Baby 11mnd al een week lang diarree

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door spriet, 25 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spriet

    spriet Fanatiek lid

    5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Mijn dochter heeft nu een week lang diaree, zo`n 4/5 spuitluiers per dag.
    Ze is voor de rest niet ziek en vrolijk, behalve vandaag moest ze best wel veel huilen en was ze niet helemaal haar zelf.

    Ze drinkt trouwens ook wel goed.
     
  2. ilonaa

    ilonaa Bekend lid

    9 jul 2008
    784
    1
    0
    hellevoetsluis
    Krijgt ze misschien kiezen?
    Ik had even bij de ha langsgegaan.
    Klinkt niet best zoveel luiers op een dag een week lang.

    succes
     
  3. spriet

    spriet Fanatiek lid

    5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Ja kiezen zat ik ook al aan te denken daarom heb ik ook afgewacht maar kunnen ze dan ook zolang diarree hebben?
     
  4. ilonaa

    ilonaa Bekend lid

    9 jul 2008
    784
    1
    0
    hellevoetsluis
    geen idee, mijn dochtertje sliep alleen wat slechter.
    Verder had ze nergens last van.
     
  5. MvS

    MvS VIP lid

    19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Zolang ze verder niet ziek is, zou ik me er niet heel druk om maken. Ook omdat ze nog gewoon goed drinkt enz.
    Op het moment dat je denkt dat het minder goed gaat, ze verzwakt of gewoon echt ziek gaat lijken, meteen aan de bel trekken en naar de HAP bellen.

    het kan best van kiezen zijn, namelijk, maar het kan ook een buikvirus zijn, dus je moet het wel goed in de gaten houden.

    Succes!
     
  6. jada08

    jada08 VIP lid

    14 jan 2009
    7.549
    319
    83
    Er heerst op dit moment iets onder de kleintjes. Onze zoontjes zijn vandaag precies 2 weken aan de diarree. Ook meerdere poepluiers, en vrijwel iedere ochtend naar het slapen zitten ze er helemaal onder.

    Wij waren na 5 dagen bij de HA geweest, zij gaf aan dat het enorm heerst en dat het wel 7 tot 10 dagen kan duren.
     
  7. ilonaa

    ilonaa Bekend lid

    9 jul 2008
    784
    1
    0
    hellevoetsluis
    oke, goed om te weten
     
  8. Nova81

    Nova81 VIP lid

    18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Geef haar desnoods wat meer te drinken overdag....
     
  9. spriet

    spriet Fanatiek lid

    5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Nou dat is goed om te weten dat dat heerst, dan kijk ik het nog even aan.
    Ik ben opzich ook niet ongerust ofzo maar vond het nu wel wat lang duren en weet dus ook niet hoelang zoiets mag duren.
    Als ze nou idd erger ziek was geworden dan zou ik wel aan de bel trekken.
    Extra drinken bied ik haar ook aan tussendoor.

    Bedankt voor jullie reacties!!
     
  10. kandy

    kandy Actief lid

    5 aug 2008
    133
    0
    16
    Heey,

    Zielig he voor die kleintjes. Het is trouwens normaal dat ze zo lang diarree hebben. Quinn heeft nu al 2 keer diarree gehad 1x duurde het zelfs 10 dagen. Wat ze vooral moeten blijven doen is goed drinken. Een tip die zeker helpt is rijstwater bij de fles doen. Je kookt een liter water met 3 eetlepels rijst dat laat je 20 minuten koken.

    Dan giet je het af in een vergiet zodat de rijstkorrels er helemaal uit zijn. Je vult het water dan weer bij tot 1 liter. De eerste dag doe je 2/3 rijstwater, 1/3 gewoon water daar doe je melkschepjes bij zoals je een gewone voeding maakt. De dagen erna (2 tot 3 dagen) doe je nog 1/3 rijstwater bij de voeding. Dan zul je zien dat de spuitluiers steeds minder worden en zelfs helemaal weggaan. Succes en beterschap!
     

Deel Deze Pagina