Geheugen, wat is dat ook alweer?!?!

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door mamakarlien, 24 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamakarlien

mamakarlien Actief lid

31 jul 2009
    280
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal!

Ik heb sinds mijn zwangerschap en bevalling een probleem waar ik voor mijn zwangerschap nog nooit van had gehoord, maar ik zit er maar mooi mee!!
    Mijn geheugen is ZO VEEL slechter geworden!!! Tijdens mijn zwangerschap was het helemaal erg, maar nu 15 maanden na de bevalling is mijn geheugen nog steeds erg slecht en ik ben bang dat het niet meer overgaat. Ik vergeet afspraken, ik vergeet wat ik ook alweer ga doen, ik vergeet wat ik heb besproken met mensen etc. Ik functioneer heus wel en ben niet oliedom geworden, maar toch! Ik baal er gewoon van als weer iemand me belt: euh, jij zou nu toch hier zijn?? Zucht.... :) Ik probeer alles op te schrijven, maar als ik ook dat vergeet wordt het toch wel erg lastig.

Wie herkent dit? En hebben jullie tips? Zou het helpen om te trainen? Wordt het (oh nee) nog erger na een tweede of derde??

Liefs van mama karlien

2. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Heb geen tips, alleen herkenning en heb het ook van vele gehoord..

3. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier hetzelfde, ik vraag me af of het idd ooit nog wel goedkomt.
    Maar ik denk ook doordat het komt dat ik nu meer aan me hoofd heb en met veel meer dingen rekening moet houden als zonder de kleine.

4. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb ook hetzelfde, ik was altijd keisterk met geheugen maar nu ben ik (nog steeds) een zeef...ik heb laatst zelfs een complete, belangrijke afspraak, over het hoofd gezien, ik kwam er een dag later pas achter. Dat is mij echt nog nooit gebeurd...heel vervelend, heb ook geen tips, behalve agenda overal mee naartoe nemen en open op tafel leggen...

5. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    ik laat tegenwoordig steeds de sleutels op de voordeur zitten als ik weg ga :$ , aan de buitenkant van de deur dus! Loop ik gerust een uur door de stad, bedenk ik ineens dat ik mn sleutels kwijtben, helemaal zenuwachtig naar huis crossen, zitten ze nog op de deur :).
    Echt een wonder dat er nog niet is ingebroken...

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Pfff idem dito hier, vroeger kon ik makkelijk zonder agenda en nu ben ik al een paar keer een afspraak vergeten....Ook bedenk ik soms iets en dan weet ik het gewoon 2 seconden later niet meer! Heel erg irritant!

7. Tink

Tink Niet meer actief

Ja, na de zwangerschapsdementie volgt de postnatale dementie :D :D. Zo noemen we dat hier en na de 4e komt het volgens mij nooit meer echt goed... ;)

8. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    hier net zo.. echt zoo vervelend. ik vergeet echt alles, moet continu mn agenda bij me hebben, en zelfs dán vergeet ik nog dingen... zucht..

9. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    heel herkenbaar, dus geen tips. Ben een zeef sinds de geboorte van mijn dochter. HEt gaat nu wel iets beter dan de eerste maanden, maar toch :)

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Oh het is zo herkenbaar! Ik had altijd een goed geheugen en was erg goed in grammatica. Het is allebei een heel stuk slechter geworden, ik weet nu vaak gewoon niet hoe ik dingen moet schrijven en ik lijk heel laks, maar vergeet gewoon van alles. Ik vind het best erg, maar ik heb blijkbaar iets moeten inleveren voor onze 2 mooie dochters en dat heb ik er graag voor over :).

En bij de 2e is het inderdaad nóg erger geworden... sorry, kan het niet mooier maken dan het is ;)

11. adi

adi Niet meer actief

Oohhh heeeeel herkenbaar hoor!!!

Ik had zowat een fotografisch geheugen, maar daar is weinig van over. Ik merk ook dat ik een beetje 'controle' begin te verliezen. Vergeet constant van alles en nog wat, ben zelfs bezig met lijstjes maken (heb ik nooit eerder gedaan).

Het ergste is dat ik nu bijv een heel boodschappenlijst maak (ook weer iets nieuws voor mij), en die vergeet ik dan mee te nemen naar de winkel!

12. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Ja hoor heel herkenbaar. Zo had ik nooit een agenda, want ik kon alles goed onthouden. Nu maak ik al een boodschappenbriefje, die ik vaak vergeet, maar ook m et briefje vergeet ik dingen. Zo stond ik deze week 2x bij de kassa met een boodschappenkar en weer mijn portemonnaie thuis laten liggen, zucht...

13. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Heel herkenbaar :)

14. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.504
    8.425
    113
    Niet dat je er wat aan hebt, maar hier ook o zo herkenbaar! :p

15. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    heel herkenbaar!
    Het schijnt zo te zijn dat je niet zozeer een slechter geheugen krijgt, maar wel dat je prioriteiten anders liggen, en je dus een selectief geheugen krijgt. Je zal namelijk minder snel iets vergeten wat direct met je kind in contact staat!
    Althans, dat heb ik ergens gelezen!

16. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Ik dacht dat het aan mij lag maar ben dus niet de enige.
    Mn hoofd is echt een vergiet de laatste tijd pff niet normaal meer.

17. Yasminaa

Yasminaa Bekend lid

8 mei 2010
    717
    0
    0
    hhaha ja ik ken dat helaas!..
    na mijn bevalling ik wist letterlijk niets meer.. dit klinkt echt overdreven maar ik wist echt niet wat de gesprek was van mij en mijn man 5 minuten geleden.. en dan zeg ik waar hadden we over? of ik wist niet wat ik gister heb gedaan! dan denk ik huh wat deed ik gisteren? ga ik heeeel diep nadenken maar gelukig werdt het steeeds beter en beter maar daarna werdt ik wer vergeetachtig! maar nu gaat het wel goed:D alleen soms denk ik gaat dit altijd zo blijven etc?

terwijl ik voor zwangerschap pff heel goed was met geheugens en alles

Deel Deze Pagina