Naar de zon

Discussion in 'Gezondheid' started by banjabes, Oct 17, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. banjabes

banjabes Fanatiek lid

Jun 29, 2008
    2,134
    0
    0
    Hoi meiden,

Ik ga heerlijk naar de zon toe in de komende week, maar nou vroeg ik me af of je al zo vroeg in je zwangerschap een masker kan krijgen?
    Wat raden jullie me aan; uit de zon blijven of heel goed insmeren?

Groetjes
    Banjabes

2. Niet meer actief

Goed insmeren en niet al te lang erin blijven dan komt het zeker goed :)

Veel plezier & geniet ervan!

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

ja kan ten allertijden een masker krijgen vanaf dat je hcg aanmaakt.gewoon goed smeren met factor 50 en niet te lang ik de zon zitten

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Met een sunblock smeren met minimaal factor 50. Te koop bij de parfumerie (is anders dan een normaal anti-zonnebrandmiddel factor 50) en bij sportzaken die wintersportspullen verkopen, hebben ze het vaak ook.
    Ik zou trouwens niet echt gaan zonnebaden en als je in de zon gaat, doe dan een hoed op ofzo.
    Bij mij zit het in de familie, dus ik moet erg oppassen. Dat het wel weer wegtrekt na de zwangerschap is een fabel, dat hoeft niet namelijk!
    IK ben blij dat ik vnl in de winter zwanger ben!

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

sunblock op en iets van hoed of pet met klep... Dat masker kan nu al komen namelijk en trekt vaak niet weg! Mijn moeder en tante hebben allebei nog steeds (beiden halverwege de 50) donkere plekken in hun gezicht.
    Verder ook gewoon niet te veel en te lang in de zon zijn, hou het rustig aan...

6. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

Mar 26, 2008
    1,987
    1
    0
    Ongeveer 30% van de vrouwen heeft last van een zwangerschapsmasker door de zon... Hoor jij bij de 70% die het niet heeft? Tja, dat weet je niet.. dus... goed insmeren en niet uitgebreid zonnen zou ik zeggen (waarschijnlijk wil je lijf dat zowiezo niet...) ;)

7. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Ik ben met 7 weken zwangerschap naar kroatie geweest en heb eerst eens thuis gekeken of ik reageerde op de zon en helemaal niet ( ik heb wel een vrij donkere huid van mezelf) heb het in kroatie wel in de gaten gehouden maar heb gewoon in de zon gelegen en in het water (vooral dat was lekker, de warmte was me gauw te warm.)
    Lekker met korte broek aan gelopen en spagettibandshirtje.

Ik ben voor de meeste zonnebrand creme allergisch en door dat je huid het niet verdraagt verbrand je dan dus sneller. En heb dus ook alleen mijn schouders, neus en randje oren in gesmeert met factor 20 van eigen merk.

En ik ben mooi egaal bruin geworden, niet zo bruin als ik normaal wordt maar toch.
    Dus ligt er gewoon aan of je er gevoelig voor bent.Gewoon proberen en als je huid normaal wel wat kan hebben, zal het nu makkelijker zijn als dat e weet dat je huid gevoelig is voor zon.

Share This Page