Hey meiden, Mijn gyn raad mij aan om een Leo te doen. Maandagochtend moet ik naar het zh, gesprek met de anethesist. Ik sta op de lijst om geholpen te worden, ik zal een telefonisch oproep krijgen. Het is nu dus nog afwachten wanneer ik aan de beurt ben voor deze dagopname. En als ik eerlijk ben, ik sta stijf van de stess!!! Hij heeft me uitgelegt hoe dit in z'n werking zal gaan, maar bij de uitleg draaide me maag al om... ale: Ook zei hij dat er een kans was van 50/50 dat ik weer een normale cyclus krijg. Zijn er meiden die ervaring / mening hebben met zo'n ingreep? En is de cyclus ook weer normaal geworden? Liefs Kimonootje
Hai Kimonootje, Misschien kan ik je een beetje gerust stellen. Ik heb vorig jaar juli de LEO gehad en het is mij alles mee gevallen en heeft voor mij heel positief uitgepakt. Ik was meteen na de LEO zwanger, maar helaas een vmk. Maar die miskraam is nu dag 1 van mijn huidge zwangerschap, dus eigenlijk ben ik sinds die LEO alleen maar zwanger geweest. Ik ben wel een erg snel positief resultaat door de LEO, maar wat ik uit meerdere LEO-topics hier heb gelezen is dat meer dan de helft zwanger raakt dankzij de LEO sommige weer wel met behulp van clomid of andere hormonen, maar daar reageer je dan ook beter op. Als je bij de zoekfunctie op LEO zoekt alleen in de titel kan je de topics weer terug vinden. Ik heb er veel aan gehad, die topics te lezen, om te kunnen kiezen voor de LEO-behandeling. Ik heb drie kleine sneetjes in mijn buik gehad, die geneesden vrij snel. Na 1 week voelde ik me weer de oude. Het duurt vooral even dat de narcose uit je lijf is en je je weer goed voelt. Mijn werk heeft me 2 weken ziek laten zijn en dat was erg fijn, maar het kan ook met 1 week rust. Heel veel succes!!
Hai Maykay, Bedankt voor je reactie! Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik zal straks ook proberen om die andere topics te vinden. Ik hoop dat het bij mij ook positief uitpakt! Ik probeer ook positief te blijven maar soms valt het best zwaar. Heb je een verhoogd risico op vmk door deze behandeling? Liefs Kimonootje
Thanx voor de felicitatie. Ik duim voor je dat het voor jou ook zo positief uitpakt. Nee hoor geen verhoogde kans op een miskraam net zo groot als bij iedere natuurlijke zwangerschap. Ik werd heel positief van het topic: Hoe lang cyclus na Leo-behandeling? De meeste raakten binnen het half jaar zwanger na hun LEO-behandeling. Ik heb zelf ook ooit een topic gestart en dat heette LEOooooo http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?f=46&t=96867&p=2677182#p2677182. Nogmaals veel succes en sterkte bij de behandeling. Laat je weten hoe het gegaan is. liefs, marykay
Hoi Ik heb na de LEO geen eigen cyclus gekregen, maar reageerde wel weer goed op Clomid. Na 2 rondje Clomid was ik zwanger! Bij mij zat het probleem ook een beetje met de slechte eisprong en korte LF, maar dat is een ander verhaal... De ingreep vond ik meevallen, paar dagen last gehad van het drukkende gas. Kan me voorstellen dat je het allemaal heel spannend vind. Vraag maar raak als ja iets wilt weten. Heel veel succes en ga je volgen!! Marykay hoe gaat het met je??? Wat spannend allemaal! Wel heel appart dat wij nu andere mensen over de LEO kunnen vertellen en gelukkig voor ons beide met een heel positief gevolg!
