Help - vruchtje niet gegroeid?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Ecitah, 13 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ecitah

Ecitah Lid

28 apr 2014
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste allemaal,

A.s. Vrijdag zou ik mijn intake + eerste echo bij de verloskundige hebben. Omdat ik gisteren een klein beetje roze bloed en bruine afscheiding heb gehad, heb ik vandaag gebeld. Ik kon meteen langskomen voor een echo.

Ik ben vandaag precies 7 wk en 1 dag zwanger. De verloskundige heeft een UITwendige echo gemaakt om het vruchtje te bekijken.
    Tijdens het bekijken concludeerde ze dat het vruchtzakje veels te klein was en dat dit eerder overeenkomt met een zw van 5 wk. ik weet 1000% zeker dat ik op 7 april mijn ovulatie heb gehad dus dat kan echt niet zo zijn.

Ik moet nu volgend week terugkomen voor een herbeoordeling. Voor nu ziet het er niet goed uit en moet ik er van uitgaan dat het mis zal gaan.

Mijn vraag aan jullie; kan er bij 7+1 wk een uitwendige echo genomen worden en hieruit geconcludeerd worden of het vruchtje wel/niet is gegroeid? Ik heb heel de dag gejankt en weet niet zo goed hoe ik nu verder moet.

Heb vandaag overigens weer bruin/rood verlies gehad, maar absoluut geen krampen :(

2. Humtum

Humtum Fanatiek lid

9 nov 2013
    1.046
    30
    48
    Noord Brabant
    Wat een naar bericht heb je gekregen.
    Met 7 weken zou er al wel een hartje zichtbaar moeten zijn, ook uitwendig. Dus als dat niet gezien is kijken ze naar wat ze wel zien. En als dat er nu uit ziet als 5 weken is dat inderdaad geen gunstig teken.

Het zou toch kunnen dat je iets later je ovulatie hebt gehad, het precieze moment kun je namelijk nooit weten volgens mij, dat je ei nog wat langer rondgezweefd heeft voordat het zich innestelde, dat de ontwikkeling van je kindje nog even op zich liet wachten (diapauze noemen ze dat volgens mij)

Kortom, het kan zijn dat je gewoon een weekje korter zwanger bent. Mogelijk kun je via de ha bloed laten prikken en dan over 2 dagen weer zodat je kan zien of je bloedwaardes wel verdubbelen?

En sowieso moet er dan volgende week een hartslag te zien zijn en een kindje dat dan dus 7 wkn oud is.
    Heel veel sterkte, dit soort berichten wil je niet horen (weet ik uit ervaring). Zoek steun bij de mensen om je heen en probeer veel afleiding te zoeken in deze wachtweek!

3. Vintage Rose

Vintage Rose Bekend lid

22 okt 2013
    641
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoop voor jou dat je korter zwanger bent. Met 7.1 week zou je toch al iets meer moeten kunnen zien. Ik weet uit ervaring dat een miskraam niet gepaard hoeft te gaan met krampen.
    Hoop dat je volgende week een kloppend hartje ziet meis. Sterkte!

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Als je je eisprong getimed hebt, dan valt daar niets aan af te doen. Ookal is er een late innesteling, dan nog groeit het embryo door en merk je daar amper iets van op de echo.
    Dus ja, als je ruim 7 weken zwanger bent dan zou je op een uitwendige echo zeker een hartje moeten zien kloppen.
    Was er überhaupt wel een vruchtje te zien of enkel een vruchtzakje?
    In het laatste geval klinkt het niet echt hoopvol, zeker niet in combinatie met je bloedverlies.
    Hoop dat ik het mis heb natuurlijk!
    Heel veel sterkte met wachten. Slopend is dat.

5. Ecitah

Ecitah Lid

28 apr 2014
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties. Ik had gehoopt dat men via de uitwendige echo niet met 100% zekerheid kan vaststellen hoe het met de baby gaat... :(. Misschien probeer ik mezelf wel voor te liegen... Ben er namelijk kapot van.

Het vruchtje was niet te zien, enkel het vruchtzakje... Ik weet zeker dat ik op 7 april mijn eisprong heb gehad omdat ik op die dag een inwendig onderzoek heb gehad bij de gynaecoloog. Ik stond namelijk op het punt om de medische mallemolen in te gaan. De gynaecoloog heeft toen opgemerkt dat die avond mijn eisprong zou plaatsvinden...

Helaas maar het is niet anders... Ik moet het accepteren en weer verder gaan, hoe moeilijk het ook is... Nu maar hopen dat het niet weer zo ellendig lang gaat duren om zwanger te raken :(

6. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Toch nog een kritische kanttekening. Ik heb hier op het forum meer dan eens meegemaakt dat een baarmoeder leeg leek bij die termijn bij uitwendige echo, maar dat toch niet was. Dat kan als je een baarmoeder hebt die erg achterover gekanteld is. Dus er is een sprankje hoop. Ik duim voor je.

7. San1984

San1984 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.066
    0
    0
    Ik duim voor je, maar je verhaal klinkt niet heel positief als ik eerlijk ben.
    Heb in januari dit jaar hetzelfde meegemaakt. Dacht rond de 8 weken zwanger te zijn, maar volgens de echo was ik nog maar 5 weken zwanger. Er was toen al wel hartactiviteit, maar een dikke week later kregen we het berichtje dat het hartje was gestopt met kloppen.
    Dikke knuffel.

8. Simoon73

Simoon73 Actief lid

23 jun 2012
    111
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi Ecitah,

Zit in precies hetzelfde schuitje:( gister echo gehad en er was alleen een vruchtzakje te zien.
    Wel is vanmorgen mijn hcg geprikt en moet ik maandag weer om inderdaad te kijken of deze zich nog verdubbeld. Dan kan het namelijk zo zijn dat het toch nog goed komt. 26 mei staat de echo gepland.

Wens je heel veel sterkte en denk aan je tijdens deze moeilijke wachtdagen:(

9. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Het is nooit, zelf, met 100% zekerheid vast te stellen dat je je eisrpong hebt gehad. Tenzij je een echo voor en na hebt gehad, weet je het nooit zeker.

Pijn kan op meer wijzen dan een eisprong; voorpijn, groeipijn, napijn etc. Je hebt gewoon een latere eisprong gehad meis!

Deel Deze Pagina