Ondanks dat we vrij zeker zijn over wat we willen, heb ik toch wat feedback nodig van andere personen dan alleen mijn eigen hersenspinsels en mijn man Onze oudste dochter heet Fayline (uitspraak is Féline), nu wilden we ons 2e meisje de naam Elize geven.. We vonden het wat stijl betreft eigenlijk wel leuk bij elkaar aansluiten, maar ik begin te twijfelen of het wat klank betreft niet wat te veel op elkaar lijkt. Beide namen hebben namelijk een é-klank aan het begin, een lie-klank in het midden en een e-klank aan het eind Wat is jullie mening?
mischien spreek ik het dan anders uit, maar de begin letters zijn toch echt anders en dan is het alleen het einde van de naam dat hetzelfde klinkt. vind het wel hele mooie namen. ik zou zeggen, kan best...doen
nee hoor, kan heel goed, ik vind elize een heel mooie naam! en t is echt niet hinderlijk dat ze dezelfde klank hebben, verder zijn t 2e heel verschillende namen.
Haha, ja je hebt gelijk Eliesja er staat natuurlijk bij de oudste nog een F voor.. Maar bedoelde dus meer dat je een Fee- en een Ee-klank hebt aan het begin, dus vandaar dat ik schreef é-klank aan het begin Bedankt voor jullie snelle reactie in ieder geval!
Ik snap je probleem wel. Toen ik de namen een paar keer in mijn hoofd herhaalde zei ik opeens: Eline en Felize..... Er zit inderdaad een zelfde soort klank. Ze passen mooi bij elkaar maar ik zou er ook over twijfelen.
Wat jij zegt Smile, was dus ook een beetje mijn punt.. Nu zat ik wel al te denken van goh hoevaak zeg je hun namen echt zo achter elkaar? Ja, als iemand vraagt hoe heten je kids bijv., maar verder.. Toch nam het de twijfel dus niet helemaal weg, hoe mooi we de naam ook vinden..
Bedankt! Heerlijk zo'n forum waar je dit soort dingen ook gewoon kan posten.. Want om het nu met een familielid te overleggen is ook niet de bedoeling, dat mag nog even geheim blijven
ik vind het juist érg mooi bij elkaar passen Mooie namen ook beiden -onze oudste heet Fae - en de 2e krijgt als 2e naam Eline (1e naam naam overigens ook een 'ee' klank na de 1e letter...)
ik vind het prima bij elkaar passen, maar ik denk dat je je vergist in hoe vaak je de namen achter elkaar gaat zeggen: Fayline en elise hou nou eens op fayline en elise eten etc etc