Nijmegen of Utrecht voor IVF Iemand ervaring??

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Zonnebloem78, 27 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebloem78

27 nov 2015
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Allemaal,

Ik ben nieuw hier.
    Naar diverse onderzoeken wordt het IVF behandeling.
    Alleen welke ziekenhuis Radboud in Nijmegen of UMC in Utrecht??

Heeft iemand hier ervaringen mee?

Ik hoor het graag.

2. Lovelymommy84

Lovelymommy84 Fanatiek lid

27 dec 2014
    2.069
    1
    0
    Gelderland
    Ligt eraan waar je vandaan komt ;)

Ik heb bijv zelf ervaring in de combi van gelderse vallei ede in samenwerking met het Radboud Nijmegen.

Controles vonden plaats in Ede, en de punctie en de terugplaatsing in Nijmegen.

Qua punctie en tp goede ervaringen in Nijmegen.
    Qua beleid etc in Ede, geen schik mee gehad.

3. Zonnebloem78

27 nov 2015
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi! bedankt voor je snel reactie!

Ik bedoel voor de punctie en terug plaatsen.
    Wat is je ervaring met Nijmegen?
    Wie was je arts? Zag je verschillende artsen of dezelfde?
    Hoe was je gevoel en hoe werkt je behandeld als nummer of had je inspraak?

Ohja woon zeg maar in het midden van het land.
    Hoor het graag van je?
    Alvast bedankt!!!

4. Migi

Migi Actief lid

23 nov 2015
    360
    0
    0
    Cuijk
    Hoi uit eigen ervaring bij me eerste kind ik praat over 12 jaar geleden en nu bezig voor 2 de . Ik was bij me eerste in utrecht 4 jaar bezig geweest en was ik daar maar als proef konijn onderzoek na onderzoek en spuit naar spuit was ik de hoop opgegeven als dat mag zeggen en toen kwam me schoon zus die ook 4 ivf gehad met suc6 van 5 meiden en tweeling in radbout op haar advice ging ik ook daar .. Eerst gesperk en onderzoek naar eisprong en zaad slijm e.z tweede poging clomid suc6 van gezonde dochter .. Ik wil vermelden dat onderzoek in utrecht eilijders onder narcose met gasen kijk camera .. Nu bij radboud ook onderzoek naar eilijders gehad maar op rontgen en vloeistof en was prima 2 de iui met gonal-f en pregnyl 5000 ben overtijd 3 dagen en maandag afspraak evnt een echo van laat prodceren hcg of laag maar .. Perfect ziekenhuis goede dr. En wat kennisen gezien van enschede die ook voor ivf zijn .. Suc6 meid hoop binnen kort wat van je te horen met positief

5. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    Hier het zelfde als bij lovelymommy. Ook in Ede geweest en voor ICSI in Nijmegen. Ik was erg tevreden over Nijmegen. Echt hele goede begeleiding ook :)

6. Gabbel

Gabbel VIP lid

21 apr 2008
    6.555
    14
    38
    Gelderland
    Hier hadden wij ook de keuzen Utrecht of Nijmegen. Wij zijn naar Nijmegen gegaan. Nooit geen spijt van gehad, echt een super lieve team!

7. Lovelymommy84

27 dec 2014
    2.069
    1
    0
    Gelderland
    In Ede had ik in principe steeds de zelfde arts.
    Zijn daar 2 dames en binnenkort 3. Dus je ziet wel vrijwel altijd dezelfde artsen.
    In Nijmegen heb ik verschillende mensen gezien, maar ik ben daar niet zo moeilijk in.

In Ede is 1 vrouwelijke arts echt super. Daar mogen ze er nig wel 10 van aannemen. De ander is een wat meer gehumeurd persoon en veel zakelijker.

Nijmegen heeft super leuk en lief personeel lopen, en idd erg goede begeleiding bij punctie en tp.

8. eefke

eefke Lid

14 nov 2013
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier hele goede ervaringen in Utrecht. Lief rn ondersteunend personeel dat echt meedenkt!

9. Kimmie1990

Kimmie1990 Bekend lid

4 jun 2015
    578
    0
    0
    NULL
    NULL
    eigenlijk mag ik niet antwoorden want wij zouden icsi krijgen en geen ivf.
    Helaas was dit niet meer mogelijk maar wel het hele voor traject in Nijmegen gehad en ik kan niet anders zeggen dan top ziekenhuis.
    Ze behandelen je niet als nummer maar als patient en je wordt echt door een heel team ontvangen en begeleid.
    Hielden bij ons rekening met de lange reistijd door alles op 1 dag te plannen en we kregen zelfs voordat we een gesprek gehad hadden met andere stellen een soort bijeenkomt.
    Waarin de artsen zich gingen voorstellen, uitleg gingen geven en je mocht vanalles vragen waar je mee zat.
    Nu weet k niet of dit was vanwege icsi of dat het altijd zo gaat.
    Kan niet anders zeggen dan top ziekenhuis.

