Hallo! December 2006 heb ik helaas een miskraam gehad na 8 weekjes zwangerschap. Sinds februari zijn we weer volop bezig met 'klussen'. Helaas heb ik echter een onregelmatige cyclus. Eerste cyclus was 40 dagen, toen 35 dagen en vandaag zit ik op dag 32 maar is nog geen ongi te zien. Baal er wel van dat cyclus zo onregelmatig is. Zou zoooo graag weer zwanger willen worden! Hoop dat hier andere meiden zijn waarvan de cyclus na een mk erg onregelmatig is. Leuk me leuk om met jullie te kletsen en hopelijk dat we allemaal snel zwanger mogen raken! Groetjes, Baby4Me
He Baby4Me, Hier een beetje hetzelfde verhaal...! In jan. een mk gehad (missed abortion en daarna curettage). Voorheen had ik netjes een cyclus van 25 dagen. Sindsdien was het 34-29-28. Gaat dus wel weer de goede kant op lijkt het! Maar ik vind het ook wel een beetje onhandig en jammer dat het is veranderd, want ja ook ik zou graag weer zwanger willen worden en dat is nu iets lastiger uit te kienen! Hopelijk trekt het snel weer bij, en nog liever gauw weer zwanger! Succes in ieder geval...
Ik heb ook een onregelmatige cyclus na mn miskraam! Daarvoor was ik super regelematig. echt 28 dagen en nu.. er is geen touw aan vast te knopen. Blij om te lezen dat ik niet de enige ben
Hoi Baby4me, Ik herken het probleem, maar ik heb het juist andersom. Ik had eerder een cylcus die varieerde tussen de 30 en 35 dagen en ook mijn menstruatie was matig. Na mijn miskraam op 17 feb heb ik een cyclus van precies 4 weken (op de dag nauwkeurig) en mijn menstruatie is de eerste 2 dagen veel heftiger. De eerste menstruatie na mijn mk kwam ook precies 4 weken daarna, terwijl ik me (obv allerlei verhalen) erop had voorbereid dat het wel 2 maanden kon duren. Mijn lichaam voelt bijna als een vreemde aan ... Groetjes Ilse
Hallo mamasu, Bedankt voor je reactie! Vervelend dat je ook een mk hebt gehad. Ik heb helaas ook een curretage gehad net als jij. De hoeveelste ronde is t nu voor je? heb je al kinderen of gaan jullie ook voor de 1e? Groetjes, Baby4Me
Hallo Tanja, Bedankt voor je reactie! Ja fijn dat er meerdere mensen zijn waarbij cyclus na mk van slag is. Hoelang ben jij al bezig met zwanger worden? Zou t voor jou ook 1e kindje zijn? Op welke dag van cyclus zit je nu? Groetjes, Baby4me
Hallo Ilse, Bedankt voor je reactie! Rot dat je ook een mk hebt gehad! Hoeveel weken was je zwanger? Zou het je 1e kindje zijn? Vervelend dat je menstruatie eerste 2 dagen veel heftiger is. Dat heb ik gelukkig niet. Ik heb wel best wel wat buikkrampen als ik ongi ga worden. Wel fijn dat eerste ongi na mk vrij op tijd was. Was bij mij ook wel t geval al duurde het wel 40 dagen. Ja gek he hoe je lichaam kan reageren. Wanneer is je NOD? Groetjes, Baby4me
Hoi meiden, Ik stel mijn vraag hier, want misschien weten jullie het antwoord op mijn vraag. Zo'n 5 weken geleden ben ik gecurreteerd. Nou dacht ik sinds vorige week dat ik mijn mesntruatie zou krijgen omdat ik een beetje bloed verloor. Vervolgens is het al een paar dagen voornamelijk donkerbruin en een beetje bloed. Is dit oud bloed, of moet ik dit toch als menstruatie zien, ook al houdt dit al langer dan vijf dagen aan? Wie heeft hier ervaring mee ? Groetjes Marie
Hoi, Ik ben sinds de curettage 3x ongesteld geweest; op de 1e moest ik vrij lang wachten (34 dagen). Ik stond al bijna op het punt om maar weer een test te doen, hoewel ik eigenlijk wel het gevoel had niet zwanger te zijn. Dat klopte dus ook. Wij hebben al een zoontje, hij is nu 17 maanden. Ik moet zeggen dat dat mij veel steun geeft en het lijkt me dan ook niet meevallen als je 1e zwangerschap op een miskraam uitloopt. Maar ik (en mijn man ook wel, maar ik vooral) zou heel graag een 'brusje' voor ons zoontje willen. Dus ik hoop nu elke maand weer dat het raak is! Succes in ieder geval....
Hoi, Ik ben sinds de curettage 3x ongesteld geweest; op de 1e moest ik vrij lang wachten (34 dagen). Ik stond al bijna op het punt om maar weer een test te doen, hoewel ik eigenlijk wel het gevoel had niet zwanger te zijn. Dat klopte dus ook. Wij hebben al een zoontje, hij is nu 17 maanden. Ik moet zeggen dat dat mij veel steun geeft en het lijkt me dan ook niet meevallen als je 1e zwangerschap op een miskraam uitloopt. Maar ik (en mijn man ook wel, maar ik vooral) zou heel graag een 'brusje' voor ons zoontje willen. Dus ik hoop nu elke maand weer dat het raak is! Succes in ieder geval....
