zie t niet meer zitten

Discussion in 'Borstvoeding' started by happymama, May 21, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. happymama

happymama Niet meer actief

miss.heb ik een peptalk nodig of is mijn gevoel t beste.
    ben al een week aan t klooien eigenlijk.hij huilt steeds meer en slaapt slechter.dus heb afgelopen zal een regendag gemaakt hij dronk ieder uur en gister weer om de 3 3 en een half u ong. maar vandaag was t weer klote.
    de eerste voeding om 5 gaat goed dan rond 8 ook nog wel maar de voeding daarna s drinkt hij kort en slaapt niet goed 2u later weer voeden maar is onrustig dus voeden lukt niet goed waarschijnlijk omdat hij te moe is daarna raakt hij overstuur omdat ie niet meer kan slapen of honger heeft.aanleggen wil hij niet, zo gaat t de rest van de dag door.vanavond ook t leek alsof hij pin had of honger hij schreeuwde zo hard eerst proberen aan te leggen maar dat welke ie niet toen pcm gegeven hielp niet.dus uit wanhoop een fles van 180 gemaakt die pakte hij gelijk en viel na 100cc als een blok in slaap.
    wat doe ik fout? of is t gewoon op?
    miss kan ik alleen beter sochtends voeden?
    ook als ik kolf en t in de koelkast zet zit er lang niet meer zo n dikke vet laag op dan een tijdje terug.:(
    ik vind t wel erg klote want vind Bv geven echt leuk! kan wel janken maar t gevecht steeds is ook niet leuk

2. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Kan natuurlijk niet helemaal je situatie inschatten, maar wil je wel zeggen dat wij hier rond die leeftijd ook hebben gerommeld met de borstvoeding.

Dochter dronk slordig (op de avond, nacht en 1e voeding na), overdag aanhappen, slokje, loslaten en gefrustreerd raken.. Gevolg minder drinken, minder productie, slechtere groei etc. Vrij snel kwam ik erachter dat ze snel afgeleid werd door alles om zich heen (of het nu een voorbijrijdende auto was of een vogeltje dat floot), tijdje in zo'n stille en donker mogelijke omgeving gevoed (met wisselvoeden en borstcompressie) en langzaam ging het weer beter.

Zelf zou ik nu niet in ene overgaan naar alleen een ochtendvoeding, denk niet dat je productie dat helemaal redt. En als je twijfelt over zijn manier van drinken/aanhappen etc., laat dan anders een lactatiekundige eens meekijken?

Succes!

3. happymama

t onrustig drinken doet ie eigenlijk al vanaf een mnd of 3 en t word alleen maar lastiger.wilde zoiezo de ok morgen al ff bellen

4. happymama

toch raar dat t smorgens zoooo goed gaat dan heeft hij zelfs aan 1 borst genoeg. zit natuurlijk nog lekker vol dan .
    wilde dat t altijd zo vol was !!!!:(:(:(

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Als je het idee hebt dat het aan je productie ligt en het met meer aanleggen niet wordt opgelost kun je overwegen Domperidon te slikken, vrij te krijgen bij de apotheek. Heeft mij heel goed door de 4-maanden dip heen geholpen.

6. happymama

had de lk gebeld en die zei dat ook dus ik naar de apotheek maar nee kreeg t niet mee want ze moest een brief invullen met vragen en er stond in geef je bv ?? dus ja . staat er bij niet meegeven !!!!!!!!!!!:(:x
    had ze t ff op internet opgezocht en overal staat niet met bv .
    nu de ha gebeld de assistente gaat overleggen en heb gezegt dat ie op borstvoeding.com moet kijken en dan bij domperidon. daar staat alles uitgelgd .
    dus hoop dat ik t krijg

7. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Volgens mij kun je 't gewoon bij de drogist krijgen toch?

8. happymama

nee had t bij de etos gevraagd maar die mogen t sindskort dus niet meer verkopen

9. happymama

de ha heeft t goed gekeurd! hoop dat t .zijn er nog dingen waar ik op moet letten met gebruik

10. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

Jul 23, 2009
    1,037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Ik kreeg het ook niet zomaar hoor moest ook een lijst invullen en met bv mag het idd niet de huisarts wou het me ook niet geven dus ik durf het ook niet aan t is tog rommel. Lastig hoor.

11. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Het wordt ook aan baby's gegeven. Ik begrijp wel dat je het liever niet geeft maar voor sommige vrouwen is het een uitkomst.

@Happymama, gebruik je verder nog dingen die productieverhogend kunnen werken? Zoals borstvoedingsthee?
    Had laatst een kraamvrouw van Arabische afkomst en zij eten walnoten en hazelnoten wat productieverhogend schijnt te werken. Ze kreeg wel stuwing toen ze ermee begon.
    Misschien helpt het wat en t is in elk geval makkelijk verkrijgbaar.

12. happymama

thee heb ik ook al geprobeerd !!! niks geen resultaat ,
    mijn dochter heeft t ook gehad toen ze 3 mnd was dus die kleine hoeveelheid die in de melk komt ben ik niet bang voor .....
    ook voor babys met reflux word t veel gebruikt

13. happymama

kolf nu nog maar 100 in totaal . het wordt steeds minder , baal er echt van. mijn zoontje is nu ook wat ziek dus misschien ligt het daar wel aan, vandaag krijgt hij de fles dus als hij het daar goed op doet dan kolf ik morgen en geef de fles tot hij opgeknapt is

Share This Page