Wie in de eerste ronde of vrij snel zwanger?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Momfulness, Apr 2, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Dag Dames,

allereerst van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap.

Ik mag hier eigenlijk helemaal niet zijn want ik ben nog helemaal niet zwanger. :oops:
    Wel zit ik in de eerste oeffen ronde en daar gaat mijn vraag dus ook over...

Wie was er in de eerste of tweede ronde al zwanger en hebben jullie buiten foliumzuur en stoppen met anticonceptie nog tips voor mij?

Ik ben overigens al een jaar gestopt met de pil.

Ik ben zelf erg onzeker en bang dat het om een of andere reden bij ons heel erg lang gaat duren.

Alvast bedankt voor de antwoorden....

Hopelijk willen jullie toch even moeite nemen voor een niet zwanger maar onzekere bewonderaar... ;)

Liefs Luna

2. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik in de tweede (die was trouwens wel megalang).
    Had er die ronde ook niet meer mee gerekend
    Dus: niet teveel eraan denken en relaxed blijven.

3. ourwish

ourwish Actief lid

Feb 17, 2008
    130
    0
    0
    Ik was de eerste ronde zwanger. Ben in januari van dit jaar gestopt met de pil en gestart met foliumzuur, 17 februari eerste menstruatie na stoppen van de pil en 19 maart had ik een positieve zwangerschapstest in de handen.
    ik zou er niet teveel bij stil staan.....al is dat makkelijker gezegd dan gedaan.
    Succes met klussen ;)

4. Catheleine

Catheleine Bekend lid

Feb 9, 2007
    522
    1
    0
    Zorgcoordinator
    Brabant
    Ik was bij ons eerste kindje de eerste maand zwanger, terwijl ik eigenlijk niet zonder hulp van de gyneacoloog aan zou kunnen tellen was ons gezegd...
    En deze keer ben ik met hulp na 16 maanden zwanger geraakt...

In mijn situatie, denk ik ook wel dat ik nu aangeteld ben op het moment toen ik er minder mee bezig was...
    Dus misschien speelt psychisch toch meer mee dan we allemaal denken...

Suc6 en ik hoop dat je snel zwanger mag zijn.

Catheleine

5. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid

Sep 6, 2007
    2,567
    221
    63
    ik was ook gelijk in de 1e ronde zwanger! helaas is dit met 6w5d in een mk geeindigd.
    daarna heeft het 13 maanden geduurd eer ik weer zwanger was.....er valt dus geen pijl op te trekken....
    ik hoop dat je snel zwanger bent en dat het allemaal goed gaat(wat in de meeste gevallen wel zo is!) ;)

mutsie!

6. Momfulness

Bedankt meiden,
    ondanks dat ik hier ilegaal ben toch antwoorden gekregen gelukkig...

Tja het is moeilijk om er niet constant mee bezig te zijn vind ik.

Ik denk wel dat deze maand niet raak is aangezien ik deze week de normale kwaaltjes heb voordat ik ongesteld moet worden. Pijn in borsten en vermoeidheid. Over 4 dagen weet ik meer...pfffff duurt zo lang.
    We hebben wel gericht geklust trouwens ;)

Mutsie, heel fijn dat je weer zwanger bent hoor! Geniet er maar lekker van.
    Vreselijk voor je dat het de eerste keer mis is gegaan!

bedankt alvast!

7. binnabinna

binnabinna VIP lid

Dec 19, 2007
    10,027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    ik was in de tweede ronden zwanger eerst een keer ongesteld na dat ik was gestopt met de pil en toen zwanger. maar 1 advies is het beste niet te veel nadeken van die had dit en die had dat want ieder lichaam is anders en ieder zwangerschap is anders.

8. Crazy angel

Crazy angel Bekend lid

Jan 13, 2008
    794
    0
    0
    bij mij duurde het ook zo'n 2 jaar!
    wees gerust, het gemiddelde was dacht ik na 6 ovulaties pas

9. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

Apr 1, 2008
    1,402
    0
    0
    regio rotterdam
    hmmm, ik in de tweede maand.... was ook best gechockeerd!

10. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

Feb 19, 2008
    3,365
    0
    36
    essen
    hoi, ik was zwanger bij de 2de ronde. december gestopt met de pil en ook ongi geworden (pil-ongi) in januari gewoon ongesteld. februari zwanger! ik heb 5 jaar de pil gebruikt en was ook bang dat het lang ging duren. was er heeeel erg hard mee bezig en toch van de 2de x gelukt...

nu meer als 11 weken zwanger... nog een weekie en dan ben ik uit die "echte"gevarenzone.

11. Carla1980

Carla1980 VIP lid

Jul 16, 2006
    5,833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    ik was in ronde 2 zwanger!

12. Momfulness

Binna Binna,
    ik ga me niet teveel met anderen bezig houden maar het is ook weleens fijn om positieve berichten te lezen. Ik heb me de laatste tijd iets te gek gemaakt met nagatieve verhalen.

