Hallo mensen, Ik ben een meisje van 21 jaar. En ik kwam zaterdag erachter dat ik zwanger ben. (Dit is van mijn beste vriend) Hij wilt dat ik het laat weghalen. Maar ik begin er al van te houden, nare dromen.. Huilen doe ik continu hij word er een beetje gek van en zegt dat als ik het hou hij het niet meer ziet zitten. Wat moet ik doen?
Die flippo aan de kant zetten en voor je kindje gaan! Volg je gevoel! Ik weet niet of jij een relatie met hem zou willen, maar ik geloof er niet zo in dat dat gaat werken, met iemand die jou een abortus heeft laten plegen, terwijl je dat zelf eigenlijk niet wilde..
NOOIT laten weg halen omdat je vriendje er vandoor zou gaan!!! Dan maar liefdesverdriet! Je moet doen waar jij je goed bij voelt, en dat is misschien bij alle 2 de keuzes heel erg moeilijk, maar voel je dat je spijt gaat krijgen als je je kindje weg laat halen? NIET DOEN!!! Gaat hij je dan verlaten? Dan moet dat maar!!! Daar komt je echt wel overheen. Daarbij vind ik wel dat je moet na denken, red je het straks allemaal? Hoe woon je? Waar woon je? Financieel? Al die dingen spelen mee natuurlijk. Maar als JIJ denk dat je het red, dan zeker geen gekke beslissingen nemen. Je kan het NOOIT meer terug draaien... Ik ben echt niet van het weg halen, maar je moet een kind wel iets te bieden hebben. Ik ben ook 21 en ben nu zwanger van mijn 2e. Heel breed hebben we het niet, ik vind ook niet dat me kind in dure merk kleding hoeft te lopen, zeeman en wibra heb super leuk spul! En als het maar te eten heeft, en liefde spreekt voor zich. Succes!
Ik denk dat je meer spijt zou hebben als je voor je vriend zou kiezen en je kind weg zou laten halen dan andersom! Je vriend kan ooit bijdraaien, je kind kan je nooit meer terug krijgen! Maar 't is je beste vriend begrijp ik. Maar hij ziet 't dan niet meer zitten, wat ziet hij dan niet meer zitten? Vriendschap of om een relatie aan te gaan? Want ik begrijp eruit dat jullie niks samen hebben, maar dit wel zouden willen? Kies voor je gevoel meid!!
Hallo, Als bij jou de omstandigheden goed zijn en je kan voor je kindje zorgen dan zou ik gewoon voor mijn kindje gaan. Doe vooral geen dingen waar je achteraf spijt van hebt. Een kindje is iets heel moois en als je er voor kan zorgen moet je er gewoon voor gaan.
Beste Helenaa, Grote kans dat je vriend zich gewoon rotgeschrokken is. Hij heeft geen band met jullie kindje. Het groeit niet in hem. Voor hem is het er mss pas als het geboren is en ziet hij daarom abortus als een oplossing. Jij draagt jullie kindje en verlangt er al naar als ik het goed begrepen heb. Voor jou is een abortus een inbreuk op je lichaam en een vreselijk idee om een einde te maken aan het leven dat in je groeit. Je weet dus al wat je wel en niet wilt. Ik sluit me bij de voorgaande dames aan. Doe niets wat je zelf niet wilt. Een echte vriend dwingt je nergens toe. Als het mogelijk is vertel je vriend dan wat jij hoopt en probeer samen te kijken of en hoe jullie dat kunnen bereiken. Als hij het echt niet ziet zitten om je te steunen en hij wegloopt voor de medeverantwoordelijkheid voor jouw zwangerschap: kijk dan hoe je het zelf kunt bereiken met hulp van vrienden en familie. Ik hoop voor je dat je vriend alleen geschrokken is en bijdraait. Een kind is een heerlijk geschenk. En al ben je ervan geschrokken en was het niet bedoeling: Gefeliciteerd met de baby die je verwacht!!
Vriendjes kunnen altijd nog weggaan.. Een kindje niet.. Niet weg laten halen voor een ander. Alleen wanneer je zelf denkt dat je het niet wil houden. Zijn je ouders al op de hoogte?
Ik lees dat het je beste vriend is en niet je vriend in de zij van relatie? Laat hem geen invloed hebben maar probeer erachter te komen wat jij zelf wilt en kunt. Bespreek dit ook met je ouders of een beste vriendin. Deze keuze kan je ook niet meer terug draaien. Veel sterkte en gefeliciteerd met je zwangerschap!
Wat vervelend dat hij zo geschrokken reageert. Absoluut niet de reactie waar je op hoopt. Ik zou me nooit tot een beslissing laten overhalen waar ik zal niet achter zou staan. Misschien ook eens goed om snel met je ouders en (goede) vrienden te gaan praten. Volgens mij kun je wel wat steun gebruiken meid!! Heel veel succes en gefeliciteerd met je zwangerschap!!
Wat een eikel zeg!ik zou het dus niet weg laten halen!dan maar alleen...ik ken een meisje die dat ook heeft gedaan ongeveer dezelfde situatie!!en die kan nu geen kindjes meer krijgen! Ik hoop dat je er wat aan hebt