Help! Waar gaan wij wonen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mayanna, 1 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.368
    21.747
    113
    Helaas niet mijn ervaring. En ik kwam er toch veel (familie). Ze zijn erg bevooroordeeld als het gaat om mensen uit het westen (of: "uit Holland", zoals m'n oma zou hebben gezegd). Voor mijn familie daar zal ik toch altijd de Hollandse blijven. Bij mijn familie uit de Achterhoek speelt dat trouwens niet echt.
    In de randstad zeggen ze inderdaad wel vaak wat ze denken. Maar ik vind Twentenaren toch behoorlijk grof, wellicht is dat gewoon mijn eigen "slechte" ervaring met ze. (Mijn man is trouwens een Hagenees, en is bewust in Zeeland gaan wonen omdat hij niks had met de randstad.)

Amberxx vindt dit leuk.
  2. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.002
    3.664
    113
    Misschien kan je eens huizenruil doen met mensen die in plaatsen wonen wat je leuk lijkt.
    Of ga op vakantie in die plaatsen.

Zelf gingen wij naar Drenthe toe op vakantie echt super mooi enz daar maar zou er voor geen goud willen wonen. Zoveel weilanden en stilte en gewoon lange afstanden tot vanalles zijn wij niet gewend.

Of ga winkelen in sommige plaatsen ook dan voel je de sfeer goed.

Zelf zou ik nooit zomaar ergens heen verhuizen zonder de omgeving aangevoeld te hebben.

3. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Er komen veel mensen van buiten. Wij zijn ook import, wij komen uit Rotterdam. Maar ik zou nooit meer terug willen.
    Ik woon nu net aan de rand vd binnenstad, maar we hebben ook 2 jaar echt hartje binnenstad gewoond. Ik loop binnen 10 minuten naar de schouwburg en naar de binnenstad. 20 min fietsen naar het strand (vlissingen).

Ons kent ons heb je meer in de dorpen in Zeeland. In de steden heb je daar minder last van, alleen in de dorpen is het OV meestal slecht geregeld.
    En je moet niet denken dat er in de wintermaanden Middelburg een verlaten stad is. Alles is gewoon open, je hoeft alleen minder lang te zoeken naar een parkeerplek.

Je hebt luxe nieuwbouwwijken zoals de Mortiere, maar ik hou vd charme van oude herenhuizen in de binnenstad. Die hebben dan niet altijd een grote tuin, maar ik heb heel groot dakterras.

Ik woon in de abdij wijk, prijzen verschillend van 200.000 tot 1,5 miljoen.
    Heel veel cultuur om me heen, met kunstenaars, musici enz.
    En ja in een oud herenhuis met schuifdeuren, glas in lood, oude krakende vloeren en hele hoge plafonds.

Ik zou zeggen kom een dagje of 2 naar Middelburg, lekker de wijken bekijken.

citroenrasp vindt dit leuk.
  4. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.368
    21.747
    113
    Als het er al überhaupt is :roflmao: Het gehucht waar ik een tijdje woonde had niet eens een bus! Voor het dichtstbijzijnde OV moest je naar het volgende dorp fietsen waar ze wél trein/bus hebben.

Ik heb van dat ons kent ons ook nooit wat gemerkt in de steden, dorpen daarentegen weer wel. Het ligt er vaak ook aan hoe "streng christelijk" de dorpen zijn. Het gehucht waar ik een tijdje heb gewoond was niet bijzonder religieus en heb me (als enige moslim in het dorp) altijd welkom gevoeld. Maar er zijn wel dorpen waar je er echt niet bij hoort zodra je niet naar de (of naar een andere) kerk gaat. Het ligt uiteindelijk toch in de biblebelt. Ik zou bv absoluut niet willen wonen in Arnemuiden of alle dorpjes die tegenwoordig bij Veere horen.

cosdy vindt dit leuk.
  5. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Arnemuiden valt eigenlijk wel mee, 1 belangrijke regel.
    Ga niet klussen of verhuizen op een zondag. Maar dat geldt voor de meeste dorpjes.

6. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik denk wel dat een en ander gewoon wel heel erg ligt aan de persoon. Ik heb in Tiel gewerkt, dat ligt aan de rand van de biblebelt. Ik vond het een heel protestante plaats. Ik heb katholieke roots en heb alleen maar gewoond in vooral atheistische of katholieke regio's.
    Mijn collega kwam van heel streng protestantse roots, echt zwarte kousen-kerk. Zij vond Tiel helemaal niet zo protestants en snapte echt niet wat ik bedoelde.
    Daarnaast zou ik niet kunnen wonen op een plek waar ik op zondag niet mag klussen, wanneer moet ik dat dan doen? Dat is voor mij echt een stap te ver en zou een ontzettende invloed hebben op mijn woongenot. Maar ik kan me goed voorstellen dat anderen dat helemaal geen issue vinden.

citroenrasp vindt dit leuk.
  7. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.368
    21.747
    113
    Wij voelden ons er iig niet erg veilig. Werden er ook vaak heel vervelend nageroepen etc. Dat vind ik niet vallen onder 'wel meevallen'. Ik kan me wel voorstellen dat de gemiddelde reformatorische persoon opkijkt van een orthodoxe moslim die door hun dorp loopt, maar in Arnemuiden was dat echt wel 'next level' qua reacties daarop zeg maar. In andere dorpen (Meliskerke, Serooskerke e.d) daar echt geen last van gehad overigens.
    Daarbij vind ik het nogal bijzonder om met de geloofsovertuiging van een ander rekening te moeten houden. Prima dat zij willen rusten op een specifieke dag natuurlijk, maar waarom zou een ander dan niet mogen klussen of verhuizen op die dag?

Kolibrie2, NiekeKris en femkes vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina