Hallo lieve dames, Krimpie hier, mama van twee schatjes! In het verleden hebben jullie mij zo vaak goed geholpen op deze site, met tips en advies! Ik hoop dat jullie dat nu weer kunnen. Vorig jaar heeft mijn eigen relatie een zwaar jaar gekend. Mijn man heeft iets doms gedaan (ander topic ) en had even e.e.a. te bewijzen tegenover mij. Gelukkig gaat dat nu langzamerhand weer echt de goede kant op en vechten we weer voor ons gezin. Toen het minder goed ging in onze relatie heeft mijn man mij verteld dat onze beste vriend (welke getrouwd is met onze beste vriendin) in het verleden een keer is vreemd gegaan. Hij gaf het aan als een soort voorbeeld (zo van, ik doe dat niet), maar het zat mij enorm dwars. Ik heb een tijdje later voorzichtig een balletje opgegooid bij onze vriendin. Zij gaf aan dat mocht ik ooit te horen krijgen dat haar man jaren geleden is vreemd gegaan, dat ze het dan niet meer hoefde te weten. Dat gaf mij (hoe egoistisch ook) een soort rust. Ik heb geprobeerd het te vergeten, ook omdat we zelf genoeg sores hadden. Afgelopen weekeind hebben we geborreld met hen en toen mijn man en hij even gingen roken kwam hij heel sneaky terug om zn telefoon te halen. Mijn vriendin zag het niet (en had er waarschijnlijk ook niks achter gezocht), maar ik wel. Ik heb toen hun gesprek afgeluisterd (verdient geen schoonheidsprijs, i know). Het goede nieuws is dat ik mijn man hoorde zeggen dat hij een ongelooflijke domme sukkel is die zijn huwelijk op het spel zet. Het slechte nieuws is dat ik hoorde dat onze vriend idd nog vreemd gaan en BIG TIME! Hij heeft allerlei dates, en neukt zichzelf echt een slag in de rondte. Heel dom misschien maar ik had zoiets echt verwacht in films en series... niet bij onze beste vrienden. We hebben het over mensen die 2 jaar geleden ceremoniemeester waren op ons huwelijk. Ik ben er kapot van. Ik heb zondag op de man af aan mijn man gevraagd of het klopt dat hij nog vreemd gaat (omdat hij zo stiekem deed met zijn telefoon). Mijn man gaf toe dat dat zo is. Mijn man kan namelijk heel goed dingen geheim houden, maar hij kan NIET liegen... ik zag het direct aan zn hoofd). Ik heb direct gezegd dat ik me er vreselijk over voel, maar mijn man staat er nuchterder in. Hij denkt dat hij vanzelf tegen de lamp loopt, gezien de frequentie van zijn vreemdgaan. Maar nu.... what to do? Ik weet dat HIJ degene is die alles verkloot, maar het voelt alsof IK degene ben die haar hele leven overhoop gooit als ik het zeg... Ze is 31... wie weet of ze ooit nog weer een man vindt waar ze kinderen mee wil... Ben IK dan degene die er voor gezorgd heeft dat ze geen kinderen krijgt? Maar aan de andere kant... ze hebben net een nieuw huis gekocht... zijn bezig met zwanger worden van hun eerste... Wat nou als zij er achter komt en hoort dat ik het al wist voordat zij zwanger was? Mijn man zegt; niet mee bemoeien... maar snapt het wel als ik wel naar hem toe zou stappen. Hij zegt alleen "wees je bewust van wat er gaat gebeuren". Daarnaast heb ik mijn man beloofd dat áls ik iets zeg tegen onze "vriend" ik mijn man buiten schot laat. Dat zou hun namelijk hun vriendschap (van meer dan 15 jaar) kosten. Ik moet (als ik het ga zeggen) een manier vinden om onze "vriend" te overtuigen van het feit dat ik het weet, zonder te zeggen dat ik info heb via mijn man... Wat een ellende! Dames, jullie moeten weten; ik zei ALTIJD dat ik, mocht er zoiets voorvallen, direct naar mijn vriendin zou gaan, of anders naar de man in kwestie en hem zou dwingen het te vertellen... Maar nu het me zelf overkomt lijkt het ineens zo anders... Ik kan wel janken. Ik WEET dat hij het zelf doet, maar ik maak haar hele leven stuk als ik het zeg... Behalve mijn man weet niemand dat ik het weet, dus mocht zij er ooit achter komen, komt ze er zeer waarschijnlijk niet achter dat ik dat al die tijd geweten heb. Maar kan ik mezelf dan nog in de spiegel aankijken? En tja... hoe moet ik nu nog gezellig borrelen met hen? Ik haat hem dat hij dit doet en mij in deze positie brengt... Dames.... HELP!!!!
Ik zou me er buiten houden. Zit is een zelfde soort situatie. Een vriendin van mij neukt er ook vrolijk op los als we op stap zijn. Haar vriend zit niets vermoedend thuis. Hij wil kinderen, zei niet.. wij weten donders goed waarom. Hij niet.. Ik ga me er niet tussen mengen want uiteindelijk ben ik de boe man.
Dank voor je reactie!! Snap dat jij in dezelfde soort positie zit... Alleen is in dit geval mijn beste vriendin degene die bedonderd wordt... Vind het zo verdrietig voor haar!
Jaa klopt, in ons geval is het de kameraad van mijn man die bedonderd wordt. Maar toch houden wij ons er hier toch echt buiten. Hoe lastig ook.. ik zie het voor mijn eigen ogen gebeuren. En toch houdt ik Mn mond. Maar als jij de drang hebt het wel te bespreken dan is dat ook helemaal prima he! Het is een geheim waar je momenteel mee leeft.
