Wat maakt jouw leven leuk, zinvol of perfect?

Discussion in 'De lounge' started by vruchtje24, Aug 30, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,186
    431
    83
    Female
    home sweet home
    Hoi allemaal,

Eigenlijk zou ik niet moeten klagen maar toch voelt het niet helemaal goed hoe het allemaal nu is. Alsof ik iets mis....lastig uit te leggen.

Wat zijn jouw geluksmomenten of waar geniet je veel van, krijg je energie van en maakt alles de moeite waard?

Ik zit een beetje in een dipje denk ik....

Alvast dank!

Gr vruchtje

2. tumtummetje

tumtummetje Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    1,844
    1,585
    113
    Mijn gezin zeker op nummer 1, maar ik word ook heel blij van reizen, familie, vrienden en werk.

Maar soms zit het hem ook in hele kleine dingen. Dan zit ik op de bank en overvalt het mij plotseling. Zo'n geluksgevoel

vruchtje24 likes this.
  3. Mapje

Mapje Niet meer actief

Gezin, werk, vakanties, leuke dingen doen met gezin/vriendinnen, mijn vriendinnen… maar ook een zonnetje, leuk etentje, goed gesprek… kleine dingen eigenlijk.

vruchtje24 likes this.
  4. Golden1213

Golden1213 Fanatiek lid

Apr 14, 2020
    2,453
    1,830
    113
    Perfectie bestaat niet. Ik heb het wel geprobeerd maar dit maakt me ongelukkig en jaloers. Het lijkt altijd beter bij een ander en daar ga ik dan ook mee vergelijken. Zo kwam ik regelmatig in een negatief spiraal:)
    Ik ben gaan kijken naar dingen waardoor ik meer geluk kon voelen. Want na het werk, huishouden en kinderen kwam ik in een sleur.

Wat ik doe met mijn partner is eens per half jaar weg (nachtje weg of lekker thuis)

Ik kan gelukkig worden van cadeautjes geven of mensen helpen :) onze buren geven we eens per maand een kar boodschappen omdat zij niet veel geld te besteden hebben. We zijn zelf geen miljonair maar dat is noodzaak. Zijn mensen onverwacht in ziektewet. Ze hebben kinderen en en hoop ellende

11131618, Marsepein, Brinsa and 3 others like this.
  5. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Perfect is mijn leven niet. Ik zal altijd streven naar meer. Zo zit ik in elkaar en ik kijk van nature helaas vaak ook naar wat ik niet heb.
    geluksmomenten voor mij:
    • Op dit moment de geur van mijn newborn.
    • Tijd met het gezin doorbrengen.
    • Het zonlicht door het keukenstalraampje (zit in de nok van 4m) wat schijnt op mijn lichtreflecterende behang om 6u in de ochtend. Zo godsgruwelijk mooi.
    • In de lente mijn eerste kop koffie buiten drinken
    • Samen met man quality time doorbrengen
    • Stedentrips

Ysabella and vruchtje24 like this.
  6. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

Sep 27, 2014
    2,900
    1,389
    113
    Ik heb er ook wel wat last van.
    Misschien zitten we wel in een winterdip. Heb het idee dat ik 1 grote lange herfst meemaak

7. Waxinelichtjes

Waxinelichtjes Fanatiek lid

Jun 22, 2018
    3,695
    4,231
    113
    Female
    Ts zit je in de bekende crisis die de dertigers vaak doormaken? Google er maar eens op.
    Soort verlate pubertijd haha. Alles hebben maar toch twijfelen want 'is dit het nou?'.
    :o:

Ik heb er momenteel met vlagen flink last van merk ik.

8. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,628
    5,656
    113
    Mijn gezin en vakanties/ leuke uitjes. Voor de herfstvakantie heb ik net wat geboekt en daar kan ik zo naar uit kijken. Voor de dipjes helpt bij ons om wat te hebben om naar uit te kijken.

NiVa0230 and Nina Sanders like this.
  9. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,186
    431
    83
    Female
    home sweet home
    Klinkt wel heel herkenbaar die dertigers crisis als ik het zo lees. Ik ben 38 jaar dus zou zeker kunnen. Vervelend gevoel vind ik het en voel me ook schuldig omdat ik zelf vind dat ik eigenlijk mij niet zo mag voelen. Twijfel ook of t niet dieper zit omdat ik weinig kan hebben en echt genieten van dingen niet lukt momenteel. Ook snel en geïrriteerd zijn en reageren:(. Ik vind ook dat het leven meer bestaat uit werken en andere verplichtingen dan die 1x per jaar op vakantie en andere leuke dingen die minder vaak voorkomen dan de minder leuke dingen.....

Nina Sanders likes this.
  10. Amberxx

Amberxx VIP lid

Nov 6, 2013
    5,018
    5,227
    113
    Ik geniet zowel van grote zaken (huis, reizen etc) als kleine dingen (een gesprek, bepaald eten, een goed boek een haardvuur etc). Beide zijn waardevol.

Ook kan ik genieten van alle verschillende seizoenen in Nederland. Natuurlijk niet echt van regen. Maar wel van prachtige herfstkleuren van sneeuw en ijs en de gezelligheid van de feestdagen. En daarna van lente en een warme zomer.

Ook geniet ik van mijn gezin, familie en onze vriendenkring.

11. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,183
    16,519
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dat zit hem toch vaak in kleine dingen.
    Een lunch met een vriendin en herinneringen van vroeger ophalen. Afgelopen weekend de verjaardag van onze jongste, klein clubje mensen uitgenodigd en zo gezellig met elkaar. Kan ik echt van genieten.
    Een onverwachte ontmoeting op straat wat uitmond in een leuk gesprek.
    Een opgeruimd huis en dan een leuk programma op tv kijken.
    De hond die 's avonds aan onze voeten komt liggen.
    Hele eenvoudige dingen maar ben ook snel tevreden met kleine dingen.

vruchtje24 and Mapje like this.
  12. Spectre

Spectre VIP lid

Nov 5, 2015
    19,819
    18,533
    113
    Female
    Hier ook al enige tijd in een sleur en negatieve spiraal.. ben al lange tijd moe en heb last van stemmingswisselingen. (Mijn werk verveeld me, ander werk vinden is nog niet gelukt en heb eigenlijk niet echt een beste vriendin, wat ik soms wel mis).

Maar mijn kinderen gelukkig zien is voor mij wel het belangrijkste .. daar kan ik zelf ook écht van genieten.
    Thuis blijf ik in die sleur hangen dus ik ga er graag op uit met het gezin.. of gewoon gezellig langs bij familie, samen eten, bbq aan enz...

13. Amarens

Amarens VIP lid

Dec 24, 2009
    11,522
    3,770
    113
  14. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

Sep 3, 2019
    13,664
    18,730
    113
    Female
    Dat is heel wisselend.
    Het 1ne moment krijg ik energie van onze kinderen en op andere momenten nemen ze te veel energie van mij weg.
    Het 1ne moment geniet ik van het alleen zij , stilte, beetje aan het water gaan zitten, boek lezen en de andere moment wil ik graag op vakantie, gezellig samen met het gezin, lawaai, drukte,...

NiVa0230 and Marsepein like this.
  15. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,943
    14,996
    113
    Die super mega dikke knuffel van mn dochter. Of als ik wat voor dr heb gemaakt dat ze "ooooh mama hij is praaaaaaaachtig, ik ben zo blij op jou!!!" uitroept. En dat lekkere bijdehante geklets soms.

Verder bak koffie in alle rust in de ochtend. Een gedweilde vloer waar je een paar uur van kan genieten. Een rotklusje wat toch mooi maar weer is gelukt.

16. Narcisje

Narcisje VIP lid

Mar 17, 2016
    12,797
    8,466
    113
    Female
    Een knuffel van mijn 3 jarige nichtje. Een bedankje van een patiënt op mijn werk. Wandelen in het park. Sowieso veel in de natuur zijn. Knuffelen met mijn vrouw. Afspreken met vriendinnen. Koffie!

En zo is er zooveel meer. Maar ik herken het wel. Ik heb me ook lang zo vervreemd gevoeld van mezelf. Ik kon nergens van genieten en gelukkig is dat inmiddels wel beter geworden.

17. Marsepein

Marsepein Fanatiek lid

May 31, 2019
    1,412
    1,253
    113
    Female
    Alhoewel mij regelmatig een heel naar gevoel kan overvallen (gemis en herinneringen van mijn overleden moeder) kan ik ook gelukkige en rustgevende momenten beleven gedurende de dag.
    Mooie momenten van mijn kinderen of ze simpelweg zien spelen/ genieten of knuffelen. Ik kan intens genieten van een kop koffie in mijn eentje in alle rust, een arm van mijn man om me heen of een warme douche en dan in een schoon bed duiken. Een schoon huis geeft me ook een heerliii gevoel of een momentje met een vriendin, de zon en vakantie.

18. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

May 7, 2019
    23,638
    27,293
    113
    Female
    Ik zelf.

Ik hou van de geur van regen, of de kou in de ochtend, de lach op gezocht van mijn kind of iets simpels als een warme douche nemen. Ik ben vrij beperkt, kan niet werken en mijn sociale leven is gewoon niet super. Mijn longen zijn slecht en vaak ziek. Daardoor heb ik geleerd om juist bewuster te zijn van dingen die wel lukken. Hoe klein ook. De victorie die ik voel als ik een smerige slak uit mijn pruimenboom haal bv
    Ik probeer meer in t moment te leven, tuurlijj lukt niet altijd hoor. Maar ik zit nu misschien wel door leeftijd in een meer acceptatie fase ipv ik vecht ertegen. Dat is echt wel anders geweest!

jojo85, LindaS80 and Marsepein like this.
  19. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,803
    4,185
    113
    Nou ik word 40 maar heb er meer dan ooit last van. Niets maakt me gelukkig op dit moment. Vind mijn werk vreselijk, mijn vent niet meer zo leuk, de puberteit van mijn kids heel heftig, mijn aftakelende lijf, . Bleh......

20. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

Aug 10, 2010
    1,117
    590
    113
    Mijn gezin staat op nummer 1.
    Ik voel me ook altijd gelukkig als ik in de moskee ben en de imam met de adhan begint (gebedsoproep)
    Om de een of andere manier maakt dat me altijd erg emotioneel, waarna er meteen een gevoel van rust over mij heen komt. Dat heb ik ook als ik thuis de Koran op heb staan.
    En het gelukzalig gevoel na het sporten, omdat ik de avond niet op de bank heb doorgebracht.
    Waar ik ook gelukkig van wordt zijn mijn vrienden, de vogeltjes die ik s’morgens hoor tjilpen, een mooi boek, voor mijn vrienden kunnen koken.
    Geluk zit het voor mij in de kleine dingen.

Marsepein likes this.

Share This Page