Ik heb echt vreselijke droge kriebelhoest! Ik hoest wel om de 30 seconden. Niet normaal, heb afgelopen nacht geen oog dicht gedaan en ben bekaf van het hoesten.. Wie weet wat ECHT helpt? Ik ga straks naar de drogist of apotheek, wat is een middel wat helpt?
Wat bij mij alleen echt helpt is codeïne... alleen 1 probleempje.. is alleen op recept verkrijgbaar.. Misschien toch even naar de huisarts?? Anders noscapine/noscapect.. Werkt helaas niet zo heel goed vind ik zelf..
ik heb dat ook, gelukkig nog codeïne in huis.. gewoon even de assistente bellen en zeggen dat je het hele huis wakker blaft snachts en geen oog dicht doet door de kriebelhoest... vraagt ze waarschijnlijk of je koorts hebt of niet.. zo nee, dan krijg ik het altijd gewoon
tot een poosje terug kon je codeine gewoon bij de aldi en lidl kopen... Zou er even kijken als ik jou was en zeer waarschijnlijk ook bij de drogist.
natterman bronchicum extra sterk, zit codeine in en kan je bij de drogist kopen. Is ons redmiddel bij erge kriebelhoest
Klinkt als een allergisch hoestje. Heb dit ook soms in de zomer (door berk)... heb nog maar één ding gevonden dat helpt om die kriebel te kalmeren. Strepsils. Ja, keelpijnpastilles dus.
Dat denk ik ook, ik moet ook altijd eerst naar mijn huisarts toe voordat ik iets mee krijg. Hij wil altijd luisteren naar mijn longen voor ik het mee krijg.
Nee coffeine bedoel ik niet Ik dacht het echt gezien te hebben maar goed durf het ook niet met 100% zekerheid te zeggen hoor. Als ik er binnenkort nog eens kom zal ik nog weleens kijken
volgens mij is codeine niet zonder recept verkrijgbaar. Je hebt wel inderdaad dat coffeine... Inderdaad codeine vragen en zoals iemand hier al eerder zei, noscapine. Verder inderdaad het zuigen op een strepsil of ander keeltabletje. Wat bij mij nog wel eens wil helpen, is wat cola drinken of suikerwater maken (water me veel suiker mengen tot de suiker is opgelost en hiervan kleine slokjes nemen).
Ik heb ooit máándenlang met zo'n hoest gelopen. Van alles geprobeerd, waardoor het tijdelijk minder werd, maar uiteindelijk toch naar de dokter gegaan voor een meer blijvende oplossing. Het bleef namelijk terugkomen. De tips 'voor even': geen dingen eten/drinken die prikkelend werken. Bij mij waren dat: koffie, chocola en ijskoude drankjes, heel zure dingen zoals azijn of verse jus. Verder wel veel drinken (lauwe thee, water (maar niet uit de koeling)). Iets om op te zuigen (drop, strepsils, antaflu) en dan nog als hoestprikkeldemper noscapine. Weinig praten. (erg lastig voor mij....) Uiteindelijk is het bij mij een kwestie van een chronische ontsteking in combinatie met af en toe oplaaiende allergieën. Als ik van de hoest af wil blijven, moet ik de volgende medicatie gebruiken: dagelijks symbicort (inhaler) en flixonase (ontstekingsremmende neusspray) en indien nodig noscapine en cetirizine. Codeïne mag ik niet omdat ik astma heb. Maar 't is een hele medicijnhandel die ik moet gebruiken, jammer genoeg. Hopelijk kom jij er makkelijker vanaf! Als je het vermoeden hebt dat het iets allergisch kan zijn, neem dan cetirizine. Dat zijn pilletjes die je gewoon zonder recept kunt komen. Zij verminderen de allergische reactie. Eventueel combineren met noscapine om van de hoestprikkel af te komen die ontstaat doordat je de boel eigenlijk stuk hebt gehoest.
Ik ben best vaak verkouden en heb dan ook de kriebelhoest. Wat bij mij hept is Noscapect pilletjes (groene verpakking). En veel drinken om je keel niet uit te laten drogen. De werking van codeine is trouwens nog niet vastgesteld. Je hoest vermindert wel binnen x dagen, maar dat zou zonder de codeine ook binnen die x dagen zijn gebeurd. Steeds meer artsen brengen de werking in twijfel, maar ja, soms moet je gewoon gebruik maken van een placebo-effect.
Darolan, hoestprikkeldempende capsules. Vroeger vaker genomen, zeker 1x per jaar een periode. En dan werkte dat sowieso om 's nachts te kunnen slapen. Heb t nu nog wel eens per jaar, maar kan vanwege mijn maag vrijwel geen middeltjes meer verdragen. Dus dan is het maar de periode uitzitten. Met de Mex griep trouwens ook erg veel last van gehad, zelfs mijn ribben gekneusd van het hoesten. Maar toen vanwege de BV ook maar niets genomen.. Héél erg vervelend ja.