Help --- waar fatsoenlijke zwangerschapskleding

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lavalamp, 18 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lavalamp

Lavalamp Bekend lid

9 feb 2013
    999
    1
    0
    Hej zwanger dames,

Ik kom zo langzamerhand in de fase dat ik ook positiekleding nodig heb. :);):)

Nu heb ik meerdere problemen met geschikte positiekleding vinden:
    1) Ik woon niet in een grote stad, maar vind het ook lastig om via internet wat te vinden. Bij de meeste websites waar ze naar mijn mening redelijk normale kleding hebben, moet je bovendien zelf de retour-portokosten betalen. Dat vind ik maar gek. Hoe doen jullie dat?
    2) Had ik op internet gelezen dat ze bij de Miss Etam, C&A en H&M zwangerschapskleding hebben. Dus ik daar naar toe, maar er was in deze gewone winkels geen positiekleding. Grrr...:cool:
    3) Waar vind ik gewone leuke positiekleding?
    Ik draag normaal een G-Star broek, beetje strak maar niet zo'n tregging-achtig (vind ik verschrikkelijk en krijg ik voor mijn gevoel dikke knieën in). Ik heb lange benen, dus lengtemaat 34 of 36 is nodig. Breedtemaat normaal is 27 of 28. En boven een onbedrukt t-shirt met een leuk aparte snit of gewoon een t-shirt (Hema organic bijvoorbeeld) en daar dan een colbertje overheen.

Wie kan me op weg helpen, ik wil er ook heus wel voor naar een grotere stad (beste in Friesland of Overijssel, Groningen kan ook), als ik maar weet WAAR ik heen moet.

Please, wie kan me een beetje hulp bieden? Ik ben er nu namelijk een beetje sip over...

O ja, winkelen is niet mijn grootste hobby, normaalgesproken.

------ extra specifiek ------
    Wanted:
    -- Jeans - iets G-Star achtigs (die zitten normaal lekker), aansluitende broek (lengtemaat 34 of 36). Die van de H&M lijken op de internetplaatjes nogal te rimpelen voor, dat is toch geen gezicht. Of valt het in het echt mee?
    -- T-shirts - aansluitend en onbedrukt, niet te hoge of te lage hals. Ook iets subtiel aparts vind ik super.
    -- Colbert/Vest - met lange mouwlengtes (heb lange armen).
    -- Jurkje - Zonder tekstopdruk, zonder zo'n draai tussen de borsten en het liefst met halflange of lange mouwen.

2. eva10

eva10 Actief lid

20 aug 2012
    232
    0
    0
    Ik heb precies dezelfde maten en kledingstijl dus ik lees even mee;)

3. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Kijk eens op marktplaats wat er allemaal te halen is.
    Daar vind je vaak zo goed als nieuw en precies je stijl.

4. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Bij de grote prenatal winkels is vrij veel.
    Ik koop het liefst alleen positie-onderkleding, heb nu 3 blauwe en 1 zwarte spijkerbroek en 1 spijkerrokje.
    Qua bovenkleding kun je in gewone winkels wel dingen vinden met een a-lijn of die erg stretchen. Dan kun je dat na je bevalling ook nog gewoon doordragen zonder dat je dan het gevoel hebt nog steeds in positiekleding te lopen

5. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik draag graag Noppies spijkerbroeken. Noppies heeft ook eigen winkels maar ik weet niet of ze die ook in Leeuwarden oid hebben.

Verder draag ik veel gewone stretchjurkjes van Sissyboy of King Louis bijvoorbeeld.

Bestellen via internet zou ik alleen doen met bekende merken waarvan ik weet hoe ze vallen...

6. GFH

GFH Fanatiek lid

27 dec 2010
    3.539
    0
    0
    Iets in de ICT
    Limburg
    Positiejeans van de H&M vind ik mooi zitten en ze zitten ook echt lekker.

Noppies heeft ook leuke positiekleding en de wehkamp ook.

7. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    Hennes , esprit en mamalicious broeken vallen goed op lange benen.
    Wehkamp kan je ook even thuis passen.
    Shirtjes kan je ook bij de hema (groningen had ze een paar jr terug hangen) vinden. T makkelijkste is basic shirts met veel van je eigen kleding combineren.
    Ik heb overal wat gekocht en veel online.
    Heb veel van:
    Mamalicious
    Noppies
    Hema
    Hennes
    C&a
    Bonprix

8. Josie88

Josie88 Niet meer actief

In Groningen-Stad heb je op een rij de Prénatal, Babyplanet en Baby-Dump, hebben vrij veel positiekleding.
    Heb zelf veel bij de Wehkamp weg, ook van C&A en Miss Etam (in deze winkels is inderdaad niets of niet veel), bestel altijd erg veel en in verschillende maten, dat maakt het de bezorgkosten (die je ook betaalt als je retour stuurt) waard, er zit altijd wel iets bij dat goed is.

