help, vreemde cycli?

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by Noenie, Nov 8, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. djoon

djoon Niet meer actief

Dankje wel meiden!
    Ik ga in het nieuwe jaar nog is langs bij ha!
    Want heb met ovu testen wel een eisprong gezien maar bleef me testen heel lang positief! Ook beetje gek!

2. NoaSofia

NoaSofia Bekend lid

Oct 16, 2012
    575
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jaa die ovutestjes blijven best lang positief,geloof dat ie donkerder dan de controle streep moet zijn en die dan pas echt positief is,ook daar snap ik niet veel van,ben er ook nog niet mee bezig geweest,wel denk ik eraan te gaan tempen maar wacht eerst de afspraak in het ziekenhuis af

3. Angelasm

Angelasm Actief lid

Dec 13, 2012
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee ik heb tijdens mijn mirena spiraal nooit geen ongesteldheid gehad alleen de eerste 3 maanden ofzo tijdens mijn eerste spiraal,,
    Maar dat komt vaker voor bij de mirena blijkbaar,,
    Ik had alleen verwacht nu dat ik nu onderhand wel iets had moeten merken,,

4. Grace80

Grace80 Fanatiek lid

Oct 29, 2012
    2,424
    3
    38
    Bij de mirena kan je menstruatie inderdaad wegblijven. Nu hij eruit is kan je eerste mensruatie even op zich laten wachten. Dit is normaal. Gaat het echt te lang duren of vertrouw je het niet kan je altijd even de huisarts bellen.

5. NoaSofia

NoaSofia Bekend lid

Oct 16, 2012
    575
    0
    16
    NULL
    NULL
    Als het niet goed voelt kan je altijd bellen naar je huisarts hoor!ik heb ook geen goed gevoel bij die steeds langer wordende cyclussen dus ben gewoon gegaan,en stond erop door verwezen te worden!

6. Grace80

Grace80 Fanatiek lid

Oct 29, 2012
    2,424
    3
    38
    Noenie hoe is het met je? Weet je al iets?

Hier op dag 35 en nog geen ei...:(

7. NoaSofia

NoaSofia Bekend lid

Oct 16, 2012
    575
    0
    16
    NULL
    NULL
    Balen grace!en Noenie hoe gaat ie??weet je inderdaad al iets?voel je je anders??ben heeel benieuwd!

8. Noenie

Noenie Actief lid

Feb 28, 2012
    212
    0
    0
    Hoi meiden.

Ik heb twee keer getest (zonder medeweten van men vriend, omdat ik eigenlijk wel wist dat het negatief zou zijn) en het was dus negatief. Zou vandaag ongesteld moeten worden, maar ben het nog niet, zou misschien ook morgen kunnen. Kan het ook langer duren dan twee weken na je eisprong?

En Grace wat stom dat je ei op zich laat wachten! Hoe gaat het verder met jullie? Ik kijk wel elke of om de dag, maar weet soms niet zo goed wat ik moet schrijven.. Maar jullie zijn weer op de hoogte. Zodra ik ongesteld wordt zal ik het melden!

9. Grace80

Grace80 Fanatiek lid

Oct 29, 2012
    2,424
    3
    38
    Oh wat balen Noenie. Je kan een wat langere luteale fase hebben ik weet niet of dat dan gevolgen heeft voor wanneer je positief test. Al je menstruatie nu weer uit blijft mag je dan de gyn terug? Heb je toch wee onzekerheid. Bah.

Ja het is wel vervelend dat mijn ei weg blijft maar wat doe je eraan. Ik wacht af en de 9e naar de gyn...

10. NoaSofia

NoaSofia Bekend lid

Oct 16, 2012
    575
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja meer kunnen we niet doen,afwachten maar..

11. djoon

djoon Niet meer actief

Hier ook alweerr dag 48 jammer mja!
    Ik ga id is kijken naar teunisbloem heeft dat bij jullie niet geholpen dan?

12. Noenie

Noenie Actief lid

Feb 28, 2012
    212
    0
    0
    Ongesteld geworden vandaag.......

13. Grace80

Grace80 Fanatiek lid

Oct 29, 2012
    2,424
    3
    38
    Ah Noenie balen zeg :(

Djoon, ik beb ermee gestopt vanwege bloedingen. Al zou dat eerder aan de tarwekiemolie kunnen liggen. Maar iedereen is anders.

Ik heb inmiddels een positieve ovulatietest op dag 37 :D

14. vinisa

vinisa Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    4,346
    1
    36
    Hoi meiden,

Kan ik hier mee praten?

Ik heb een onregelmatige cyclus en het is elke maand maar afwachten hoe lang het duurt. Nu de laatste twee maanden is het opeens stukken langer helaas (voor het eerst sinds een jaar dat ik opeens veel langere cyclus heb).

Ik had deze maand op dag 41 een erg positieve ovulatietest. Het is op zich al een wonder dat ik een positieve ovulatietest heb, normaal heb ik die niet snel. Ik heb ook een korte luteale fase, vaak max. 10 dagen na de positieve ovulatietest. Dat is ook niet goed heb ik ooit begrepen, maar ja daar heb ik me niet echt in verdiept. Hebben jullie dat ook of is dat wel goed bij jullie?

Dus ik verwacht uiterlijk rond nieuwjaar mijn ongesteldheid.

