Mijn lieve paps en mams zitten op dit moment in een vakantiehuisje in Denekamp. Speciaal daar geboekt, huisje aan het water, omdat papa graag vist. Mjaaaa.... Tis niet echt visweer hè?! Mijn moeder vermaakt zich wel een beetje, boekje lezen, puzzelen etc... maar weet dat papa zich nu stierlijk zal vervelen, niks te doen, klote-weer.... En ze "moeten" nog ruim een week, achgerrum.... Hebben jullie misschien tips voor leuke overdekte uitstapjes in Overijssel, in de omgeving van Denekamp? Leuk museumpje, overdekt winkelcentrum, dat soort dingen? Dat ze er toch effe uitzijn en niet de hele dag in dat huisje zitten?
Hoi Kabouter Klus, Ja hier in Denekamp regent het nu verschrikkelijk. Ik woon er dus. Wat een leuk overdekt winkelcentrum is is Lingen in Duitsland net over de grens. Als je Lookentor(winkelcentrum) voor half 11 bezoek kunnen ze gebruik maken van een heerlijk ontbijtbuffet (8 euro per persoon)Kunnen ze ontbijten en brunchen tegelijk. Tuincentrum Oosterik is ook een leuk uitstapje. Mocht het een beetje redelijke weer zijn is tiergarten Nordhorn ook leuk. In Enschede is er een rijksmuseum en dat is ook een leuke stad. Lekker koffie drinken bij brasserie het Peerke. Lekker ijsje eten bij labomba Als me nog meer te binnen schiet zal ik het laten weten.En mocht je vragen hebben pb me maar
Nordhorn zijn we inderdaad al eens eerder geweest toen we daar waren, maar die had ik dus al effe geschrapt ivm het mooie weer. Ben zelf ook nog effe aan het zoeken, maar alvast bedankt voor je reactie!
Ook is er nog natura docet een museum in denekampDe kaarsen makerij, kan je zelf kaarsen make en ook heerlijk bakje koffie met gebakje drinken/eten dit is als je vanuit denekamp naar oldenzaal rijd aan de rechter kant van de 2e rotonde
Enschede-zuid heeft opzich wel een leuk winkelcentrum. Binnenstad is ook erg gezellig maar geen doen met dit weer.. Museum's vind ik niet zo hier, rijksmuseum stelt bijv. al niet veel meer voor helaas. In Hengelo kun je in thiems-brug ook wel leuk winkelen. Hengelo is sowieso wel een gezellige winkelstad vind ik. In Oldenzaal heb je de 3-hoek en de 5-hoek, zijn 2 winkelcentrum's in het centrum en daar kun je je ook wel gezellig een dagje vermaken. Op zo'n 7 min rijden vanaf het centrum van Enschede, kom je in Glanerbrug. Glanerbrug is zo'n 5 min van de grens van Duitsland-Gronau af. In Gronau heb je een heerlijke Italiaanse ijssalon en nét naast die ijssalon zit de kurfrusten grill (ofzoiets), kun je heel lekker eten voor echt heel erg weinig geld. Echt een aanrader! Ohja, mocht het weer het nog toe laten zit in Gronau ook nog de Haar muller, kun je ook heerlijk zitten terassen, eten en lekker wandelen!
Dunk, ik vind persoonlijk het winkelcentrum in Enschede-zuid niet zo heel speciaal. Dan ging ik liever naar Oldenzaal heen. En de haarmuhle is net over de grens bij buurse. Kun je heel mooi wandelen, maar dan moet het idd wel droog zijn. Ootmarsum is ook een leuk plaatsje toch?
Natura Docet is gesloten, wordt momenteel verbouwd, helaas. de 3hoek in Oldenzaal is inderdaad wel leuk, maar de 5hoek staat voor meer als de helft leeg en is echt geen possitieve trekpleister meer. Weet niet of ze van zwemmen houden maar in Bad Bentheim heb je nu ook een subtropisch zwembad.
Een middagje Oosterik of een dagje naar Osnabruck? Osnabruck is een mooie stad stukje rijden vanaf Denekampen. Daarnaast heb je in de omgeving van Denekampen ook veel kaasboerderrijen en een ijsboerderij waar je rondleidingen kunt krijgen.
Er zijn al veel tips gegeven, maar ik zou persoonlijk niet naar enschede rijden voor winkelcentrum-zuid want daar vind ik het niet speciaal genoeg voor... zijn meer de standaard winkels (vooral drogisten, wibra zeeman etc). zat te kijken voor singraven, dat was dan alleen helaas gisteren en vandaag dus dat schiet niet op.... wel is er op vrijdagavond een 2 uur durende oldtimerbusrit daar naartoe, kosten 17.50 pp... Misschien een optie.. en hopen dat het weer nog ff snel beter wordt dat je vader kan vissen