verse rookworst van de slager

Discussion in 'Gezondheid' started by henkie24, Oct 17, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. henkie24

henkie24 Niet meer actief

mag je zon verse rookworst van de slager eten als je hem bv bovenop de zuurkool kookt? dus ik bedoel niet zon unoxding maar echt een rauwe rookworst zeg maar.
    vroeg het me af? rauw vlees bij je groente?

2. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    2,391
    1
    36
    Nederland
    Mag gewoon hoor. Smakelijk!

3. Ien

Ien Bekend lid

Aug 11, 2006
    935
    0
    0
    Een rookworst is niet rauw. Dus rustig eten

4. henkie24

is zon verse niet rauw? omdat die ik bedoel in de koeling liggen en die van unox liggen gewoon in het schap. dacht dus dat tie rauw waren?
    :)

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

nee ze zijn toch gerookt rookworst ;)

6. henkie24

hmmm dan weet ik het ook niet meer want er staat op de verpakking: gerookt rauw vlees! :( maar goed ik kook hem dan nog zon 20 minuten op de groente dus dan wordt ie toch alsnog gaar?

7. Amfy

Amfy Niet meer actief

gewoon lekker eten en daarbij als de worst geweld is is hij helemaal gaar

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

De gekookte rookworsten van bijv. Unox worden niet meer gerookt, daar zit alleen een rookaroma aan. Maar ze zijn dus al wel gekookt en hoeven alleen nog maar opgewarmd te worden.

Een rauwe rookworst of slagersrookworst bevat gerookt rauw vlees en moet nog gaar gemaakt worden door te koken. De temperatuur van een rookoven is hooguit 45 graden, dus de worst is daarna nog lang niet gaar, vandaar ook de naam: rauwe gerookte worst!

9. henkie24

ok bedankt voor de uitleg! dus als je hem daarna bv op de zuurkool kookt is ie gaar en kun je hem dus gerust eten?

10. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ja, maar je moet wel zorgen dat ie echt kookt! Voor de zekerheid kan je hem beter eerst even apart koken en dan meeverwarmen met de zuurkool!;)

11. Keiko

Keiko Actief lid

Jul 28, 2008
    497
    0
    0
    Een verse rookworst is wel degelijk rauw vlees, die van de HEMA ook, wordt op de verpakking voor gewaarschuwd dat je hem dus wel door en door gaar moet laten worden voor consumptie.
    Ik zou hem ook voor de zekerheid gewoon even apart koken.

12. henkie24

ok iedereen bedankt! deze mag dicht hoor

Share This Page