Ik denk dat ik iets zou zeggen. Juist omdat ze nu nog geen kinderen hebben. Straks haal je misschien een heel gezin uit elkaar. Nu behoed je haar alleen van een enorme fout. Wat nou als ze straks kinderen hebben, je 10 jaar verder bent en meneer niets veranderd is, of als ze er dan achter komt en alsnog de relatie verbreekt. Dan ben je nog verder van huis én is ze misschien boos als ze er achter komt dat jij ervan wist.
Omdat er nu nog geen kinderen in het spel zijn en het structureel bedrog betreft, zou ik het waarschijnlijk vertellen (nadat ik heb gepolst hoe zij tegenover nu vaker vreemdgaan staat). Misschien zet het jullie vriendschap onder druk, maar ze kan nu nog zèlf beslissen tenminste en echt los komen van hem. Kinderen zijn een levenslange verbintenis.
Onze beste vriend werd ook bedonderd. Zij wist niet dat ik dat ook wist en had mijn vriend gevraagd zijn mond te houden. Na 2 maanden was ik het zat.. die gozer zat constant op de bank bij ons en te vertellen hoe slecht het ging in zijn relatie. Ik heb toen gezegd dat dat niet zo vreemd was als zij een ander lag te neuken.. Hij is mij nog steeds dankbaar.. zij niet
Jouw man had tegen die vriend moeten zeggen dat dit echt niet kan en hij het tegen zijn vrouw moet opbiechten. Dat als er iemand naar vraagt hij er niet om kan liegen en dus niet de boeman wil zijn. Jij moet je er imo buiten houden. Dit is iets tussen je man ( het is tegen hem in vertrouwen verteld)) en jullie vriend
Als mijn man vreemd zou gaan, mag ik hopen dat mijn vriendinnen dit aan mij zouden vertellen als ze het zouden weten. Sterker nog, ik zou het vertrouwen in mijn vriendinnen verliezen als ze dit niet zouden doen. Dus ja, ik vind dat je het aan je vriendin moet vertellen. Alleen op deze manier kan je haar in het vervolg nog recht in de ogen kijken.
Wat je zelf zou willen als jij degene was die wordt bedrogen, zou ik bij de ander doen. Dus wil je het weten? Dan zeggen. Wil je het niet horen van je vriendin? Dan je mond houden. Maar ik zou het heel erg vinden als ik wist dat mijn vriendin het al wist. Zou me dan bedrogen voelen door iedereen die er van wist.
Ik zou het zeker zeggen! Ofja ik zou, ik weet zeker dat ik t zou zeggen. Ook als mijn vriendin vreemd zou gaan ga ik haar zeker duidelijk maken dat dit echt niet kan op wat voor manier dan ook.
Ik zou het ook vertellen hoor, what are friends for? Het zou me niet boeien of ik de boeman ben. Nu heeft ze nog de kans een leuke man tegen het lijf te lopen die wel met respect met haar om gaat en waar ze een toekomst mee op kan bouwen. Dat gaat met deze stakker niet lukken lijkt me. Ja, zolang ze onwetend is. Ze wordt gewoon supererg voor de gek gehouden. Als jij mijn vriendin zou zijn zou ik het snappen dat je in tweestrijd zou zitten, maar jij zou dit toch ook willen weten als je man je dit flikte? Zou jij dan nog zwanger van hem willen worden? Om maar te zwijgen van smerige geslachtsziekten. Guess not. Ja, ik zou het absoluut vertellen. Succes ermee. Ps. Je hoeft je man er niet in de te betrekken, je kan zeggen dat je hun hebt horen praten toen je in de keuken een drankje oid pakte.
Ik weet niet wat ik zou doen als ik in jouw situatie zat, maar ik weet wel dat als ik de vriendin uit de situatie was, dat ik zelf zou willen dat je het me zou vertellen. Wat anderen hier al schrijven, ik zou me dubbel bedrogen voelen als ik er later alsnog achter kwam en er dan ook achter kwam dat er mensen het al wisten... En dat maakt wel dat ik hoop dat als ik ooit in de situatie kom, ik het lef heb om het een vriendin ook te vertellen. Wat Trirani schrijft: "Misschien zet het jullie vriendschap onder druk, maar ze kan nu nog zèlf beslissen tenminste en echt los komen van hem. Kinderen zijn een levenslange verbintenis." En ik mag hopen dat ze beseft dat als je het vertelt, dat je dit doet omdat je het beste met haar voor hebt en je de keuze niet voor haar wilt en kunt maken. Je kunt eventueel ook eerst met haar vriend praten en hem de keus geven het haar te vertellen?
Ik zou het inderdaad ook vertellen. Ze is beter af zonder hem. En straks zijn hier de kinderen de dupe van mocht ze zwanger raken.
Mijn ex is vreemd gegaan, de hele vriendengroep wist het. Je snapt denk ik wel waarom het mijn vrienden niet meer zijn... En oh wat vonden ze het toch erg voor mij. Ik kwam er op een gegeven moment zelf achter en daarna kwam ik er dus achter dat iedereen het wist dat was dubbel zo pijnlijk, ik zou het dus zeker vertellen.
Ik zou hem voor de keus stellen. Zeg hem dat je hem hebt gehoord en dat je hem één kans geeft het zelf aan haar te vertellen. Heeft hij dat tegen eind volgende week niet gedaan, dan zeg jij het aan haar.
Als zij jouw vriendin is, denk ik dat je het wel moet zeggen. Wat zij ermee doet, is haar zaak. Je kunt toch gewoon toegeven dat je een prive gesprek tussen haar man en de jouwe hebt afgeluistert en er zo achter bent gekomen. Dan is het ook niet de schuld van jouw man. Straks loopt ze nog een SOA van hem op, dan is ze verder van huis mbt zwanger worden.