Heyhoi, Clomid heb ik ook al gehad, gecombineerd met Provera. Wel ongie geworden toen door de Provera, maar daar bleef het ook bij, geen eisprong. Ik heb toen wel veel bijwerkingen gehad, aangekomen, extreem emotioneel en extreem moe (ipv 8 uur slaap, was ik 8 uur wakker...) Gelukkig heb ik tot nu toe nog geen enge spookverhalen gehoord over een leo-behandeling, alleen positieve! Dit doet me erg goed! Hoe zijn jullie hier allemaal mee om gegaan? Hebben jullie je omgeving ingelicht hierover? Ik durf dat niet, k ben bang dat als meer mensen het weten dat ik dan steeds de vraag krijg of het al raak is. Daar zit ik namelijk niet op te wachten om steeds te zeggen dat het niet zo is! Maar aan de andere kant, soms heb ik wel weer de behoefte om er over te praten... Het lijkt zo dubbel... Liefs Kimonootje
Dag Kimonootje, Spannend voor je! Ik heb zelf een LEO ondergaan in Juni 2007 en ik kan het je alleen maar aanbevelen. Bij mij heeft de LEO goed werk gedaan, ik kreeg er een goede cyclus door. 3mnd na de ingreep was ik zwanger, helaas eindigde dat na 7wk in een MK . 3 mnd na de MK was ik gelukkig alweer zwanger en mijn zoon is inmiddels al 7mnd . Ik vond het allemaal erg meevallen, ik hoop dat de LEO jou ook geluk zal brengen! Oh ja, wij hebben het alleen onze ouders en 2 hele goede vrienden verteld, om idd goed bedoelde vragen te voorkomen. Ik heb mij 2dgn ziek gemeld op het werk onder het mom van rugpijn. Veel succes!
Wij hebben het aan onze ouders vertelt, baas, en paar goede vriendinnnen. Ik heb dit als heel prettig ervaren. Maar dit is heel persoonlijk en voor iedereen anders.
Hey meiden, Bedankt voor jullie reacties, doet me erg goed! Aan mijn ouders wil ik het zoiezo niet vertellen, ik wil dat het echt een verassing is! Een baas is in mijn geval niet van toepassing, we zijn zelfstandig ondernemer. Het is ook niet zo dat ik er steeds over wil praten, maar affetoe... Het lijkt ook alsof iedereen zwanger kan worden wanneer ze wilt, terwijl er ook meiden zijn die er veel moeite voor moeten doen. Ik ken niemand in mijn omgeving die moeite heeft moeten doen. Maarja, met zoiets loop je ook niet te koop denk ik... De enige waarvan ik weet dat ze moeite heeft gedaan, was mijn moeder. Ik ben de oudste en na mij wou ze een 2de. Na 8 jaar had ze de hoop opgegeven, en werd ze zwanger van mijn zusje! Ik weet niet of mijn moeder toen ook Clomid heeft gebruikt of iets anders. Ik durf het haar ook niet te vragen, omdat ze dan gelijk weet waar wij mee bezig zijn! Liefs Kimonootje
Zie dit topic, heb ik net mijn verhaal in gezet. Heb ook een eigen topic, ergens haha, er lopen best wat topics over LEO Ik heb op 23 maart 2009 een LEO ondergaan. Vond het tegenvallen! Heb 2 weken na mijn LEO een ei gehad, toevallig spotte ik hem door het tempen. Ik zat toen (LEO niet meegeteld) op dag 28 van de cyclus. Werd netjes na 14 dagen na het eitje ongesteld, dus een cyclus van 42 dagen ongeveer. Helaas dus niet zwanger. Daarna mocht ik weer aan de Clomid 50mg, wat voorheen totaal niet werkte. Ik heb tot 21 dagen echo's gehad, geen groei. Op dag 21 een eitje van 11 mm en een paar dagen DAARVOOR een positieve ovulatie test. Bloed laten prikken vorige week, helaas geen ei, dus die test was vals positief. Ik heb met mijn man afgesproken vorige week dat we nog 2 weken wachten met het slikken van Primolut, gewoon om even mijn lichaam de tijd te geven. Nu is sinds dit weekend mijn temp omhoog, dus waarschijnlijk donderdag of vrijdag toch een ei gehad! Op dag 25 ongeveer. Dus mijn cyclus is redelijk op gang nu, wel langer als volgens het boekje, maar als hij zo blijft, ben ik al blij! Morgen belt mijn gyn, ik wil nogmaals bloed laten prikken namelijk om het zeker te weten. Ben benieuwd hoe het bij jou loopt!! viewtopic.php?f=46&t=152770
