advies overtijd lopen

Discussie in 'De bevalling' gestart door nicoletje, 9 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nicoletje

nicoletje Niet meer actief

Hallo dames,

De zwangerschap gaat voorspoedig. Zowel de controles met baby en moeder zijn oke.
    Nu ben ik bijna 41 weken en mag ik bij de verloskundige zelf een keuze maken (mits natuurlijk alles oke blijft met moeder en kind)
    Ik heb van de week weer controle en mag dan aangeven of de verloskundige probeert om te strippen. Wat zouden jullie doen. Het liefst ga ik voor de natuurlijke manier. Ik weet dat strippen onprettig kan zijn.
    Maar ik moet sowieso na die periode paar keer naar het ziekenhuis voor extra controles, als daar wat uitkomt dan heb je natuurlijk geen keuze.

Stiekem hoop ik dat die kleine zich is gaat aankondigen, want heb af en toe wel wat harde buiken.

2. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Ik ben 4 x gestript en geen resultaat. Dus ik zou niet al te zwaar tillen aan strippen. Het kan een zetje zijn. Kan ook zorgen voor wat meer ontsluiting, zonder meteen te bevallen, maar vaak zorgt het ook gewoon nergens voor.
    Ik zou zelf de 41 weken niet voorbij willen. Ik zie ook geen meerwaarde in het risico nemen tot 42 weken en zelfs langer. Maar volg vooral je eigen gevoel. Met of zonder strippen...die baby komt er toch wel!

3. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Ik ben vandaag ook vijf dagen over tijd en word ook als het lukt gestript.
    Het hangt er dus ook maar vanaf of je al toegankelijk bent voor strippen.
    Maar mijn verloskundige zei wel dat hoe meer ontsluiting en verweking je al hebt hoe sneller en makkelijker een eventuele inleiding zal gaan.
    Ik moet vrijdag naar de gynaecoloog als er nog niks gebeurd is dan.
    Ik ga dus duimen dat wurm eieren voor zijn geld kiest en gewoon voor die tijd komt..

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Strippen is ook niet mijn hobby ;)

Met de oudste was ik en iemand van de zwangerschapsgym gelijk uitgerekend. Met 41 weken heb ik het strippen geweigerd. Overtijd lopen is heel normaal in de familie. En de kleine bleek ook niet ingedaald, dus het was nog niet de tijd voor mijn gevoel.

Die kennis heeft laten strippen met 41 weken, 41,3 en 41,5 en uiteindelijk op 41,6 bevallen. Maar wel een week met veel krampen na het strippen en onrustige nachten. Dus erg vermoeid de bevalling ingegaan.

En ik... Ik werd 41-1 wakker om 3 uur, veel dunne vloei en de slijmprop verliezend, en om 4 uur begonnen de weeën, en lunchtijd had ik een kindje..

5. Laulie

Laulie Lid

8 jan 2013
    12
    0
    0
    Ik ben vandaag 41+4, 11 dagen overtijd dus. De verloskundige heeft mij 2x proberen te strippen maar omdat ik nog helemaal geen ontsluiting had, is dat dus niet gelukt. Morgen staat de afspraak in het ZH voor een consult ter voorbereiding op de inleiding die dan waarschijnlijk donderdag zal plaatsvinden (ben donderdag 42 weken). Ik wacht nog liever even met inleiden tot donderdag omdat inleiden zonder ontsluiting niet mogelijk is. Dus ik hoop tegen die tijd inmiddels wat ontsluiting te hebben, anders moet de baarmoedermond ook nog eerst gerijpt worden.... Zaterdag de baby nog gezien op de echo en alles ziet er nog goed uit. Moet nu zeker wel alert zijn op of er genoeg beweging is, maar dat is er zeker.
    Het zijn spannende tijden maar 1 ding is zeker, komend weekend ben ik mama!

6. wuppie100

wuppie100 Actief lid

11 jul 2008
    454
    0
    0
    Strippen is echt het laatste zetje en werkt alleen als de bevalling echt NET niet door wil zetten. Ik zou de poging wagen ipv niets doen en dan met 42 weken ingeleid worden...

7. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Als strippen alleen maar het laatste zetje is, dan kan het toch niet veel meer uitmaken dan een dag of 2?

Dus als je bij 41 kiest voor niet strippen, en je loopt dan door tot 42 weken. Dan kan het neit zo zijn dat het strippen zou helpen.

Als je bij 41 weken kiest voor strippen en je bevalt direct daarna, dan zou je bij 41.2 toch wel bevallen zijn.

denk ik dus.

Het komt wanneer het komt. Alleen is het wel zaak je binnenste goed te laten controleren en in de gaten te laten houden.

8. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Bij de 1e was ik 41 weken. Ik had te weinig ontsluiting om te kunnen strippen. Vlos heeft toen flink zitten woelen om zo de bboel te prikkelen in de hoop dat er ontsluiting zou komen.
    Dit lukte. Volgende dag 1 cm. Zd kon me toen wel strippen. Werkte niet. Toen nog een keer gestript. Volgende dag zou ik ingeleid worden. Snachts begon het alsnog.

Bij de 2e was ik 40 weken en 3 dagen. Met 41 weken zou ik mogen kiezen of ik ingeleid of gestript wilde worden of dat ik tot 42 weken door bleef gaan. Ik wilde die keuze nu niet maken en wilde nu gestript worden ivm warmte, pijn enz. Vlos wilde in eerste instantie niet strippen omdat het zo vroeg meestal alleen voor gerommel zorgt. Toch gedaan en s avonds begon het.
    Ik zou dus voor strippen kiezen. Heeft bij mij trouwens absoluut geen pijn gedaan. Lekker is anders hoor:p
    Maar je mag gewoon stop zeggen als het echt pijn doet. Dan heb je het iig geprobeerd. Het is echt in een minuutje gebeurd. Bevalling duurt langer en doet nog veeeeeel meer pijn hoor:D

9. MamavanM1

MamavanM1 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.347
    0
    0
    Overijssel
    Bij mij heeft t wel degelijk gewerkt. met 40+6 ben ik gestript. Hele dag een beetje gerommel (niet pijnlijk) en 's nachts is het echt begonnen, en smiddags 41 weken is ze gekomen.

Het strippen zelf is niet fijn nee. Maar als je zo tegen de 41 weken aanloopt dan heeft t het meeste kans van slagen!

10. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Dit klopt niet....
    Strippen werkt niet "alleen" als het al op het punt staat om te beginnen of als het net niet doorzet...
    Strippen en inleiden zijn 2 manieren om bevalling echt vanuit het niets te kunnen laten starten. Bij dtrippen moet er wel ontsluiting zijn maar ontsluiting op zich zegt weinig.

Dingen als sex, lopen, ananasharten, wonderolie enz zijn dingen die het laatste zetje kunnen geven als het net niet doorzet.

11. wuppie100

wuppie100 Actief lid

11 jul 2008
    454
    0
    0
    Ow oke, nouja dit zijn mijn verloskundige toen we van de week eventueel strippen vanaf 40 weken voor mij overlegden.

Het lijkt me in elk geval nog steeds wel natuurlijker dan 'echt' inleiden in het zh!

12. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Oh, bedoel je het zo. Vanaf 40 weken heb je inderdaad weinig kans dat het na strippen begint. Bij mij is het gelukt. Maar meestal doen ze het pas vanaf 41 weken. Rond 40 weken moet je lichaam er wel wat meer klaar voor zijn, wil het helpen. Ik had al een kindje en de boel was daardoor al wat open en sneller verweekt. Dus meer kans

13. wuppie100

wuppie100 Actief lid

11 jul 2008
    454
    0
    0
    Ja dat zei ze bij mij ook. Ze wil n poging doen met 40 weken en verwacht dan wel iets ontsluiting omdat het mn 3e kindje is.

Wanneer het je eerste is heb je natuurlijk niet altijd die keus. Maar nogmaals, ik zou t wagen. Onprettig of niet het lijkt me altijd nog fijner dan die kunstmatig opgewekte weeën!

Deel Deze Pagina