee en een liga of rijstewafeltje ofzo. 11.00 naar bed en slapen 13.00 Fles 180+7 en een boterham (met het oog op de lunch met een beker melk als hij wat ouder is deze samen) 15.00 Fruit daarna naar bed tot 17.00 17.00 fles 180+7 18.00 avondeten daarna naar bed tot ongeveer 20.30 dan in bad of wassen. 21.00 fles 180+7 en 2 schepjes rijstebloem zoals we het nu doen (we zijn er nog niet helemaal uit of het zo gaat lukken...we zin net een paar dagen bezig) 9.00 fles 180+7 11.00 thee of sap en liga of rijstewafel Dan slapen tot 13.00 13.00 boterham en fles 180+7 15.30 fruit Daarna naar bed tot hij wakker wordt (denk rond 17.30) 18.00 groente en thee of sap 20.30 fles 180+7 en 2 schepjes pap. En daarna slapen. het kan zijn dat we de laatste fles nog iets ophogen...maar dat ligt er maar net aan of hij genoeg heeft. En bij het laatst schema krijgt hij ook maar 2 slaapjes. Het is even puzzelen en ik weet dus niet zeker of het wel gaat werken. Lastig hoor allemaal..hahaha! Ik was wel blij met het schema wat we hadden rond 6 maanden!
Ze heeft in principe nog maar 3 flessen nodig bij volledige bijvoeding. Opvolgmelk 'mag' geloof ik maar 700cc per dag. Ik zou om 18.00 uur de groente (met yoghurt ofzo als toetje) gaan geven, en dan om 16.00 uur het fruit. Dan zou je rond 12.00 uur wat meer brood kunnen geven, met wat melk erbij (of fruit ofzo).. En dan niet om 13.00 uur weer een fles.
Ik zou ook die 4e fles weglaten. Als ze goed avond en brood eet, kan dat wel. Dan heeft ze misschien ook meer trek in haar fruit. Dan zou je na haar middagslaapje het fruit kunnen doen, en om 18.00 de warme hap..
Moeilijk hè soms om een goed schema te vinden. Ik ben ook vaak aan het puzzelen wat nou het beste en makkelijkste is. Ook omdat Beau niet een vast slaapritme heeft en de dagen dus steeds verschillen. Wij doen het ongeveer zo: - 7-8 uur fles 180/6 met wat rijstebloem soms slapen - 1 stuk fruit met een liga (afhankelijk hoe laat hij wakker is ) - soms weer even slapen - 13.00 uur 1 boterham met boter en een fles 180/6 slapen - 15.30 uur 1 stuk fruit met yoghurt slapen - 18.00 uur warm eten, dat maak ik vers en weet niet precies hoeveel hij hiervan krijgt. Sinds twee dagen combineer ik groente met wat rijst en binnenkort ook aardappel. Ook hier geef ik een beetje yoghurt na. - 19.45 uur fles 180/6 en dan naar bed De tijden kunnen nogal eens verschuiven maar probeer dit een beetje aan te houden. In de ochtend wil Beau nog wel eens langer slapen en komt de boterham wat later. Ik geef soms ook wat thee of water 's middags. Is er een reden dat je het warme eten om 16.00 uur geeft? Misschien zou je dan wat fruit kunnen geven en de warme maaltijd tegen 18.00 uur dan vervalt die fles. Eigenlijk hetzelfde als wat Sarah84 en EmyD zeggen Als toetje bevalt yoghurt hier dus goed (soms met wat diksap erin). Ik weet eerlijk gezegt niet precies hoeveel ze hier vanmogen hebben per dag. Misschien dat ze dat in combinatie met fruit wel lekker vind voor in de middag. Hopelijk heb je hier wat aan.
ik was ook de hele dag eten aan het geven. we zijn op dit moment weer flink aan het rommelen. we zijn met brood begonnen en dat duurt heel lang voordat dat op is. wat wij nu doen is het volgende. s ochtends tussen 7 en 9 uur ligt aan hoelaat hij wakker wordt op het gemakje de dag beginnen met een ontbijt. hij krijgt een potje fruit en een boterham met roomboter waar ik hel klein stukjes van snijdt want hij heeft nog moeite met kauwen. hij eet daar een kwart van op ondertussen geef ik steeds een hapje fruit en nu eet hij ineens het hele potje wel leeg. ondertussen eet ikzelf ook gewoon mijn ontbijt. ik geef hem een tuitbekertje met water en een drukje diksap. hij snapt er nog steeds niks van. ron10/11 uur een flesje melk van 150 wat ik aanleng met water tot 180. omdat er geminderd moet worden met melk en hij voordien steeds 800 dronk. tussen half 12 en half eten we weer aan tafel en krijgt hij pap en weer en kwart boterham en dat doe ik op dezelfde manier als bij het fruit. rond half 2/half 3 krijgt hij een fles diksap van 150cc. hij slaapt op het moment erg slecht dus dat schema is helemaal in de war. dan rond 4 /5 uur warm eten daarna ligt of hij goed gegeten eheft nog 150 melk of anders nog wat diksap. wij kunnen pas melkpriducten na een jaar geven ivm kma 7 uur douchen enz en dan een fles met 210 melk op het grote bed en dan slapen