9. Zonn

Zonn Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.170
    253
    83
    NULL
    NULL
    Esprit heeft hippere neutrale dingen en retourneren is gratis. Broeken zijn vrij lang daar.

#######%^Ik heb nog een mamalicious blazer in fuchia roze maat medium in de aanbieding. ###########Maar een paar keer gedragen omdat het daarna weken lang heet was en toen brak mijn verlof alweer aan;)
    Ga als het goed is bijna bevallen....dus iemand interesse?
    Nb heeft vrij lange mouwen en is wasmachine wasbaar. Hele fijne stof.

Als je op google blazer mamalicious bij afbeeldingen intoetst dan zie je m meteen links op de pagina. Kan wel in een grote enveloppe verzonden worden denk ik. Iemand interesse? Stuur een pm!

10. januari2010

januari2010 Niet meer actief

Zonn: wat wil je voor die blazer hebben?

11. Lilly156

Lilly156 Fanatiek lid

9 dec 2012
    1.698
    0
    0
    Ik ga graag naar de noppies winkel in de zwanestraat in Groningen. Klein zaakje maar hele leuke kleding. Fijne broeken, mooie nieuwe wintercollectie.
    Ik kan het ook niet vinden bij hm en Miss etam. Van de prenatal, babydump en babyplanet in Groningen vind ik dat er nog steeds veel oude collectie hangt. Net niets bijzonders.

12. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ik heb niet heel veel (nieuw) gekocht: 2 spijkerbroeken via Marktplaats, en 2 broeken van een vriendin geleend. Zelf 2 shirts, 1 mouwloos shirtje en 3 jurkjes bij Miss Etam. Een broek van 10 euro en een goedkope joggingbroek van wehkamp.nl.
    Een paar buikbanden gekocht, en daaronder draag ik dan zwarte basic shirts of spaghettihemdjes als het warm is.

Maar op marktplaats en wehkamp is ook veel te vinden, je moet wel even zoeken inderdaad.

13. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    Als je echt naar de winkels wilt kun je denk ik in Groningen best slagen. Daar heb je C&A, Miss etam, prenatal, babydump en babyplanet. Volgens mij verkoopt de V&D ook positiekleding maar weet het niet zeker.

Wehkamp verkoopt ook veel positiekleding van diverse merken. Als je de volledige bestelling weer retour stuurt hoef je geen verzendkosten te betalen.

14. la34

la34 Actief lid

31 jan 2011
    227
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is inderdaad vooral de onderkleding. Met 2 goede broeken en een stretch rok/jurkje kom je al een heel eind tijdens je zwangerschap. Shirts moeten vooral een beetje lang zijn, wijd hoeft ook niet meer. Ik heb tijdens mijn zwangerschap op mijn werk mijn (weliswaar dure) Claudia Strater shirts gewoon door gedragen (die zijn relatief lang) en die kwaliteit is zo goed dat ze nu na de zwangerschap nog helemaal in model zijn. Die heb ik dus nu al ruim 4 jaar aan. Gekocht in de uitverkoop voor tussen 20 en 40 euro per stuk en 3 met lange mouwen 1 zonder. Bolero en knoopvestje erbij en je bent klaar voor de winter.

15. la34

la34 Actief lid

31 jan 2011
    227
    0
    0
    NULL
    NULL
    V&D heeft in Rotterdam trouwens inmiddels de positiekleding uit de winkel gegooid ben ik al achter gekomen

16. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Ik heb veel broeken door kunnen dragen met een mama-belt. Misschien optie?
    Verder vooral jurkjes gedragen.

17. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    V&D Groningen heeft helaas geen positiekleding (wel een baby-afdeling). H&M wel, alhoewel beperkt. Maar de jeans zitten fijn en zijn niet duur. Ook hebben ze altijd wel een paar basic shirts enzo.
    Prenatal/Babydump etc. zitten op een bedrijventerrein, dus wat lastiger bereikbaar als je geen auto hebt.
    Die winkel in de Zwanestraat is leuk maar wel duur, vind ik persoonlijk. In het centrum van Groningen heb je ook ZEI zwangerschap en image (check ook hun website).
    Verder zou ik toch zeggen internet. Ik heb heel veel dingen op Marktplaats gekocht. Sommige mensen bieden hele pakketten aan voor weinig. En dan is het ook niet zo erg als er eens iets tussen zit dat niet goed past of minder leuk is.

18. Searwen

Searwen Actief lid

22 mrt 2013
    311
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een aantal dingen tweedehands gekocht via happybellys. Er zitten wel retourkosten aan vast als je terugstuurt, maar ruilen kan ook, dan betaal je niet opnieuw verzendkosten.

19. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    En soms kun je gewoon toe met een rekbaar kledingstuk uit de normale collectie: laatst nog een leuk rokje (met zo'n rekbare band) en jurkje gekocht. Heb je later ook nog wat aan. Of een shirt in 1 of 2 maten groter dan je normaal hebt.

20. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!

Deel Deze Pagina