Help, waar begin ik?

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door Madelin, 7 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madelin

Madelin Lid

7 jun 2012
    59
    0
    0
    Dierenambulance
    Provincie Groningen
    Hallo iedereen,

ik moet toch echt mijn verhaal kwijt.. want ik weet niet waar ik moet beginnen

ik en mijn man gaan uitelkaar, ik ben 22 en was in mijn laatste schooljaar zwanger dus heb nooit kunnen werken! dus ik kan geen uitkering krijgen ik heb ook geen enkele inkomsten!!

nu zijn wij getrouwd en hebben al de ouderschapsplan opgesteld en de spullen al verdeeld, het liefst blijf ik in dit huurhuis aangezien onze zoontje van 15 maanden hier zich thuis voelt.

vandaag heb ik te horen gekregen dat ik niet eerder een bijstanduitkering kan aanvragen voordat mijn ex zich uitschrijft.

alleen ik zit er mee hoe ik dan mijn rekeningen moet gaan betalen aangezien een bijstand aanvragen vast ook wel lang duurt!

wie kan mij vertellen waar ik moet beginnen en waar ik nog meer aan moet denken?

liefs!

2. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Ik lees niks over solliciteren?

3. marl0es

marl0es Actief lid

29 mrt 2012
    299
    0
    0
    werk met kinderen en we zijn bezig om zwanger te w
    Alleenstaande die in een huurwoning zitten worden met spoed behandelt. Je hebt btw vrijstelling tot je kleine 5 jaar is om te solliciteren. Snap dat je hoofd nu niet naar werken staat ik zit in een soort zelfde situatie. Probeer eerst rust te vinden en financieel alles op een rijtje te hebben. Laat je ex zich uitschrijven en ga snel een uitkering aanvrage. Je mag me altijd een prive bericht sturen

4. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    In nood gevallen kan de Sociale Dienst een spoedprocedure van jou aanvraag maken.
    Zeker omdat je straks zonder woning zit, ( want is het zeker dat jij in jullie woning mag blijven zitten ?? ) en daarbij een kindje hebt.
    Plicht tot solliciteren heb je nog niet, dat heb je pas wanneer je kindje 5 jaar is.
    Dus ik zou als de bliksem je ex uit laten schrijven, en heel snel een uitkeringsaanvraag indienen.

Deel Deze Pagina