Dat niet alleen, maar als je in de auto een jasje aandoet in de maxi cosi is het ook nog gevaarlijk. Ik had voor in de auto een car seat poncho (zelf geknipt uit een ikea kleedje, soort fleece) waarbij er geen risico is op lucht tussen de gordel en je baby. Ter verduidelijking: die lucht zit in het jasje en je denkt dat je de gordel strak aantrekt, maar met een ongeluk wordt de lucht eruit geperst en blijkt de gordel toch te ruim te zitten. Hangt ook van het jasje af trouwens, je merkt vanzelf of er lucht in zit of niet als de gordel opeens niet meer past met jasje.
Zo´n jasje zit totaal niet lekker bij zo´n ukje.. Ik had altijd gewoon een vestje en dan in de voetenzak in de maxi cosi. Voordeel is dan ook dat je zeker weet dat de riempjes strak genoeg zitten (zie verhaal van nacho) Plus je haalt ze er makkelijker slapend uit en hoef je niet moeilijk te doen met een jasje.
Misschien deze https://www.baby-dump.nl/product/babykleding/213/bd-collection-diversen-mouse/48309/jasje-lichtroze/48322/bd-collection-jasje-lichtroze/105437/ Of deze: https://www.baby-dump.nl/product/babykleding/213/dirkje-universeel/45971/jasje-teddy-offwhite/48678/dirkje-jasje-teddy-offwhite/106488/
In een maxi cosi van het ene adres naar het andere is ook geen probleem. Ik heb een koekateddy voetenzak die lekker warm is en een vestje. Maar als ik even naar de winkel ga met 2 kleintjes gaat de ene in de kinderwagen en de baby in een draagzak. Aangezien ik in de winter moet bevallen vind ik een jasje of zo'n dikke borgvest echt noodzakelijk.
Ik wist dat ik ze laatst had gezien toen ik voor een kraamcadeautje aan het kijken was :-D Ik snap alleen het punt niet van de capuchon. Die doe je toch gewoon omhoog, over het hoofdje dan ligt het kindje vlak. Verder leg ik het jasje altijd open in de wagenbak of maxi cosi en dan leg je het kindje er op. Armpjes door mouwtjes, jasje dicht en klaar.
Het nadeel van een capuchon is dat als je hem liggend 'op' zet hij, zeker bij een jasje, omhoog blijft staan en je baby daar met zijn gezicht de hele tijd tegenaan zit. Ze blijven niet met hun gezicht omhoog stil liggen. Als ze hun hoofd opzij doen zitten ze in de stof van de capuchon te ademen. Niet op doen is ook geen optie, want dan liggen ze op een bult. Bij mij bleven de capuchon dingen in de kast... Nog steeds koop ik alleen jasjes met afneembare capuchon. Ook in de kinderwagen met zitje zit het niet lekker en kunnen ze niet leuk om zich heen kijken met capuchon op. En een jas in de maxi cosi is gewoon niet veilig als je gaat rijden.
Let met dat laatste even op! Je verkijkt je erop hoe heet het voor je kindje wordt in een draagzak. Jouw lichaam geeft namelijk ook veel warmte af! Hier ook winterkindje en wat laagjes en gewoon vest met mutsje was genoeg. (Oververhitting is natuurlijk ook niet goed) goed voelen dus!