Ik heb het ooit wel verteld aan mijn vriendin. Het heeft onze vriendschap gekost helaas. Hij wist het zo te draaien dat ik het zwarte schaap was (zei dat ik stookte uit jaloezie voor wat hen hadden etc) , en ze kon kiezen voor mij geloven of haar man en gezin houden. Je raadt wat ze koos.... En ineens had ik het zogenaamd gedaan, stookte ik in een "goed" huwelijk etc. Ze is nu nog steeds bij die kwal. En hij is naast haar met iedereen die maar wil.
Ik zou het zeggen, als ze dat jou kwalijk neemt dan is dat zo. Ik zou niet kunnen leven met het idee dat ze leeft met iemand die haar zo bedriegt.
Zeker weten.. Lijkt me vreselijk als er mensen zijn die weten dat mijn kerel vreemdgaat en er geen kop is die het me verteld! Maar wel een lastige situatie, sterkte ermee!
Als eerste verpest jij haar droom niet. Dat doet hij namelijk. Ik zou hem confronteren met wat je gehoord hebt en zeker ook aan haar meedelen. Dit is niet zomaar een slippertje hè, dit is serieus iemand bedriegen en tegelijkertijd doen alsof je een gezinnetje met iemand wil starten. Belachelijk! Ik zou iemand nooit meer aan kunnen kijken als ik naderhand zou horen dat andere mensen het wel wisten maar hun mond hielden..
Waarom gaat je man het niet aan haar vertellen? Hij weet het uit eerste hand. En hij kan z'n vriend waarschuwen om het zelf te gaan vertellen. Wat voor vent ben je als lustig vreemd gaat en ondertussen een vrouw thuis hebt zitten die graag zwanger wil worden. Je eigen man kan dit toch ook niet recht praten? Het lijkt mij dat je als vriend je vriend hier ook goed op aan spreekt ipv lekker stiekum er met hem over kletsen en er een biertje bij drinken.
Een hele lastige situatie.. Als ik jou was zou ik als eerste met jullie vriend praten en hem de keus geven , of hij verteld het zelf of jij verteld het. Ik vind dat je vriendin het recht heeft te weten wat haar man allemaal uitspookt. Als er straks een kindje bij betrokken is en ze komt er dan achter , is niet alleen haar leven verwoest maar word het kind daar de dupe van.. Daarbij zou ik heel boos op me beste vriendin zijn als ik er uiteindelijk achter zou komen en zou weten dat zij me niks gezegd zou hebben. Succes !
Goh wat lastig. Ja ik zou het willen weten als ik haar was en mijn eerste reactie zou dus zijn: ja zeker vertellen! Maar dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. Eigenlijk vind ik ook dat jouw man het moet zeggen, aangezien hij het uit 1e hand heeft. Dus als jouw man zou ik die kerel voor een ultimatum stellen: hij vertelt het voor...en anders doet hij het.
Ik zou het zeker wel vertellen. Naast het feit dat zij haar leven opbouwt op een groot leugen en haar keuzes daar ook op baseert m.b.t. huis kopen en aan kinderen denken, moet je ook nadenken over wat voor enge ziektes ze wellicht op kan lopen doordat haar man zijn geslachtsdeel niet in zn broek kan houden. Kan mij niet voorstellen dat hij altijd netjes condooms mee heeft. Dat is ook wat moeilijk uitleggen voor zijn vrouw als die de condooms zou vinden. Ik zou het persoonlijk willen weten, vooral als mijn vriendin het wel zou weten. Ik vergeef het haar niet als ik erachter kom dat ze het wel wist maar mij niet heeft verteld. Daarnaast zou ik als vriendin liever nog mijn vriendschap kwijtraken en weten dat mijn vriendin weet waar ze aan toe is en wellicht haar leven anders kan inrichten zonder die l*l dan dat ik haar in een leugen laat leven maar wel schijnheilig haar vriendin blijven spelen. Dan heb ik tenminste gedaan wat een vriendin hoort te doen, er zijn voor die vriendin op de best mogelijke manier die ik weet.
Tsja alsnog zou ik het vertellen... Hij gaat al jaren aan de lopende band vreemd.... ff serieus, daar kan je toch je mond niet over houden?! En ze dan bewust nog laten gaan voor een kindje?! Echt no fucking way dat dat hier zou gebeuren... overigens als mijn beste vriendin zo’b geheim voor mij zou bewaren kon ze gelijk opdonderen en lekker een andere beste vriendin zoeken...
Ik vind dat je man zijn vriend moet dwingen om het op te biechten. En als hij het niet doet, dat je vriend het anders gaat doen. Je vriendin heeft alle recht om dit te weten. Zeker nu er nog geen kind in het spel is. Het gaat niet om 1 slippertje. Ik zou mijn vriendin niet meer aan kunnen kijken als ik zo'n geheim had.
Ik kan niet geloven dat je vriendin hef niet weet. Als het al zo lang gaande is heb je toch je vermoedens? En die deel je toch met vriendinnen? Wellicht is ze bang voor de eenzaamheid en doet ze alsof haar neus bloed.
Zoiets zou ik denk ik ook doen. Jij hebt zelf dat gesprek gehoord, je wist het eigenlijk al voordat je het aan je man vroeg. Nu zijn er idd nog geen kinderen in het spel en wat dacht je van misschien wel geslachtsziektes die hij dan ook nog eens lekker op je vriendin over zou kunnen brengen. Die gozer is niet goed! Mocht de vriendschap dit niet overleven dan moet je je afvragen of je wel met dit grote geheim had willen leven. Ze is 31, zwanger worden kan nog steeds na hem. En dan hopelijk met een lieve betrouwbare man.
Bijna exact het zelfde mee gemaakt. Dont shoot the Messenger verhaal maar werd dus compleet verdraaid. Dus nee ik zou het niet meer vertellen. Denk ik. Was echt een hoop ellende.
Ik zou het vertellen. Het is ontzettend pijnlijk, maar je doet dit uit liefde voor haar. Hoe heftig is het als ze hier zelf achter komt én daarna nog eens ontdekt dat jij het al wist? Ik hoop dat ze het goed oppakt, zorg dat je voor haar klaar staat.
Ik zou het zeker vertellen, al helemaal voordat er onschuldige kinderen in het spel zijn die er de dupe van worden. Zou mezelf nooit meer recht aan kunnen kijken als ik er niets van zou zeggen. Ik zou er mega veel verdriet van hebben als het mij mijn vriendschap kost, maar als de vriendschap echt is, is ze je dankbaar, hoe verdrietig de situatie ook is.
Ja ik zou het ook zeker vertellen. Mijn vader ging vaak vreemd en wat mijn moeder het ergste vond was dat iedereen het wist, behalve zij. Verder begrijp ik je twijfel wel hoor! Je wilt je vriendin ook niet kwetsen maar ik denk dat dit toch de beste manier is.
Stel dat het andersom zou zijn: zou jij het je vriendin kunnen vergeven dat ze niks gezegd heeft? Gewoon vertellen dus. Eerlijk. Hoe moeilijk het ook is!