Hallo meiden, Baby4me; wat balen he dat je niet van je lichaam op aan kunt. Hopelijk krijg je snel een positieve test, en anders moet je maar heeeeeel snel ongie worden. Heb je enig idee wanneer je eisprong is geweest? Mamasu, jouw cyclus lijkt inderdaad weer normaler te worden. Fijn zeg! Nu maar hopen dat je snel weer een positieve test mag hebben! Tanja, je bent inderdaad niet de enige. Dat scheelt he ? Hoe zijn je cyclussen nu na je MK? Ilse, jij bent in ieder geval het levende bewijs dat je ook zwanger kunt worden met een onregelmatige cyclus . En nu maar hopen dat je cyclus zo stipt blijft, zoals de vorige keer na je MK. Dan wordt het zwanger worden misschien makkelijker. Hoe lang hebben jullie de vorige keer erover gedaan om zwanger te worden? Marie, ik heb er "helaas" geen ervaring mee. Maar ik denk dat je lichaam nog erg van slag is. Ik zou gewoon de eerste dag van het bloedverlies aanhouden als 1e dag van de cyclus. Veel sterkte! Ik heb 21/12 met 11 weken een miskraam (curretage) gehad. Daarna na 28 dgn had ik een tussentijdse bloeding, en weer 11 dagen later werd ik ongie. Daarna werd ik na 35 dgn ongie. En daarna werd ik niet meer ongie maar ook geen positieve zwangerschapstest? Vandaag naar de HA geweest en vandaag is ook de MK gestart! We hebben weer veel verdriet, en ik heb enorm veel bloedverlies en krampen . X Neia
hallo meiden, ik had het ook na mijn curretage . en toen mijn cyclus weer normaal was rond 28 dagen was ik meteen weer zwanger. wil jullie sterkte wensen en hoop dat jullie weer snel zwanger zijn. liefs Chantal.
Dank je Marie! Jij ook sterkte meid. Chantal, bedankt voor je reactie......dat geeft ons weer hoop ! X Neia
Hi allemaal Ben ook in afwachting van de eerste cyclus. omdat ik een volledige mk had en het vanzelf afkwam, zei de vk dat ik uit kon gaan van dat de dag van de mk de eerste dag van de nieuwe cyclus zou zijn. heb maar even weer een banner geplaatst, dat helpt dagen tellen. Heb nog geen idee hoe t gaat verlopen eigenlijk. Voel me nog niet echt alsof de ongi eraan komt.. Heb verder ook niet uitgekeken ofzo, dus zou ook wel wer zwanger kunnen zijn. Al zou ik het dan wel meer voelen denk ik.. We wachten af... Vraag me af of er eigenlijk verschil is tussen een curretage en het natuurlijk afkomen, qua cyclus dan he. Zou het uitmaken?
Hoi, Mijn cyclus was ook van slag na mijn mk in febr.. Na 2 weken had ik mijn eerste menstruatie (denk ik). En na 4 weken en 4 dagen mijn 2e menstruatie. Dit is iets langer dan voor mijn mk. Toen zat ik meestal op 28 à 30 dagen. Ook waren de eerste dagen, qua bloedverlies, heftiger dan ik gewend was. Ik heb er zelf ook wel eens vragen over gesteld op het forum, omdat ik mij daar zorgen over maakte. Sterkte allemaal! Want al gaan we verder met ons leven, een mk mét alle gevolgen (onregelmatige cycli, het omgaan met je eigen emoties of die van je omgeving, enz., enz.) vallen in de praktijk zwaarder dan in theorie soms wordt gedacht. Er is één ding wat ons allemaal bindt: de hoop op nieuw leven! Zo vind ik het ook reuze spannend of het deze maand misschien raak is. Ik denk dat ik toch een testje probeer enkele dagen vóór mijn NOD. Mede omdat bij mijn 1e zwangerschap ik waarschijnlijk een vroegere eisprong heb gehad dan ik dacht. Jullie horen het nog wel. groetjes
hoi hier even kort maar krachtig bezig sinds nov 2005 jan (ronde 2) en jun (ronde 7)2006 mk... en na de laatste mk langere cyclus gekregen doordat mijn ei een aantal dagen later komt en mijn lutealefase in een keer een stuk korter is geworden en nu nog steeds het geval.. we zijn nu inmiddels een jaar verder met een slechte uitslag van een zaadonderzoek.. dok zegt dat de veranderingen niets uitmaken maar 2 keer zwanger in vrij korte tijd en nu een jaa niets meer ?!?!? het rijmt niet voor mijn gevoel.. en dan ook nog die slechte zaaduitslag erbij ?!?!?! ik snap er niets meer van maar wat ik wel weet is dat we deze mnd zonder tempen (ook voor het eerst) een poging gaan wagen en als het deze mnd weer niet lukt maar weer naar de dok en dan willen we gewoon door gestuurd worden we zitten inmiddels in ronde 16
hoi hier even kort maar krachtig bezig sinds nov 2005 jan (ronde 2) en jun (ronde 7)2006 mk... en na de laatste mk langere cyclus gekregen doordat mijn ei een aantal dagen later komt en mijn lutealefase in een keer een stuk korter is geworden en nu nog steeds het geval.. we zijn nu inmiddels een jaar verder met een slechte uitslag van een zaadonderzoek.. dok zegt dat de veranderingen niets uitmaken maar 2 keer zwanger in vrij korte tijd en nu een jaa niets meer ?!?!? het rijmt niet voor mijn gevoel.. en dan ook nog die slechte zaaduitslag erbij ?!?!?! ik snap er niets meer van maar wat ik wel weet is dat we deze mnd zonder tempen (ook voor het eerst) een poging gaan wagen en als het deze mnd weer niet lukt maar weer naar de dok en dan willen we gewoon door gestuurd worden we zitten inmiddels in ronde 16
Oh Debbie, wat erg zeg voor jullie. Dat is inderdaad raar de eerste 2 keer vrij snel zwanger, en daarna helemaal niks meer. Ik hoop zo voor je dat het nu raak is! Anders inderdaad gewoon om een doorverwijzing vragen. Sterkte! X Neia