Hey Vliegje, Jammer dat je het vond tegen vallen! Ik heb vandaag telefoon gehad, ik word dinsdag geholpen! Na het telefoontje barstte ik in tranen uit. Ik ben echt zo bang, allemaal zo eng.. Hoeveel en hoelang hebben jullie er last van gehad? Deed het pijn? Hou je er duidelijke littekens aan over? Sorry van mijn nieuwschierigheid... Vrijdag heb ik ook nog een bruiloft, ik hoop dat ik er dan geen last meer van heb... Liefs Kimonootje
Hoi Kimonootje. Ik ben nog geen drie weken geleden aan de beurt geweest en ga zo direct weer hardlopen zo zie je maar kan meevallen! Al met al kijk ik er positief op terug ondanks dat ik ziek ben geweest van de narcose. Natuurlijk is het allemaal niet fijn, je voelt het goed en in mij geval heb ik het een week echt rustig aan gedaan. Ik heb het gewoon allemaal over me heen laten komen. In het ziekenhuis leggen ze alles duidelijk uit en zijn ze als het goed is heel aardig voor je. De ingreep zelf krijg je natuuelijk niks van mee en daarna moet je gewoon rust nemen. Je zal straks merken dat het elke dag een stukje beter gaat en voor je het weet kan je alles weer! Ik ben blij dat ik het gedaan heb nu duimen voor een eisprong. Heel veel succes!!!!
Ik had er te licht over gedacht, ik dacht, ik ben binnen 2 dagen weer hard aan het werk (werk op kantoor en heb een eigen bedrijfje fotografie). Ik heb enorm last gehad van het gas in mijn lijf, was helemaal opgeblazen. En heb gewoon veel last gehad van de wondjes. De littekens zie je nu nog steeds Ik heb een tattoo op mijn buik, gelukkig heeft ze daar net naast gesneden en de littekentjes zijn nu nog steeds gevoelig. Niet pijnlijk maar als ik erop druk voel je het. Ik heb anderhalve week niet op mijn buik kunnen liggen. Verder, zoals meiske zegt, laat het over je heen komen! Vraag desnoods een rustgevens tabletje (ik heb b.v. bijna niks meer meegekregen van het infuus prikken). Toen ik wakker werd, was mijn man er nog niet en toen hij aankwam moest ik wel even huilen van alle spanningen. Verder is de pijn goed uit te houden hoor. De wondjes voelen niet lekker, maar het is niet dat je kapot gaat van de pijn. Doe het gewoon rustig aan en neem zeker een week vrij (ik werd maandags geholpen en had zaterdags al een shoot, toen kon ik nog niet op mijn buik liggen haha). Ik wil je vast heel veel succes wensen!!
Een LEO behandeling wordt vaak gedaan bij vrouwen met PCO die ook niet op Clomid reageren. Dus eigenlijk op het moment dat je 50, 100 en 150mg Clomid hebt gebruikt, dit niet aanslaat en je eigenlijk moet gaan spuiten. Dan willen ze eerst de LEO proberen, omdat dit veel minder belastend is dan spuiten. Daarnaast worden er goede resultaten behaald. Ik zie dat Clomid 50mg goed werkt bij je?? Zolang jij eitjes krijgt met Clomid, zullen ze niet gauw een LEO aanraden denk ik.
Bij mij werd er voor gekozen omdat ik inderdaad niet reageerde op Clomid, maar overstimulatie had met Puregon. Dat is vaak een nadeel van Puregon als je PCOS hebt. Dat was voor mij de reden om voor een LEO te kiezen.
Ik heb volgens mij in het andere topic op je gereageerd Dames is het niet makkelijk om in 1 topic te blijven? Er lopen er nu 3 haha.
@erikaatje; Tja zo was het bij mij ook geen reactie met clomid en teveel reactie met puregon. ik zie dat je nu zwanger bent ook dankzij een leo? @vliegje; welk topic bedoel je idd handiger ja...
Msischien kunnen we bij clubs een topic aanmaken als er meiden zijn die willen blijven schrijven hier?