Ik heb wel met de huisarts afgesproken dat ik begin volgend jaar een afspraak met haar maak en dat ze wat testen wilt uitvoeren en het allemaal even wilt bespreken. En dat ze me evt. doorverwijst naar de gynaecoloog. Ik ben nooit meer aan de pil gegaan na de geboorte van mijn dochter (niet met het oog op een zwangerschap trouwens) en mijn cyclus is altijd onregelmatig geweest. Variërend van 30 dagen tot ruim in de 40 en soms richting de 60 dagen. Dus genoeg reden om eens wat testen uit te voeren of wat dan ook. Ik ( en de huisarts op basis van mijn verhaal) denk aan PCOS.

Ik vind het zelf vooral erg vervelend dat het altijd zo onvoorspelbaar is. En als het zo lang duurt voelt het lichamelijk ook niet zo lekker. Hebben jullie dat ook?

Ik heb een klein stuk terug gelezen en las dat sommige van jullie afspraken hebben om verdere onderzoeken te starten. Succes alvast, hopelijk kunnen ze jullie helpen.

15. mart

mart Fanatiek lid

Jun 2, 2012
    2,201
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nog meer meiden in hetzelfde schuitje.

Mijn cyclus was altijd regelmatig, maar leverde wel veel lichamelijke ongemakken op. Kan niet tegen de pil dus de natuur ging haar gang en qua duur van de cyclus ging dat altijd goed. Toen al naar de gyn geweest voor de lichamelijke klachten, maar ze wisten het niet. Kreeg de stadaardonderzoeken en had een paar slechte uitstrijkjes en inmiddels is het slechte gebied weggehaald. Maar mijn cyclus is de laatste 6 maanden echt van slag en de lichamelijke klachten zijn niet normaal meer. Kan niet eens meer werken van de pijn als ik weer ongesteld ben. Sind juni zijn we het ook aan het proberen.
    Vorige week terug geweest voor controle en gelijk maar gevraagd over mijn cyclus en de pijn. Nu moet ik morgen bloed laten prikken en over een maand terugkomen om de resultaten te bespreken en dan krijg ik ook een echo. Was zo overweldigend dat ik eigenlijk niet precies weet waarom ze bloed willen prikken. Heb ik op 6 december ook bij de huisarts gedaan. Ik denk dat ze het willen vergelijken ofzo.
    Het is fijn dat ze het gaan onderzoeken, maar ergens wil ik dit ook helemaal niet. Het voelt een beetje dubbel dus!

Welke vitaminen enzo gebruiken jullie? Ik ben nu maar gestopt met die etospillen. Misschien bijgeloof, maar sinds ik die slik is mijn cyclus langer.

16. vinisa

vinisa Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    4,346
    1
    36
    Vervelend dat je zo veel pijn hebt. Dat heb ik dan gelukkig niet. Ik heb meer een ongemakkelijk gevoel (vaker opgeblazen buik, etc.). Onderzoeken zijn nooit fijn, maar misschien vinden ze de oorzaak dan snel en kunnen ze helpen?

Ik slik alleen foliumzuur tabletten, en b12 tabletten. En oh ja ik drink 1ml per week aan een vitamine d drankje met een hoge dosis (stootkuur ofzo). Maar na dat drankje mag ik op gewone tabletten overgaan met een lagere dosis (als mijn vitamine d waarde weer goed is). Omdat ik dat dus al extra neem heb ik even geen multivitamine die ik nog slik. Vroeger slikte ik iets van vitamine voor zwangere vrouwen of als je zwanger wilde worden. Met foliumzuur erin. Het merk weet ik niet meer, geen eigen merk maar een bekender merk. Ik ben er tijdens mijn zwangerschap uiteindelijk wel mee gestopt, omdat ik het idee had dat ik er misselijker van werd :)

17. Grace80

Grace80 Fanatiek lid

Oct 29, 2012
    2,424
    3
    38
    Hoi dames, vervelend hè zo'n lange onregelmatige cyclus.

Ik hoop dat er bij jullie ook snel wat duidelijkheid komt.

18. pline

pline Actief lid

Dec 25, 2012
    472
    108
    43
    NULL
    Hoi,

Ook ik heb last van vreemde cycli.... Sinds 5 weken na mijn pilstop heb ik om de week mijn menstruatie. Moet ik me zorgen maken?
    Hoe geraakt dit weer in balans?

Pline

19. vinisa

vinisa Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    4,346
    1
    36
    Oh geen idee, mijne is juist lang.

Je kan altijd even het met je huisarts bespreken (evt. telefonisch).

20. NoaSofia

NoaSofia Bekend lid

Oct 16, 2012
    575
    0
    16
    NULL
    NULL
    Leuk dat er meer meiden zijn die mee kletsen!ja een onregelmatige cyclus is echt vervelend en maakt je zo onzeker!ik durf niet zo te beginnen aan teunisbloemolie of tarwekiemolie ofzo,je hoort er enge dingen over zoals miskramen en bloedingen en weet ik wat,wil ook wel gaan tempen maar wacht eerst m'n afspraak bij het ziekenhuis af,word tog wel zenuwachtig,over 6 dagen heb ik de afspraak,er staat bij dat ik naar de fertiliteitsverpleegkunde moet,weet iemand wat ik kan verwachten??

Share This Page