Hee allemaal, ik ben 21, getrouwd en wil graag zwanger worden. Nu heb ik gelezen/gehoord dat je makkelijker zwanger raakt als je goed op gewicht bent, gezond eet en foliumzuur slikt. Bij mij ligt het probleem bij het overgewicht, ik heb al veel dingen geprobeerd. Helaas ben ik meer aangekomen dan afgevallen. Wie heeft er goede tips? Mvg Valerie
Ik heb zelf overgewicht maar was binnen 3 maanden zwanger. Gezond eten enz is natuurlijk altijd beter voor je lichaam enz. Ik ben begonnen met foliumzuur te slikken toen ik gestopt was met de pil. Veel suc6 met zwanger worden hoop voor je dat het snel raak is
Op het moment je met de pil stopt zou ik ook met foliumzuur gaan beginnen! Verder inderdaad goed en gezond eten. En het natuurlijk altijd beter op op een goed gewicht te zitten maar bij sommige gaat dat niet altijd even makkelijk. Wat misschien een goede tip is, Eetmeter - Home hierin kun je dagelijks invullen wat je eet en dan laten ze zien hoeveel calorien e.d je binnen hebt gekregen en of dit goed is, of dat je teveel hebt binnengekregen. Verder laten ze ook zien of je genoeg vitamines e.d binnen krijgt. Ik ben hier onlang zelf ook mee begonnen (heb dan wel geen overgewicht maar wil wel wat kilo'tjes kwijt) en ben zelf al 2 kilo kwijt! Misschien eens het proberen waard?
Overgewicht hoeft niks te maken te hebben met het wel of niet zwanger worden. Zolang je maar een regelmatige cyclus met een eisprong hebt.