Crazy Angel, mag ik vragen hoe jij er mee omging dat het zo lang duurde?
    Ik kan me voorstellen dat het erg moeilijk is maar wel helemaal geweldig als het dan eindelijk zo is!

13. Kiezeltje

Kiezeltje Bekend lid

Feb 11, 2008
    655
    1
    0
    Veenendaal
    ik werd meteen na het stoppen met de pil zwanger, dus in de eerste ronde. Ik was er best wel mee bezig, maar had niet verwacht dat het zo snel zou gaan :confused: . Denk dat het toch elke keer wel weer spannend blijft. IIg succes met zwanger worden

14. Momfulness

Ja mensen zeggen dat je er juist niet zoveel mee bezig moet zijn maar ik kan er niks aan doen!

maar ik denk vooral dat het niet raak is omdat ik dezelfde symptomen heb dan wanneer ik ongesteld moet worden.
    Ik heb ook geen bloed verloren bij innesteling ofzo...Dat is normaal toch ook?

Ik wordt echt moe van mezelf. En niet alleen ik zelf. Ook mijn vriend.

15. Anneke99

Anneke99 Bekend lid

Dec 18, 2007
    613
    0
    0
    ik ben in november '07 gestopt met de pil en werd meteen zwanger. helaas had ik een MK in januari. Na mn MK 1 keer ongesteld geweest en 2de ronde weer zwanger geworden. Zie banner :)

16. Anneke99

Anneke99 Bekend lid

Dec 18, 2007
    613
    0
    0
    de eerste keer had ik geen symptomen, alleen een enkel krampje..
    de tweede keer had ik last van rommelige darmen, duizeligheid

17. Nash

Nash Bekend lid

Jan 2, 2008
    522
    0
    16
    Ik was ook in de 2de ronde zwanger, hadden we nooit durven dromen :D

18. Bojenna

Bojenna Actief lid

Oct 25, 2007
    120
    0
    0
    Eindhoven
    Hoi Luna,

Wil je niet al te blij maken, en het wil ook niet echt iets zeggen, maar ik was er 100% van overtuigd dat ik ongi zou worden. Dezelfde klachten als anders en toch was ik zwanger.

Ik ben in augustus gestopt met de pil maar in november pas voor het echie gegaan omdat het eerder niet uitkwam. En echt ik was er heeeeeeeeeeeeel erg mee bezig had er zelfs stress van zo graag wilde ik dat het lukte :oops: , schaam me om het te zeggen want is eigenlijk belachelijk , tenminste vond en vind ik van mezelf. Maar bij mij was het meteen raak. Sterker nog van 1 keertje want mijn vriend werd erg ziek (niets ernstigs) die maand en kwam het van klussen niet. Maar wij horen bij een van de gelukkige die dus meteen zwanger raakte.

Wens je heel veel plezier en geluk van deze mooie en ooh zo spannende tijd

Gr. Bojenna

19. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    He Luna,

ik had ook precies dezelfde symptomen als ongesteldheid. Het was in de eerste ronde raak dus was er eigenlijk niet echt mee bezig. Voordat ik getest had had ik mensturatieachtige pijn, zere borsten, een beetje moe. Dus precies zoals je dat elke maand voelt. Bleek toch zwanger te zijn.
    Dus dat je die symptomen nu hebt zegt niks!

En het is inderdaad lastig om er niet mee bezig te zijn, maar ik ben van overtuigd dat als je er relaxt mee omgaat het ook veel makkelijker zal gaan.
    De meeste vrouwen worden gewoon zwanger, dus maak je je niet druk dat het bij jou niet zal lukken. Jij hebt toch ook verder geen enkele indicatie dat het niet zou moeten lukken?

succes!

20. Momfulness

O wat lief en erg fijn om dit te horen.
    Ik voel me echt begrepen en inderdaad er lopen zoveel mensen rond op aarde. Waarom zou ik dan niet zwanger kunnen raken.

Er is inderdaad geen enkele indicatie waarom het bij ons niet zou kunnen lukken.
    mijn vriend heeft al een keer iemand zwanger gemaakt. ( buitenbaarmoederlijke zwangerschap was dit ). Maar bij hem werkt het.

Wat heerlijk lijkt me dat als het meteen lukt!

Ik maak me er zelf druk om omdat ik toen ik voordat ik ooit sex had geen tampons kon gebruiken en erg krap ben. De geneacoloog wist niet wat hij zag toen hij zag hoe klein het allemaal was bij mij. Echter toen ik het voor de eerste keer deed had ik geen centje pijn en nu kan ik ook gewoon tampons gebruiken.
    Ook vind ik dat het sperma er erg snel uit loopt bij mij en ik denk dan ook weer dat het komt omdat het wat kleiner is bij mij.
    Dat is eigenlijk het enige waar ik me druk om maak!

Geniet van jullie zwangerschap en bedankt voor de lieve en opbeurende berichten!

Liefs Luna

Share This Page