Vraagje bankrekening

Discussie in 'De lounge' gestart door 2mam2, 25 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2mam2

2mam2 Fanatiek lid

16 feb 2015
    1.088
    0
    0
    Even een vraagje over automatische afschrijvingen. Ik heb mijn geld nooit direct op mijn betaalrekening staan maar ik wilde in april een cursus beginnen wat uiteindelijk wegens omstandgheden niet door is gegaan. Ik heb nog wel berichten op mijn internet bankieren staan dat ze in april en mei gemachtigd zijn een bedrag af te schrijven (is denk ik misschien nog niet goed doorgekomen).
    Ik vroeg me af, als ik nu bijv 500 euro op mijn betaalrekening stort (wat dus het bedrag omvat wat automatisch zou worden afgeschreven in april en mei) word dit dan alsnog direct afgeschreven? Kan/mag dit alleen in de genoemde maand of word het afgeschreven zodra er iets op komt.

Ik kan het natuurlijk wel weer terug krijgen, maar ik heb geen zin in gedoe;)

Bedankt alvast!

2. 20BabyJ10

20BabyJ10 Bekend lid

19 jan 2012
    596
    0
    0
    Verzorgende IG, verzorgingshuis
    ergens in Brabant
    Volgens mij wordt het dan alsnog automatisch afgeschreven, zo niet krijg je een brief thuis dat het automatische afschrijven niet gelukt is en of je het alsnog binnen zoveel tijd wilt overmaken

3. Jemima

Jemima Bekend lid

7 mrt 2015
    783
    5
    18
    Utrecht
    Heb je bij het bedrijf wat de cursus geeft kenbaar gemaakt dat je niet zou komen? In dat geval is de afschrijving waarschijnlijk geannuleerd.
    Mocht het zo zijn dat je wel een automatische afschrijving krijgt, kan je deze seponeren (dan vorder je het geld terug).

4. 2mam2

2mam2 Fanatiek lid

16 feb 2015
    1.088
    0
    0
    Bedankt voor de reacties! Ik heb net op internet bankieren een onderdeel ontdekt waar je automatische afschrijvingen kan weigeren, dat heb ik dus gedaan. Hij stond er voor juni weer bij dus even contact opnemen met de organisatie.

5. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Je bedoeld storneren :p

6. Jemima

Jemima Bekend lid

7 mrt 2015
    783
    5
    18
    Utrecht
    hihi je hebt gelijk! sorry, het was vroeg vanochtend:p

7. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Haha kan gebeuren toch :p

Ts als je het storneerd dan heb je het de volgende dag alweer terug op je rekening, heb je geen gedoe verder van hoor :)

Deel Deze Pagina