10. Saar81

Saar81 Fanatiek lid

16 apr 2012
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel goede ervaringen in t UMC Utrecht. Kom daar nu 4 jaar, ovulatie-inductie, IUI en IVF gedaan. Altijd lief, begripvol personeel. Mijn eigen ideeën worden altijd meegenomen. Hormoonschema is helemaal aan mij persoonlijk aangepast. Mijn arts kent ons en veel van het personeel ook. Niets dan positieve ervaringen.
    Wij hebben ooit de eerste intake in een ander zh in Utrehct geweest, en hadden daar geen goed gevoel bij. Toen naar het UMC gegaan, en nooit een seconde spijt van gehad.

11. Zonnebloem78

27 nov 2015
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt iedereen voor de reacties!!

Het is moeilijk. Met manlief overlegd maar ja die begrijpt het wel maar kan ook geen antwoord geven.
    Ik moet het ondergaan.
    Internet afgezocht met onderzoek resultaten.

Maar afspraak maken met arts in zks waar we in behandeling zijn.
    En bellen met de ziekenhuizen... Allemaal moeilijk.
    Zeker als je mensen tegen komt die zonder problemen zwanger zijn geworden. Toch denk ik 1 seconde heb ik dat nou ruilen misschien... :)
    heb ik dat weer...maar zie op forums dat ik niet de enige ben. :) :)

12. Lovelymommy84

27 dec 2014
    2.069
    1
    0
    Gelderland
    Het is inderdaad moeilijk om een goede keuze te maken.
    Mss helpt het je om ook eens te kijken naar het invries protocol van de verschillende ziekenhuizen.

Zo weet ik bijv dat ze dat in Nijmegen hebben aangepast.
    Eerder kreeg daar 1 op de 3 stellen cryo's. Nu zijn de regels en de methodes daar veranderd en heeft nog maar 1 op de 7 paren cryo's.
    Best groot verschil vind ik.

Het verschil zit em in t volgende.
    Voorheen vroor Nijmegen op de dag van de tp in, (dag 3 dus) en nu wachten ze met invriezen af tot dag 5.

Ik zelf heb nooit geen cryo's gehad, maar vind t wel belangrijk om dat mee te nemen in je keuze.

Hoe dat bijv in Utrecht gaat weet ik niet, maar misschien kunnen andere meiden je hierover meer vertellen.

Of je neemt contact op met het zh.

13. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    Dan denk ik dat ik die zakelijke heb gehad. Ze was wel goed. Maar inderdaad vrij zakelijk. Ik vond Ede op alle negatieve verhalen na best wel goed.

14. Lovelymommy84

27 dec 2014
    2.069
    1
    0
    Gelderland
    Als jij dr. J.P. hebt gehad heb je idd de zakelijke arts gehad. Ze is goed in haar werk, doet wat ze moet doen, maar wil totaal niet out of the box denken.
    De andere is dr C.L, en dat is echt een toppert ;) Niks zakelijks aan. En is ook wel bereid om out of the box te denken. Echter kunnen zij daar nog niet veel mee, omdat zij wel echt moeten werken met de protocollen, maar ze denkt wel echt serieus met je mee. Zo gaf ze bij ons dus ook aan dat het voor ons mss beter was om toch eens over te stappen naar het buitenland.

Ik ben blij te horen dat jij ede wel goed vond ondanks de negatieve verhalen ;) t ligt er denk ik ook wel aan hoe je zelf in en tegen over dingen staat hoor. Bij mij hebben ze bijv. in het verleden de nodige fouten gemaakt, die gewoon weg echt niet nodig waren geweest.

Daarom nu dus ook de keuze gemaakt om over te stappen naar t wkz voor de controles nu in de zwangerschap.

15. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    Ja ik had inderdaad J.P. Ze was wel aardig. Maar wel iets zakelijker inderdaad. Ze deed zelfs de info avond. Was die andere arts een wat oudere vrouw toevallig? Ik heb haar volgens mij ook 1 keer gehad. Die was heel spontaan ook.

Ik hoor ook heel veel negatieve verhalen over Ede. Ook op andere afdelingen. Maar vond het nog wel mee vallen. Was ook een beetje huiverig ervoor.

Deel Deze Pagina