Zijn jullie bekend met deze site? Homeaway.nl We willen in Spanje een appartement huren en natuurlijk niet genaaid worden!( je hoort weleens verhalen dat mensen iets boeken en bij aankomst blijkt het appartement niet te bestaan, dat soort ellende) Is dit een betrouwbare site?
Ik ken het wel en weet dat er mensen bij geboekt hebben. Tsja, of het safe is valt denk ik lastig te zeggen aangezien je uiteindelijk bij particulieren huurt, dat homeaway is slechts een tussenpartij.
Wat en waar wil je iets huren? Misschien kun je googlen of hetzelfde app. word aangeboden door meerdere aanbieders?
Wij hebben vorig jaar via deze site een app in Orlando, Florida gehuurd. Ging helemaal prima. In ons geval hebben we veel mail contact gehad met de Amerikaanse eigenaars van het app. Ook kregen we hun tel nummer en belde ze of we goed waren aangekomen! Helemaal top dus! Ik heb dus alleen marr goede ervaringen ermee, maar oppassen is altijd handig natuurlijk. Probeer als het mogelijk is zoveel mogelijk rechtstreeks met de eigenaar te regelen. Succes met boeken!
Ik heb er ook wel eens naar gekeken voor een huisje, er staat vaak ook beoordelingen bij, dus mensen die wat over zo'n huisje/appartement schrijven. Daar keek ik toen wel naar. Maar goed, uiteindelijk hebben we een huisje via Gites.nl geboekt in Frankrijk, zelfde principe, altijd maar afwachten hoe het gaat bij particulieren, maar ach, bij hotels via het reisbureau heb ik ook wel eens gezeik gehad met overboekingen enzo, dus ik maak me niet zo druk, zal vast wel goed gaan.
Wij hebben afgelopen jaar ook via homeaway een villa in spanje geboekt. Alles perfect! Maar goed, het zijn particulieren. De één is de ander niet natuurlijk.... Betaal in ieder geval niet het hele bedrag vooruit. Bij ons hebben ze zelfs helemaal geen vooruitbetaling gevraagd.
Wij hebben dit jaar een huisje in Engeland geboekt via Homeaway, alles was prima geregeld. Na inschrijving op de website ging eigenlijk al het contact direct met de eigenaars. Hier een goede ervaring dus.
Bedankt voor jullie reacties. Ze vragen gelukkig niet meteen het hele bedrag, maar een klein voorschot. Dat is voor mn gevoel ook al iets veiliger..